אוניברסיטת תל אביב משיקה שת"פ חדש עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן בתחום הננוטכנולוגיה

ההסכם החדש עם האוניברסיטה האמריקאית כולל חילופי סטודנטים, מלגות ומענקים למחקרים משותפים

15 נובמבר 2018
שיתוף פעולה חדש תחום הננוטכנולוגיה בין אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת נורת'ווסטרן

אוניברסיטת תל אביב חתמה על הסכם חדש לשיתוף פעולה בתחום הננוטכנולוגיה עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן שבמדינת אילינוי. ההסכם, שהתאפשר בזכות תרומתו של ידיד אוניברסיטת תל אביב איש העסקים רומן אברמוביץ', מעניק תנופה משמעותית לקשר האקדמי המתקיים בין שתי האוניברסיטאות כבר שנים רבות, בעיקר בתחומי ההנדסה והננוטכנולוגיה.

 

מלגות, מענקים וחילופי סטודנטים

ההסכם בין שתי האוניברסיטאות כולל מספר חלקים:

  • מלגות מחקר לארבעה פוסט-דוקטורנטים, שניים מכל אוניברסיטה, שיתארחו למשך שנתיים באוניברסיטה השותפה
  • חילופי סטודנטים של שישה סטודנטים לתארים מתקדמים, שלושה מכל אוניברסיטה, שילמדו במוסד האחר וישתתפו מדי שנה בסדנה ובכנס בינלאומי על פריצות הדרך האחרונות בתחום
  • שני מענקי מחקר לפרויקטים חדשניים בעלי פוטנציאל משמעותי למסחור. הזוכים ייבחרו במשותף על ידי המרכז לננו-מדע ולננוטכנולוגיה של אוניברסיטת תל אביב והמכון הבינלאומי לננוטכנולוגיה של אוניברסיטת נורת'ווסטרן

 

קידום טכנולוגיות משנות חיים

פרופ' יעל חנין, ראש המרכז לננו-מדע ולננוטכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב, אמרה: "ההסכם החדש מאפשר לנו להרחיב ולחזק משמעותית את שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן, מהמוסדות המובילים בעולם בתחום הננוטכנולוגיה. חוקרי נורת'ווסטרן שמים דגש על טכנולוגיות חדשניות ברפואה ובהנדסה, ויש להם הצלחה יוצאת דופן במסחור הטכנולוגיות שהם מפתחים. אין לי ספק ששיתוף הפעולה המחוזק בין שני מוסדות מחקר מובילים יקדם פיתוח של טכנולוגיות משנות חיים ומצילות חיים, לטובת האנושות כולה".

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, הודה לרומן אברמוביץ' על תרומתו הנדיבה, וציין כי שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן היוקרתית יסייע למנף ולקדם את טכנולוגיות חדשניות המפותחות באוניברסיטת תל אביב בתחומי ההנדסה והננוטכנולוגיה בזירה הבינלאומית.

 

כפי שכבר פורסם, בימים אלה נבנה באמצעות תרומתו הנדיבה של מר אברמוביץ' בניין חדש למדעי הננוטכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב, בעלות של כ-30 מיליון דולר.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>