הסכם לשיתוף פעולה אקדמי בין אוניברסיטת תל-אביב לאוניברסיטת העלית נורת'ווסטרן, ארה"ב

במסגרת הסכם שיתוף הפעולה ייבחן גם שיתוף פעולה של אוניברסיטת תל-אביב בקמפוס אוניברסיטת נורת'ווסטרן בקטאר

01 אפריל 2014
נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, עם נשיא אוניברסיטת נורת'ווסטרן, פרופ' מורטון שפירו

הסכם לשיתוף פעולה בהיקף חסר תקדים נחתם בין אוניברסיטת תל-אביב לבין אוניברסיטת העלית נורת'ווסטרן, ארה"ב, כאשר שתי האוניברסיטאות הוכרזו כ'אוניברסיטאות אחיות'. ההסכם נחתם במהלך ביקורה השבוע של משלחת גדולה של בכירים מאוניברסיטת נורת'ווסטרן באוניברסיטת תל-אביב.

 

ההסכם כולל את העמקת שיתוף הפעולה הקיים בין שתי האוניברסיטאות, כך שיכלול תכניות לימוד משותפות, שיתופי פעולה מחקריים, סדנאות משותפות, הנחיות משותפות לתארים מתקדמים, קורסים מקוונים משותפים וכן חילופי סטודנטים ומרצים. בנוסף לתכניות הלימוד המשותפות לתואר אקדמי הקיימות כיום בניהול ובמשפטים, ייתוספו גם תכניות נוספות בבריאות הציבור, במשפטים ובטכנולוגיה. שיתופי פעולה יונהגו גם בביה"ס למוסיקה ובחוג לקולנוע, שם יתקיימו פעילויות ותכניות משותפות.

 

שתי האוניברסיטאות החליטו לבחון בין היתר שיתוף פעולה גם בקמפוס של אוניברסיטת נורת'ווסטרן בקטאר, ותיבדק האפשרות שסטודנטים מקטאר יגיעו ללמוד בקמפוס אוניברסיטת תל-אביב.

 

סמסטר בקמפוס

למשלחת הגדולה של נורת'ווסטרן שהגיעה לאוניברסיטת תל-אביב הצטרפה גם קבוצה של סטודנטים לתואר ראשון, שהגיעו ללמוד סמסטר בקמפוס בבריאות הציבור, ניהול, לימודי מצבי חירום ואסון וכן לימודי ישראל והמזה"ת.

 

אוניברסיטה בינלאומית

נשיא אוניברסיטת נורת'ווסטרן, פרופ' מורטון שפירו,  הדגיש את רמתה המחקרית הגבוהה של אוניברסיטת תל-אביב ואמר, כי מטרת המשלחת הגדולה שהגיעה לישראל היתה חיזוק שיתופי הפעולה האקדמאיים בין שתי האוניברסיטאות.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, הודה לפרופ' שפירו על כך שעמד באופן נחוש ונמרץ נגד ניסיונות של מוסדות אקדמאיים בארה"ב להטיל חרם על מוסדות להשכלה גבוהה בישראל על רקע פוליטי. שני הנשיאים ציינו, כי חרם אקדמי מנוגד לעצם המהות של אוניברסיטה המתאפיינת בחופש דעת ומחקר.

 

פרופ' רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ציין כי הביקור מהווה נדבך חשוב באסטרטגיית הגלובליזציה של האוניברסיטה, בה קיים כבר היום המספר הרב ביותר בישראל של תכניות אקדמיות בינלאומיות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>