נחתם מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל-אביב לבין אוניברסיטת צ'ינגחואה בסין

על פי מזכר ההבנות, יוקם מרכז מחקר משותף ייחודי שייקרא מרכז "שין", אשר ישלב כוחות בין האקדמיה לתעשייה, ויפתח מיזמים משותפים בהשקעה של 100 מיליון יואנים (כ-16 מיליון דולר אמריקאי)

11 ספטמבר 2013
מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל-אביב לבין אוניברסיטת צ'ינגחואה

במעמד שגריר ישראל בסין, מתן וילנאי, המדען הראשי, אבי חסון ואישים בולטים מקרב הקהילה העסקית הישראלית בסין, חתמו ב- 10.9.2013 נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ונשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה, פרופ' צ'ן ג'י נינג, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בהיקף חסר תקדים בין שתי האוניברסיטאות.

 

שעת השין

על פי מזכר ההבנות, אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת צ'ינגחואה היוקרתית יפעלו לשיתוף פעולה אסטרטגי במחקר חדשני והוראה לתועלת ההדדית של שני המוסדות ושל שתי המדינות. שתי האוניברסיטאות מתכוונות להקים מרכז משותף ייחודי, שיהווה מוקד בינלאומי לחדשנות מדעית וטכנולוגית. המרכז יקרא "שין", שמשמעותו חדש בסינית.

 

מרכז המחקר החדש יתמקד בתחילה בתחומים מדעיים הנמצאים בפיתוח מואץ הן בישראל והן בסין, כמו תחום הננוטכנולוגיה. עם הזמן ירחיב המרכז את הפעילות לתחומים נוספים. המרכז ישאף לתת מענה לאתגרים משותפים גדולים בשיתוף פעולה ובשילוב כוחות עם התעשייה הטכנולוגית המתקדמת.

 

כשמצוינות פוגשת חדשנות

פרויקט "שין" ישאף לגייס את טובי תלמידי המחקר בשתי המדינות וכן בעולם כולו. הפרויקט יעודד יצירתיות וחדשנות בקרב תלמידי הפרויקט, בכך שיעמיד לרשותם תנאים אופטימליים ליצור, לקדם ולמנף את רעיונותיהם בתחום הטכנולוגיה והמדע. מיטב החוקרים בתחומם ילמדו במרכזי המחקר, ישמשו כמדריכים וכמנטורים לתלמידי המחקר, ויסייעו להם בפיתוח פרוייקטים מובילים. הבולטות בהון האנושי והמשאבים שיעמדו לרשות פרויקט "שין", יקדמו את ההכרה הבינלאומית במרכז כמו גם שותפויות עם התעשייה הטכנולוגית בשתי המדינות.

 

במסגרת הפרויקט החדש, תוקם קרן השקעות, שתשקיע במיזמים שיפתחו החוקרים ב"שין". קרן ההשקעות- בסכום של 100 מיליון יואנים סיניים (כ-16 מיליון דולר אמריקאי), תוקם על ידי קבוצת אינפיניטי. בין המשקיעים בקרן יהיו ממשלת בייג'ין ובוגרי אוניברסיטת צ'ינגחואה.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ציין כי מדובר בהסכם יוצא דופן בחשיבותו, הפותח אופקים חדשים למדינה ולחברה בישראל. לדבריו, הקמת הפרויקט החדש היא עדות להערכה הרבה שרוכשת סין לחדשנות הישראלית ולרמה האקדמית הגבוהה באוניברסיטת תל-אביב.

 

נשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה, פרופ' צ'ן ג'י נינג, הביע את נכונותה של אוניברסיטת צ'ינגחואה לפעול בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל-אביב לקידום מחקר בינתחומי, שייתן מענה לאתגרים גלובליים. הוא הדגיש את החשיבות בטיפוח מדענים ומנהיגים שיחתרו לחדשנות. הוא הוסיף שאוניברסיטת צ'ינגחואה תתמוך תמיכה מלאה במרכז שין, ותתרום את חלקה להתקדמות הבינלאומית של מחקר והוראה חדשנייים.

 

המדען הראשי, אבי חסון, ציין כי שיתוף הפעולה במסגרת ההסכם הוא דוגמא מצויינת לשיתוף פעולה בכמה מימדים חשובים בעולם הטכנולוגי של היום -  בין מוסדות אקדמיים, עם התעשייה ובמימד הבינלאומי. "אני רוצה לברך את כל הצדדים המעורבים, ומאחל להם שהחתימה על ההסכם תהיה השלב הראשון בהמשך פורה ומוצלח". 

 

בטקס השתתפו גם אמיר גל אור, מנכ"ל ושותף אינפיניטי, ומנכ"ל מכתשים אגן סין, חן ליכנשטיין.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>