נבחר הפרויקט הזוכה לבניין מרכז הננו-טכנולוגיה החדש

הבניין יכיל 12 מעבדות מחקר, משרדים ושטחים ציבוריים בשלוש קומות, ומתוכנן בשיטות המתקדמות ביותר של בנייה ירוקה

03 יולי 2016
נבחר הפרויקט הזוכה לבניין מרכז הננו-טכנולוגיה החדש

אוניברסיטת תל אביב בחרה את הפרויקט הזוכה בתחרות הפתוחה הבינלאומית לתכנון בניין ננו-מדע וננו-טכנולוגיה שיוקם בקמפוס. הפרויקט שנבחר, של הסטודיו של האדריכל הצרפתי מישל רמו, גבר על הצעותיהם של 128 אדריכלים מכל רחבי העולם. בדברי ההסבר לזכייה נכתב, כי הפרויקט נבחר בשל הבנתו את ההקשר המקומי, את אופיה של תל אביב ואת אופיו של הקמפוס, ובשל התכנית שמשקפת מדע, טכנולוגיה וחדשנות, ברוח המרכז החדש והקמפוס כולו. השלמת הבנייה צפויה להסתיים בשנת 2020.

 

בניין המעבדות החדש שיוקם ישמש כמקום עבודתם של 120 מדענים ומהנדסים. הבניין יכיל 12 מעבדות מחקר, משרדים ושטחים ציבוריים בשלוש קומות. הבניין מתוכנן בשיטות המתקדמות ביותר של בנייה ירוקה, כך שיאפשר ניצול אופטימלי של אור ואוורור טבעיים, על גגו יותקנו פאנלים סולאריים לניצול אנרגיית השמש, ותותקן בו מערכת לאיסוף מי גשמים.

 

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, אמר כי "הבחירה בפרויקט משקפת את הסינרגיה בין הצרכים הטכניים של המחקר לרצון שלנו לספק סביבה מחקרית פתוחה ומקבלת פנים. אין לי ספק שהבניין החדש יסייע לעודד מצוינות מחקרית ושיתוף פעולה בינלאומי".

 

הסטודיו של מישל רמו הוא משרד אדריכלים רב-ניסיון בתכנון פרויקטים לבניינים טכנולוגיים. הסטודיו תכנן, בין היתר, את המרכז הלאומי למחקר מדעי ליד פריז, מעבדות פיזיקה וביולוגיה ב"אקול פוליטכניק" ליד פריז, את המכון לאנרגיה סולארית בסאבוי ואת מרכז המחקר פריז-סקליי. "אנו אוהבים את האתגר שקיים במקומות שבהם המדע פוגש במאמץ ובהתקדמות האנושית", אמר האדריכל אלקסיס פייר ממשרד מישל רמו. "האספקט המאתגר והמעניין ביותר בפרויקט הזה היה התכנון של בניין מאוד טכני לצורך מחקר מדעי, ובו-בזמן הצורך להקפיד על אדריכלות חזקה ואייקונית שתתאים לקמפוס אוניברסיטת תל אביב".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>