הוליווד זה פה: יוצר "מד מן", מתיו ויינר, התארח באוניברסיטת תל אביב

בביקורו קיבל מתיו ויינר את "אות הנשיא" מטעם נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, עבור "תרומתו לתעשיית הטלוויזיה"

07 פברואר 2016
הוליווד זה פה: יוצר "מד מן", מתיו ויינר, התארח באוניברסיטת תל אביב
מימין לשמאל: ירון בלוך, פרופ' יוסף קלפטר ומתיו ויינר

בניין פורטר ללימודי הסביבה עטה על עצמו לערב אחד אווירה הוליוודית, כאשר התסריטאי והמפיק מתיו ויינר, יוצר סדרת הפולחן "מד מן" ומכותבי "הסופרנוס",  התארח לאחרונה באירוע של המועדון העסקי-אקדמי של אגודת הידידים של האוניברסיטה. במהלך הערב החגיגי, שבו עוצב חלל הכניסה של הבניין בסגנון שדרות מדיסון, שבו מתרחשת עלילת "מד מן" בניו-יורק, קיבל ויינר את "אות הנשיא" מטעם נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, עבור "תרומתו לתעשיית הטלוויזיה". "עד היום זכית בתשעה פרסי אמי ובשלושה פרסי גלובוס הזהב, ועכשיו אתה מוסיף לרשימה פרס אחד נוסף", ציין פרופ' קלפטר לצחוקו של האורח.

 

במהלך הערב הכריז ירון בלוך, ראש החוג לטלוויזיה ולקולנוע, על הפיכתו של החוג לבית ספר על שמו של מפיק הקולנוע האמריקאי סטיב טיש, אשר תרם לבית הספר 10 מיליון דולר. מדובר בבית הספר הוותיק והגדול בישראל לתחום הקולנוע והטלוויזיה. 120 מורים מלמדים בו כ-900 תלמידים, אשר מפיקים מדי שנה כ-100 סרטים קצרים, המוקרנים במאות פסטיבלים בעולם וחלקם קוטפים פרסים יוקרתיים. "עד לאחרונה, סטודנטים שהגיעו אלינו חלמו על קולנוע ורצו להיות במאים כמו סקורסזה", אמר בלוך, "היום רבים מהם חולמים על טלוויזיה, והאורח שלנו, מתיו ויינר, הוא דמות מפתח במהפכה שעוברת הטלוויזיה בשנים האחרונות".

 

"זו הפעם הראשונה שלי בישראל," סיפר ויינר, שגילה כי רצה לכתוב ל"מד מן" פרק על סיפור האהבה בין ארצות-הברית לבין ישראל. "הרגשתי כאן יצירתיות ואנרגיה רבה, ואני רוצה להודות לכם שגרמתם לי להרגיש חלק ממשפחת האוניברסיטה וחלק ממדינת ישראל". ויינר סיפר גם על הסיכונים הכלכליים שכרוכים בהפקת טלוויזיה. לדבריו, "בכל העולם, לאנשים שנותנים לך את הכסף אין מושג האם התכנית טובה או רעה, ואתה צריך לתת להם את ההרגשה שזה יצליח, גם אם אין לך מושג האם זה אכן כך. אתה צריך לסמוך על הטעם שלך", הוסיף ויינר, "לא לנחש מה הקהל אוהב, אלא לעשות את מה שאתה אוהב, את מה שאתה היית רוצה לראות. הצלחתי כמו כל אחד שמצליח בעסקים," סיכם ויינר בחיוך, "עם הרבה טיפשות ויהירות ולקיחת סיכונים עצומה של מי שאין לו מה להפסיד".

 

מתיו ויינר הוא תסריטאי, במאי ומפיק יהודי אמריקאי, המוכר בעיקר כיוצר, מפיק ותסריטאי של "מד מן", כמו גם כאחד התסריטאים והמפיקים של סדרת המופת "הסופרנוס". על עבודתו בשתי הסדרות, מהמצליחות ביותר בטלוויזיה האמריקאית בעשורים האחרונים, הוא זכה בשמונה פרסי אמי ובשלושה פרסי גלובוס הזהב. ויינר נולד בבולטימור וגדל בלוס אנג'לס. הוא למד ספרות, פילוסופיה והיסטוריה. הוא נשוי ואב לארבעה. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>