מפיק הקולנוע והטלוויזיה הנודע, סטיב טיש, תרם לחוג לקולנוע וטלוויזיה 10 מיליון דולר

התרומה הגדולה תקדם את היקף פעילותו ומעמדו של החוג, שבוגריו מובילים את תעשיית הקולנוע בארץ, ותעצים את השפעתה של ישראל על הקולנוע והטלוויזיה ברחבי העולם

16 מרץ 2015
מפיק הקולנוע והטלוויזיה הנודע, סטיב טיש, תרם לחוג לקולנוע וטלוויזיה 10 מיליון דולר
מימין לשמאל: ראש החוג ירון בלוך, המפיק התורם סטיב טיש ויוסף פיצ'חדזה, במאי וחבר סגל בחוג

מפיק הקולנוע והטלוויזיה הנודע, סטיב טיש, זוכה פרס האוסקר על סרטו 'פורסט גאמפ', תרם סכום של 10 מיליון דולר לחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל-אביב.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ציין שהתרומה הגדולה מגיעה בתקופה של פריחה חסרת תקדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל – שאחראיים לה במידה רבה בוגריו היצירתיים של החוג באוניברסיטת תל-אביב.  לדבריו, התרומה צפויה לחולל מהפך של ממש בפעילותו ובמעמדו של החוג, ולסייע בהפיכתו מחוג לבית ספר, תחת השם 'בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על שם סטיב טיש' באוניברסיטת תל-אביב.

 

התרומה של טיש תאפשר לבית הספר לשדרג את תכניות הלימודים, להציע מלגות לימוד ומלגות להפקת סרטים בהיקף חסר תקדים, לרכוש ציוד ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, לשפץ את משכנו של בית הספר ולייצר שותפויות עם גורמים בינלאומיים. לדברי ירון בלוך, ראש החוג לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב, שמו ותרומתו של טיש מביאים עמם גם ידע מקצועי, ומגבירים את הנראות של החוג, המדורג כבר היום בין 15 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם.

 

"היכולת לספר סיפורים היא קריטית לקידום הדיאלוג וההבנה - דברים שהעולם זקוק להם ביותר," ציין סטיב טיש. "אוניברסיטת תל-אביב ניצבת בחזית הזאת, והיא מטפחת ומצמיחה תלמידים יצירתיים ומוכשרים ביותר, בעלי קולות מגוונים, מכל רחבי ישראל והאזור. אני שמח מאוד לתמוך במאמציה של האוניברסיטה, ולכבוד רב לי לזכות בהוקרתה."

 

"המחויבות של סטיב טיש לבית הספר מהווה הבעת אמון אדירה בכישרונם של תלמידינו ואנשי הסגל שלנו," ציין נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר. "בית הספר החדש יקדם באופן משמעותי את ההכשרה והידע האקדמיים בתחום, ויתרה מכך: הוא יחזק את השפעתה של ישראל על אמנויות הקולנוע והטלוויזיה בעולם כולו."

 

ירון בלוך, ראש החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטה הוסיף כי "הקולנוע והטלוויזיה עוברים בשנים האחרונות שינוים מפליגים בדרכי הייצור וההפצה, באמצעי המבע ובאופני הצריכה והצפייה. הקולנוע הדיגיטלי מחליף את הפילם, הצפייה במחשב ובטלפונים החכמים מאתגרים את הצפייה המסורתית באולמות הקולנוע ובטלוויזיה, והאפשרויות האינטראקטיביות מנסחות דרכי ביטוי חדשות. הסטודנטים, הבוגרים ואנשי הסגל שלנו נמצאים בחזית היצירה והמחקר של המגמות החדשות האלו. תרומתו של סטיב טיש תאפשר לנו להעמיק את השפעתם והצלחתם גם בזירה המקומית וגם בזו הבינלאומית". 

 

גידי רף, בוגר החוג ויוצר סדרת הטלוויזיה הבינלאומית 'חטופים' (Homeland), אמר כי  "החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל-אביב העניק לי כלים, ידע ומשאבים שאיפשרו לי לספר את הסיפורים שלי. הוא נתן לי סביבה שבה יכולתי לצמוח, שעזרה לי להגיע למקום בו אני נמצא היום, "תרומתו של מר טיש היא אבן דרך חשובה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית. היא תעניק תמיכה מוגברת לסטודנטים חדורי שאיפות ומוטיבציה, ותאפשר להם להגשים את חלומותיהם, ולחלוק את סיפוריהם עם העולם." 

 

"ברור לכל כי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה של ישראל משגשגת כיום, ובעזרת התרומה הזאת היא תצעד צעד נוסף לעבר קדמת הבמה של הקולנוע העולמי," ציין כתריאל שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי. "ארצנו התברכה במתנה עצומה של אנרגיה יצירתית, והאוניברסיטאות בישראל ממלאות תפקיד אדיר בהוצאת האנרגיה הזאת מהכוח אל הפועל."

 

מהחמישיה הקמרית ועד HOMELAND

החוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל-אביב הוא המוביל בתחומו בישראל. עד היום הוא הוציא מקרבו דורות של יוצרים וחוקרים משובחים, הידועים בהשפעתם המכרעת על התרבות הישראלית בכלל, ועל תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בפרט. ביניהם ניתן למנות את: גידי רף (שזכה בפרס האמי על "Homeland"), ארי פולמן ("ואלס עם באשיר"), חגי לוי ("בטיפול" ו"הרומן", עליו קיבל לאחרונה את גלובוס הזהב), אבי ניר, מנכ"ל קשת, ירון שני ("עג'מי"), רני בלייר ("שבתות וחגים"), דובר קוסשווילי ("חתונה מאוחרת"), איתן פוקס ("ללכת על המים"), שבי גביזון ("חולה אהבה משיכון ג'"), אהרון קשלס ונבו פפושדו ("מי מפחד מהזאב הרע"), אסף ציפור ואיתן צור ("החמישיה הקמרית"), שירלי מושייף ("איש חשוב מאוד") ורבים נוספים.

 

סטיב טיש – קולנוען, תורם ומנהיג

סטיב טיש הוא שותף בחברת ההפקות Escape Artists Productions, ובעלים-שותף, יו"ר וסמנכ"ל של קבוצת הפוטבול New York Giants. בזכות שני עיסוקיו הוא ככל הנראה האדם היחיד בעולם שזכה גם באוסקר וגם (פעמיים) בסופר-בול. האוסקר הוענק לו כמפיק הסרט 'פורסט גאמפ' – 'הסרט הטוב ביותר' לשנת 1994.

 

ב-30 השנים האחרונות הפיק טיש סדרה ארוכה של יצירות מרתקות בקולנוע ובטלוויזיה – החל בסרט הטלוויזיה המשובח 'המיטה הבוערת' וכלה בסרט הקולנוע 'שעשועים מסוכנים', שבו פצח טום קרוז בקריירה המפוארת שלו. בין יתר סרטיו הנודעים של טיש: "המרדף לאושר", "איש מזג האוויר", "חטיפת הרכבת התחתית 123", "תוכנית גיבוי", "תקווה בהופ ספרינגס", "אמריקה "X, "סנאץ'", "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים" ו-"נקודת שוויון".

 

טיש הוא דמות מובילה במגזר הפילנתרופי כבר שנים רבות, והוא מעניק בנדיבות מזמנו ומכספו למגוון ארגונים. ב-29 במאי 2014, במפגש פסגה בבית הלבן, הכריז הנשיא ברק אובמה על תרומתו של טיש למחלקה לנוירוכירורגיה בבית הספר לרפואה על שם דוד גפן, עבור התכניתTischBrainSPORT ב-UCLA. טיש נמנה עם חבר הנאמנים של תיאטרון גפן בלוס אנג'לס, מכון סנדאנס, המוזיאון לאמנות של מחוז לוס אנג'לס והמרכז לסרטן על שם פרסטון רוברט טיש באוניברסיטת דיוק. כמו כן הוא תורם למרכז הספורט והכושר של אוניברסיטת טאפטס, שהוא נמנה עם בוגריה.

 

בשנת 2014 שימש טיש כיו"ר כבוד של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים שנערך באוניברסיטת תל-אביב, ונחשב לאחד משלושת הפסטיבלים המובילים בעולם לסרטי סטודנטים. הפסטיבל היוקרתי, שהושק בשנת 1986 כיוזמה של סטודנטים מהחוג לקולנוע וטלוויזיה, הוא כיום הגדול מסוגו העולם.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>