חשיפה בינלאומית יוצאת דופן לסטודנטים של בית הספר לקולנוע

מתהדקים הקשרים הבינלאומיים עם בתי ספר לקולנוע בניו יורק, לוס אנג'לס, ספרד, צרפת ואוקראינה, במטרה לייצר ולטפח שיתופי פעולה עתידיים

24 מאי 2017

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, שמדורג זו השנה השלישית ברציפות כאחד מ-15 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם ברשימת "הוליווד ריפורטר", מהדק את קשריו הבינלאומיים בשורה של ערבי גאלה, הקרנות ושיתופי פעולה.

 

"אנחנו בולטים מאוד בנראוּת שלנו בעולם", אומרת דנה טל-שגב, האחראית על ההפצה וקשרי החוץ בבית הספר לקולנוע. "סטודנטים ואנשי סגל מציגים את סרטיהם ומגיעים למוסדות החשובים בעולם בתחומם. כך למשל, ערכנו פוקוס על בית הספר בבית הספר לקולנוע של NYU בניו יורק ומרתון סרטים באגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב בלונדון. בקרוב נציג גם באוניברסיטת TAI במדריד ובבית הספר USC בלוס אנג'לס. הצגנו מקבץ של מיטב סרטי בית הספר בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז, בקאן ובניס, ואסף צפור, ראש תחום התסריטאות בבית הספר, הוזמן לכנס חינוך וקולנוע בפסטיבל קולנוע קצר בקייב".

 

לדברי טל-שגב, מטרתם של המפגשים וההקרנות האלה היא לאו דווקא גיוס כספים. "גיוס כספים הוא רק חלק מהמטרה, אנחנו מעוניינים ביצירה ובטיפוח שיתופי פעולה מוסדיים ואישיים. כשאנחנו מקרינים סרט של סטודנט שלנו באוניברסיטת ניו יורק, וצופים בו אנשי סגל וסטודנטים, או כשמזמינים איש סגל שלנו לדבר, בית הספר שלנו צובר יוקרה ומוניטין, והסטודנטים שלנו זוכים לקחת חלק בעוד ועוד פרויקטים בינלאומיים".

 

שיטת לימוד ייחודית, מוניטין ויוקרה

בחודש שעבר אף נערך מפגש מיוחד בבית הספר לקולנוע עם שגרירים ונספחי התרבות של כל מדינות אמריקה הדרומית. המפגש, שאורגן בשיתוף פעולה עם משרד החוץ, כלל הקרנות של כמה וכמה סרטי סטודנטים וכן פגישות עם אנשי סגל וסטודנטים. "השגרירים יצאו נלהבים מאוד מאיכות הסרטים ומהאפשרויות שנפתחו בפניהם בנוגע לשיתופי פעולה עתידיים בין בית הספר למוסדות בחלקה הדרומי של אמריקה", מספרת טל-שגב.

 

בית הספר לקולנוע נודע בעולם בזכות שיטת הלימוד יוצאת הדופן שלו. "אנחנו בית ספר גדול מאוד, גם ביחס לבתי ספר באוניברסיטאות גדולות בעולם. הוא כולל 850 סטודנטים ו-120 אנשי סגל במספר רב מאוד של תכניות והתמחויות, מעשיות ועיוניות. הייחודיוּת של בית הספר מתבטאת גם בהקמת חברת הפקה פרטית משלו, שתומכת בהפקות של סרטי סטודנטים ובוגרים, ובהפקת פסטיבל בינלאומי לסרטי סטודנטים, שמופעל כולו על ידי הסטודנטים ונחשב לאחד מהגדולים והחשובים בעולם בתחומו".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>