אוניברסיטת תל אביב מדורגת ראשונה בישראל לשנת 2018 בשני דירוגים בינלאומיים

הדירוגים: טאיוואן ו-Webometrics, מציבים את אוניברסיטת תל אביב במקומות ה-131 וה-141 בעולם

12 אוגוסט 2018
אוניברסיטת תל אביב מדורגת ראשונה בישראל לשנת 2018 בשני דירוגים בינלאומיים

בשני דירוגים בינלאומיים חשובים - דירוג טאיוואן ודירוג Webometrics, שפרסמו בשבוע האחרון את תוצאותיהם לשנה החולפת, מדורגת אוניברסיטת תל אביב במקום הראשון בארץ לשנת 2018. הדירוגים, המבוססים על מדדים אובייקטיביים של פרסומים אקדמיים, הציבו את האוניברסיטה במקומות ה-131 וה-141 בהתאמה בדירוג העולמי. בשניהם נמצאות במקום הראשון והשני אוניברסיטת הארווארד ואוניברסיטת סטנפורד שבארה"ב.

 

דירוג טאיוואן מדרג 800 אוניברסיטאות מובילות בעולם, מתוך 4,000 מוסדות מחקר, על סמך מימדים כמותיים ואיכותיים של פרסומים וציטוטים, בדומה לדירוג שנגחאי המפורסם. מתוך שבע אוניברסיטאות מישראל המשתתפות בדירוג, נבחרה כאמור אוניברסיטת תל אביב כמובילה במדדים. על פי המתודולגיה של דירוג טאיוואן, 25% משקלול הדירוג ניתן ליעילות המחקר, 35% להשפעתו, ו-40% למצוינות שלו.

 

גם בדירוג webometrics, שהינו יוזמה של מועצת המחקר הספרדית, הסוקרת כיום למעלה מ-27 אלף מוסדות להשכלה גבוהה בעולם, ומדרגת 12 אלף מהם, דורגה האוניברסיטה במקום הראשון מבין 42 המוסדות להשכלה גבוהה בישראל. גם דירוג זה מבוסס על מדדים של כמות ואיכות הפרסומים והציטוטים, לפיו 5% ממשקל הציון ניתן לנוכחות אתר המוסד ברשת, 50% לניראות שלו, 10% לשקיפות המידע המוצג, ו-35% למצוינות התוכן.

 

בפברואר השנה, דורגה האוניברסיטה במקום הראשון בישראל ובמקום ה-25 באסיה לפי דירוג טיימס, גם הוא בין הדירוגים העולמיים החשובים.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>