פרויקט "ספורט" של החוג לקולנוע יוצג בהקרנת בכורה במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה

הפרויקט של אוניברסיטת תל-אביב מפגיש יוצרי קולנוע ישראלים ופלסטינים לצורך יצירת סרטים משותפים שעוסקים בספורט

06 אוקטובר 2014
פרויקט "ספורט" של החוג לקולנוע יוצג בהקרנת בכורה במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה
מתוך "הנשרים הכחולים", סרטו הדוקומנטרי של אחמד ברגותי

פרויקט "ספורט" של אוניברסיטת תל-אביב יוצג במוצאי השבת הקרובה בהקרנת בכורה במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה. במסגרת הפרויקט, שנוצר בחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל-אביב, שישה במאים ישראלים ופלסטינים יצאו ליצור כל אחד סרט קצר - עלילתי או דוקומנטרי - בהשראת ספורט. הפרויקט עלה מתוך מחשבה להקים "מעבדה" לעשיית סרטים משותפים של ישראלים ופלסטינים בצוותים מעורבים, כשכל במאי מביא את עולמו הפנימי והתרבותי לתוך הסרט ועובד תוך חופש יצירתי מוחלט.

 

תגובות נלהבות

"ספורט" הוא המשך של הפרויקט המצליח "מים", שפתח את שבוע המבקרים בפסטיבל ונציה 2012 וזכה בפרס אמנסטי הבינלאומי לשנת 2013. בשנת 2010 הושק הפרויקט הראשון של החוג לקולנוע וטלוויזיה מסדרה זו: "קפה - בין מציאות לדמיון". הפרויקט זכה לתגובות נלהבות ולהצלחה גדולה בפסטיבלים בכל העולם. "ספורט" הוא הפרויקט השלישי בסדרה.

 

את הפרויקט הפיקו שני סטודנטים: קובי מזרחי הישראלי ואחמד ברגותי הפלסטיני. המפיקה הראשית והמנהלת האמנותית של הפרויקט היא יעל פרלוב. בסרטים מככבים בין השאר ליאור אשכנזי, דב נבון ולירית בלבן.

 

יעל פרלוב: "בתקופה זו של הידרדרות קיצונית ביחסים בין יהודים לערבים, כשהאווירה קודרת וכבדה, אני מאמינה שהפרויקט חשוב יותר מתמיד. בזמן העבודה על הפרויקט מצאתי את עצמי שוב עובדת עם אנשים שלא רק שלא מכירים זה את זה ולא חולקים שפה משותפת, אלא גם יש להם ייצוגים שסותרים זה את זה: רוב הישראלים היהודים רואים בפלסטינים טרוריסטים פוטנציאלים שמשגרים רקטות על ישראל, והרוב הפלסטיני רואה בכל ישראלי חייל, סמל לכיבוש. חוסר הידע והבורות הפכו לאיום ממשי. כולנו, יוצרי קולנוע פלסטינים וישראלים, נחושים להמשיך ליצור יחד כנגד המצב המתרחש סביבנו".

 

ההקרנה תיערך ביום שבת, 11.10.14, בשעה 19:45, אולם קריגר, חיפה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>