אופיר פז-פינס, ראש המכון לחקר השלטון המקומי

אופיר פז-פינס ישמש כראש המכון לחקר השלטון המקומי באוניברסיטת תל-אביב

20 מאי 2012
אופיר פז-פינס

ח"כ והשר לשעבר, אופיר פז-פינס, החל לכהן באוניברסיטת תל-אביב בתפקיד ראש המכון בהקמה לחקר השלטון המקומי. בנוסף, עוסק פז-פינס בימים אלה בהקמת החטיבה ללימודי שלטון מקומי, שצפויה לקום במסגרת תכנית המנהלים של החוג למדיניות ציבורית.

 

"אני רואה בהקמת המכון אתגר גדול," אומר פז-פינס על המכון, אשר יפעל במסגרת החוג למדיניות ציבורית בפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון. לדבריו, תחום השלטון המקומי הוא נושא ראוי וחשוב למחקר, וזאת לנוכח מקומו המרכזי של השלטון המקומי בסקטור הציבורי. פז-פינס ציין כי באוניברסיטאות הגדולות והחשובות בעולם - כולל בקנדי סקול הפועל באוניברסיטת הרווארד, שבה שהה בתכנית מיוחדת המיועדת לפוליטיקאים לשעבר - קיימים מכוני מחקר העוסקים בתחום, אך בישראל לא היה עד כה מכון שמיועד למחקר השלטון המקומי. המכון החדש בנוי לפי מודל של מכונים דומים בעולם.

 

"מטרת המכון היא לתרום לחיזוק יכולת 'המשילות' של השלטון המקומי בישראל," אומרת פרופ' גילה מנחם, ראש תכנית המוסמך במדיניות ציבורית למנהלים, "וזאת באמצעות מחקר, הוראה והכשרת דור של חוקרים ומנהלים בתחום". לדבריה, המכון מיועד להוות בסיס להפצת ידע בנושא השלטון המקומי, הוא יארח כנסים וימי עיון, יפיץ מסמכי מחקר ויאפשר לשתף ידע מצטבר בתחום."המאה שלנו," מוסיפה פרופ' מנחם, "כבר הוגדרה בתור 'המאה האורבנית', ומקומו של השלטון המקומי רק הולך ומתרחב. לאור זאת, הכוונה היא כי המכון יהווה מעבדה ליצירת רעיונות חדשים וכן להתאמה וליישום של רפורמות ממדינות אחרות על המציאות בישראל."

 

בנוגע לתכנית הלימודים המתגבשת, אמר פז-פינס כי היא נועדה למשוך, מצד אחד, בעלי תפקידים מרכזיים בשלטון המקומי – כגון ראשי ערים, ראשי רשויות וגזברים – ללימודים אקדמיים מתקדמים; ומצד שני, למשוך חוקרים וחוקרות צעירים שיתמחו בתחום ויוכלו להשתלב בהמשך בעשייה במסגרת השלטון המקומי בישראל.

 

פז-פינס, שמעביר כיום קורס על יחסי צבא ומדינה במסגרת התכנית למדיניות ציבורית, יילמד בחטיבת הלימודים החדשה קורס על יחסי שלטון מרכזי ושלטון מקומי. קורסים נוספים יעסקו בנושאים כגון ניהול משברים והבראת רשויות מקומיות, מדיניות עירונית וסוגיות משפטיות בשלטון המקומי.

 

בין המרצים בתכנית, פרופ' אליה ורצברגר, ד"ר רוית חננאל, ד"ר איתי בארי, ד"ר אסף מידני, והיועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן-ארי.

 

פז-פינס, בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותואר שני במדיניות ציבורית, כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בין השנים 2010-1996. כמו כן, שימש כשר הפנים וכשר המדע, התרבות והספורט.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>