פרופ' ירון אוסטרובר מונה לראש ביה"ס למדעי המתמטיקה

הוא יחליף בתפקידו את פרופ' גדי פיביך

21 נובמבר 2021
פרופ' ירון אוסטרובר
פרופ' ירון אוסטרובר

פרופ' ירון אוסטרובר מונה לראש בית הספר למדעי המתמטיקה בפקולטה למדעים מדויקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר. הוא יחליף בתפקידו את פרופ' גדי פיביך. פרופ' אוסטרובר עוסק במתמטיקה עיונית, וחוקר את תחומי הגיאומטריה הסימפלקטית והדינמיקה ההמילטונית. גיאומטריה סימפלקטית היא תחום שפותח כדי לסייע בחקר מתמטי של תנועות במערכות דינמיות שונות, ומשמשת היום ככלי מרכזי בפיתוח מודלים מתמטיים של מערכות פיזיקליות כגון תנועות כוכבי לכת ולוויינים, דינמיקה של חלקיקים טעונים במאיצים, ומדידות קוונטיות.

 

את כל תאריו השלים פרופ' אוסטרובר באוניברסיטת תל אביב. את תקופת הפוסט-דוקטורט ביצע במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), ובמכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון (IAS), ובשנת 2010 חזר לאוניברסיטת תל אביב. פרופ׳ אוסטרובר זכה ברבות השנים במספר פרסים ומענקי מחקר יוקרתיים, ביניהם מענק מטעם מועצת המחקר של האיחוד האירופי (ERC), וכן מענקים מטעם הקרן הלאומית למדע בארצות הברית (NSF), והקרן הישראלית למדע (ISF). בשנת 2014 הוזמן פרופ׳ אוסטרובר להרצות בקונגרס הבינלאומי למתמטיקה על מחקריו, ובין השנים 2020-2018 היה עמית "פון-נוימן" במכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון.

 

פרופ' ירון אוסטרובר: "בית הספר למדעי המתמטיקה משמש לי כבית שני בעשרים וחמש השנים האחרונות, ואני רואה בתפקיד הזדמנות חשובה להמשיך ולקדם את המצוינות המחקרית, והפעילות הבינלאומית של החוקרים בבית הספר."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>