פרופ' שגב ברק מונה לראש בית הספר למדעי הפסיכולוגיה

הוא יחליף בתפקידו את פרופ' גלית יובל

21 נובמבר 2021
פרופ' שגב ברק
פרופ' שגב ברק

פרופ' שגב ברק מונה לראש בית הספר לפסיכולוגיה בפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון. את כל תאריו עשה פרופ' ברק באוניברסיטת תל אביב, והוא כיהן עד לאחרונה כראש המגמה הפסיכוביולוגית בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה, וכיו"ר ארגון הסגל האקדמי הבכיר. הוא יחליף בתפקידו את פרופ' גלית יובל.

 

פרופ' ברק הוא חוקר בביה"ס למדעי הפסיכולוגיה ובביה"ס למדעי המוח. מחקרו עוסק במנגנונים הפסיכולוגיים והנוירוביולוגים של התמכרות לסמים ולאלכוהול, ובייחוד תהליכי למידה וזיכרון העומדים בבסיס התמכרויות.

 

במחקרו גילה פרופ' ברק מעורבות של מערכות מוחיות בתהליכי גמישות ועדכון של זיכרון שהינן פגועות בקרב מכורים, ומביאות לאבדן שליטה ולתלות בסמים ואלכוהול. מחקרו משלב שיטות התנהגותיות ומולקולריות מתקדמות, והניב תגליות ופרסומים בכתבי העת המובילים בתחום מדעי המוח.

 

פרופ' שגב ברק: " 'גדלתי' בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה מהתואר הראשון ועד הדוקטורט, ושבתי אליו כחבר סגל לאחר פוסט-דוקטורט בארה"ב. בית הספר הוא בית בשבילי, והמינוי כראש בית הספר הוא עבורי מעין סגירת מעגל. אני שמח וגאה לעמוד בראש בית הספר ולהמשיך להוביל את תנופת המצוינות שלנו במחקר ובהוראה – בית הספר למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב הוא הגדול והמוביל בישראל בדירוגו המרשים במדרגים בינלאומיים, בהיקף סגל ההוראה והמחקר ובמספרי הסטודנטים."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>