שגרירים במזרח: התכנית ללימודי הנדסת חשמל מארחת תלמידים מצטיינים מהודו

חמישה עשר תלמידים מצטיינים מהודו משתתפים בתכנית קיץ מיוחדת המשלבת קורסים אקדמיים בתחום אבטחת הסייבר

29 יוני 2014

בימים אלה שוהה בקמפוס משלחת של חמישה עשר תלמידים מצטיינים מהודו, שהגיעו ארצה כדי להשתתף בתכנית קיץ מיוחדת. התכנית משלבת קורסים אקדמיים בתחום אבטחת סייבר עם פעילויות חברתיות ותרבותיות ברחבי ישראל.

 

המשלחת התקבלה בקמפוס באירוע פתיחה, על ידי פרופ' עדי אריה, ראש בית הספר להנדסת חשמל; מורין מאייר אדירי, מנהלת בית הספר הבינלאומי באוניברסיטה; סאנג'ב סיגלה, סגן הקונסול בשגרירות הודו בתל-אביב; וכן סטודנטים הודים לדוקטורט ולפוסט-דוקטורט הלומדים באוניברסיטה.

 

במהלך שהותם, מבקרים התלמידים במעבדות המחקר המתקדמות של האוניברסיטה, בהן המצפה האסטרונומי, מעבדות לרובוטיקה ומרכז הננו. כמו כן, הם משתתפים בשיעורים המועברים על-ידי מיטב המרצים במגוון נושאים -  מהגנה מפני טילים, דרך יזמות ועד להנדסת חשמל. בנוסף, נפגשים התלמידים עם נציגים מחברות היי-טק הפועלות בישראל.

 

מאייר אדירי מסבירה כי מאחורי הבאת המשלחת עומד הרעיון לחשוף את הסטודנטים ההודים לישראל בכלל ולעולם ההיי-טק הישראלי בפרט, וכן לאפשרויות שמציעה האוניברסיטה, בהן התכנית ללימודי הנדסת חשמל באנגלית. הנדסת חשמל הינו תחום מבוקש בהודו, ועל אף שסטודנטים הודים רבים בוחרים ללמוד תחום זה בחו"ל, המודעות לאפשרות ללמוד אותו בישראל קטנה. "לכן החלטנו השנה להביא קבוצה של בוגרים מצטיינים מהתיכונים הטובים ביותר בהודו, ולתת להם טעימה של ישראל ואוניברסיטת תל-אביב, וכך להפוך אותם לשגרירים שלנו", אומרת מאייר אדירי. "המטרה היא שהדור הבא בהודו יחשוב על אוניברסיטת תל-אביב כעל מקום שטוב לבוא וללמוד בו. אנחנו רוצים להיות עבורם אלטרנטיבה טובה, וכמובן לקבל סטודנטים מעולים".

 

מאייר אדירי מוסיפה כי מניסיונה, הסטודנטים ההודים שמגיעים לישראל מרגישים כמו בבית. "למרות השוני, כנראה יש משהו דומה בתרבות", היא אומרת. לדבריה, מרבית תלמידי החוץ באוניברסיטה מגיעים מאמריקה הצפונית, "ועם השנים אנו מקבלים יותר ויותר סטודנטים בינלאומיים ממדינות כמו סין והודו".

 

בשנים האחרונות מרחיבה האוניברסיטה, באמצעות בית הספר הבינלאומי, את התכניות הרב-לאומיות שלה, ומביאה לארץ אלפי תלמידים וחוקרים, וזאת מתוך אמונה כי הבאת תלמידים מצטיינים מחו"ל תורמת הן לרמת הלימודים והן לחוויה הסטודנטיאלית בקמפוס. כך למשל, בעוד כחודש תגיע לקמפוס קבוצה של כ-50 סטודנטים סינים להשתתף בתכניות מיוחדות ביזמות וסייבר, ובאוקטובר יצטרפו 14 סטודנטים מהודו לתכנית הארבע-שנתית לתואר ראשון בהנדסת חשמל.

 

לאתר בית הספר הבינלאומי >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>