"בים, באוויר וביבשה": מסיימי בית הספר להנדסה מכנית הציגו את עבודות הגמר

כ-100 סטודנטים שסיימו את לימודיהם במחזור הנוכחי הציגו את עבודותיהם בתערוכת הפוסטרים השנתית

23 יוני 2014
דגם כלי שיט אוטונומי המשתמש באנרגיית הרוח מתוך תערוכת בוגרי ביה"ס להנדסה מכנית

בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן התקיימה לאחרונה תערוכת הפוסטרים השנתית של הסטודנטים, שמסיימים כעת שנה רביעית ואחרונה בהנדסה מכנית. בפוסטרים הציגו הסטודנטים את פרויקט הגמר שעליו עבדו בשנה האחרונה, ובו יישמו את מה שלמדו במהלך לימודי התואר. כ-100 סטודנטים מסיימים במחזור הנוכחי, ובתערוכה עצמה הוצגו קרוב ל-40 פוסטרים (זאת מכיוון שעל חלק מהפרויקטים עבדו מספר סטודנטים במשותף). במהלך התערוכה, שבה הוצגו גם דגמים של חלק מהמוצרים, עמדו הסטודנטים הגאים לצד עבודותיהם והציגו אותן למבקרים.

 

"מטרת התערוכה היא קודם להציג את יכולותיהם של הסטודנטים שלנו", אומר פרופ' יורם רייך מבית הספר להנדסה מכנית. "התערוכה מאפשרת לפקולטה ולסגל לראות מה נעשה בבית הספר, והסטודנטים הצעירים יכולים לצפות בעבודות הבוגרים. מעבר לכך, גם אנשים מהתעשייה התעניינו בתערוכה".

 

לדברי פרופ' רייך, הערכת פרויקטי הגמר מתחלקת למעשה לשניים: בשלב הראשון בודקים את איכות הפרויקטים עצמם, ואילו בתערוכה נבחן האופן שבו הוצג הפרויקט. אלישע עמרמי, מרכז הפרויקטים של בית הספר, מציין כי בסוף התערוכה נבחרו הפוסטרים שהוכרזו כמצטיינים ואלה קיבלו תעודה.

 

בין הפרויקטים שהוצגו השנה: מנגנון אוטומטי להחלפת סלילי צבע במדפסת תלת-ממד; פלטפורמה רובוטית שמסוגלת לשנות את אופן נסיעתה תוך כדי תנועה; מערכת מזל"ט נישאת אדם; כלי שיט אוטונומי, המשלב שימוש במנוע עם ניצול של אנרגיית הרוח; וקפסולה אנדוסקופית שמסוגלת לשדר תמונה בזמן אמת וגם לבצע ביופסיה.

 

"אפשר לומר שאנחנו נמצאים ביבשה, בים ובאוויר", מסכם פרופ' רייך את התערוכה. "ביבשה, פרויקט הדגל שלנו הוא רכב פורמולה, שפותח על-ידי קבוצת סטודנטים משנה ג' ויתחרה זו השנה השנייה בתחרות באיטליה. באוויר – בנינו כטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש), שהגיע למקום מכובד מאוד בתחרות בינלאומית, ובים - היתה לנו השנה סירה רובוטית".

 

לדברי פרופ' רייך, "כל הפרויקטים האלה מציגים הנדסה בינתחומית משובחת, הכוללת הנדסה מכנית, אלקטרוניקה, תוכנה, ייצור, ניסויים ותיאוריה - כל נושא הפיתוח, מהתחלה ועד הסוף. רואים ממש הנדסה באיכות גבוהה מאוד, והשנה ראינו אף עלייה ברמה - הרבה יותר דגמים, עם הרבה תחכום. אנחנו משתפרים משנה לשנה, וזו נקודה טובה".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>