הורחבו הקשרים האקדמיים עם אוניברסיטאות עלית בבייג'ין

הרחבת הקשרים האקדמיים של אוניברסיטת תל-אביב עם שלוש אוניברסיטאות עילית בבביג'ין, בירת סין, עמדה בבסיסהּ של סדרת ביקורים שערך נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, באוקטובר 2015

14 דצמבר 2015
הורחבו הקשרים האקדמיים עם אוניברסיטאות עלית בבייג'ין

בליבו של הביקור עמדה ההשתתפות בפורום החדשנות השני של מרכז שין (XIN) בקמפוס אוניברסיטת צ'ינגחואה. המרכז, שהושק במאי 2014, ואשר מתמקד בפיתוח טכנולוגיות יישומיות לטובת האנושות, הוא פרי שיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל-אביב לאוניברסיטת צ'ינגחואה, הנמנית עם המוסדות האקדמיים המובילים בסין.

 

במסגרת הפורום הוצגו שישה פרויקטים המקודמים כיום על-ידי המרכז, בהם שניים המנוהלים במשותף על-ידי חוקרים משתי האוניברסיטאות: ריצוף גנים ממוקד מחלות – פרויקט המנוהל על-ידי פרופ' יובל אבנשטיין ופרופ' טינג ז'ו; וכונן קשיח עם על-לובריקציה (superlubricity), בניהול פרופ' מיכאל אורבך ופרופ' קוואנשואי ז'נג. כמו כן, הוצגו בפורום שבעה פרויקטים חדשים, המצטרפים כעת למרכז XIN, ובהם: פיתוח תרופה חדשנית לפרקינסון, בניהול פרופ' דניאל סגל ופרופ' ין מיי לי; וחבישות יעילות המבוססות על חומר המופק ממדוזות, של פרופ' שחר ריכטר.

 

במהלך הפורום נפגש פרופ' קלפטר עם עמיתו, נשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה, פרופ' יונג קיו. השניים נטלו חלק בארוחת ערב חגיגית, בנוכחות האחראי על האוניברסיטה מטעם המפלגה השלטת בסין, שגריר ישראל בסין, מתן וילנאי, ונציגי חברות גדולות המשקיעות במרכז XIN, ובהן CFLD הסינית וסינרון הישראלית.

 

"באקדמיה אנו מלמדים את תלמידינו שהידע משנה מציאות", אמר פרופ' קלפטר לבאי הפורום, "ושיש לו יכולת לשנות ולשפר את חייהם של בני אדם, לקדם קהילות ועמים, ולהתמודד עם אתגרים עולמיים. הפעילות האקדמית מסירה חסמים בין מדינות, היא מזינה קשרים עמוקים בין תרבויות, ומסייעת לנו לבנות עתיד משותף, הטומן בחובו אינספור אפשרויות".

 

במהלך הביקור בבייג'ין, סיירו פרופ' קלפטר ומלוויו גם בקמפוס של BIT, המכון הטכנולוגי של בייג'ין, ונפגשו עם נשיא המכון, פרופ' הייאן הו. המפגש היווה המשך להסכם שיתוף פעולה שנחתם לפני כתשעה חודשים בין המוסדות, וכבר הוביל לחילופי חוקרים וסטודנטים ולמחקר משותף בתחום החומרים האנרגטיים. הפעם חתמו שני הנשיאים על הסכם הבנות להרחבת שיתוף הפעולה.

 

בנוסף, ביקר פרופ' קלפטר באוניברסיטת פקינג, שם שוחח עם נשיאהּ על הקמת מכון מחקר משותף בתחום אבטחת המזון.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>