אוניברסיטת תל-אביב חתמה על מזכר הבנה עם אוניברסיטת פקינג להקמת מכון מחקר לאבטחת מזון

מכון המחקר המשותף יוקם בעיר וויפאנג במחוז שאנדונג בסין, המונה כ-100 מיליון נפש, ונחשב לעמק הסיליקון של סין בתחום החקלאות

18 נובמבר 2015
אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת פקינג חתמו על מזכר הבנה

אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת פקינג, בייג'ינג, ועיריית וויאנפג, סין, חתמו אתמול על מזכר הבנה (MOU) להקמת מכון מחקר משותף לאבטחת מזון, שיקום בעיר וויפאנג שבמחוז שאנדונג.

 

פרופ' דני חיימוביץ', דקאן הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב, ציין כי תחומי המחקר של המכון המשותף יתמקדו ביצירת זנים בעלי תכונות תזונתיות משופרות שייטיבו עם החקלאות הסינית והשוק העולמי כאחד. כמו-כן יעשה שימוש בביולוגיה מודרנית לפתרון בעיות של החקלאות בת זמננו, כגון שינויי אקלים ויבול מצומצם.

 

על פי ההסכם, עיריית וויאנפנג תדאג להקמת קמפוס המכון, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, שיכלול מעבדות מחקר ושטחי חקלאות. המכון החדש יוקם על פי המודל של "מרכז מנה", המכון לחקר צמחים ואבטחת מזון שבאוניברסיטת תל-אביב, במסגרתו חוקרים וסטודנטים מאוניברסיטאות תל-אביב ופקינג יערכו בו מחקרים משותפים.

 

בעיר וויאנפנג אוכלוסייה בת 9.5 מיליון נפש. ואילו מחוז שאנדונג מונה כ- 100 מיליון נפש. המחוז מהווה את המרכז לחקלאות מתקדמת בסין ונחשב לעמק הסיליקון שלה בכל הקשור לרמת החקלאות המתקיימת בו. במחוז זה פועלות כיום מספר חברות המשלבות טכנולוגיות ישראליות.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ציין כי אוניברסיטת פקינג נחשבת לאחת האוניברסיטאות הטובות בסין,  וכי שיתוף הפעולה המדעי איתה הוא תעודת כבוד לאוניברסיטת תל-אביב ולמדינת ישראל. לדבריו, המכון החדש יעמיק את הקשר האקדמי והמחקרי בתחום אבטחת המזון בין ישראל לסין.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>