פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, יכהן כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות

קלפטר: "אמשיך להוביל נושאים מהותיים, ביניהם המאבק העיקש בחרם האקדמי, השבת מדענים לארץ וחיזוק ההשכלה הגבוהה"

03 ינואר 2017
פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, יכהן כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, מונה על ידי נשיאי אוניברסיטאות המחקר ליו"ר ור"ה - ועד ראשי האוניברסיטאות. פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון, יסיים את תפקידו כיו"ר אותו מילא בשנתיים האחרונות.

 

פרופ' קלפטר, המשמש כנשיא אוניברסיטת תל אביב מאז אוקטובר 2009, הוא מדען בעל שם עולמי בתחום הכימיה הפיסיקלית.

 

ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), הינו גוף וולונטרי שהוקם על ידי ראשי אוניברסיטאות המחקר של ישראל. חברים בו הנשיאים, הרקטורים והמנכ"לים של האוניברסיטאות. מטרת פעילות ור"ה היא לקדם ולייעל את הטיפול המשותף בנושאים הנוגעים לכל האוניברסיטאות, ולהציג את עניינן המשותף בצורה היעילה ביותר בפני מקבלי ההחלטות השונים, הנוגעים למערכת ההשכלה הגבוהה של ישראל. מטרת הארגון הינה קידום, שיפור וטיפוח של המחקר המדעי וההוראה האקדמית.

 

פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון ויו"ר ור"ה היוצא, ציין כי "בשנים האחרונות עמדו בפנינו אתגרים מבית ומחוץ, שהבולט ביניהם הוא המאבק בחרם האקדמי על ישראל. ועד ראשי האוניברסיטאות היה הראשון להעלות נושא זה לסדר היום הציבורי, והוא פועל כל העת מול בכירים באקדמיה בארץ ובעיקר בחו"ל למניעת חרמות של מוסדות ויחידים, כאשר בשנה האחרונה גרפנו מספר הצלחות חשובות".

 

פרופ' יוסף קלפטר מתכוון להמשיך במאבק הזה: "כיו"ר ור"ה אמשיך להוביל נושאים מהותיים שלהם חשיבות רבה לציבור ולעתיד המדינה, ביניהם המאבק העיקש בחרם האקדמי, השבת מדענים לארץ וחיזוק ההשכלה הגבוהה בישראל. המשאב החשוב ביותר של מדינת ישראל הוא ההון האנושי שלה, ולאוניברסיטאות תפקיד מרכזי ביצירתו. האוניברסיטאות בישראל הינן מוקדי מחקר ברמה בינלאומית ומוקד להכשרת תארים מתקדמים. עלינו להמשיך לדאוג לשמור על מעמדן ולטפח סטודנטים וחוקרים שיצעידו את מדינת ישראל קדימה בכל ההיבטים".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>