פרופ' נעם אליעז וד"ר אודי זומר מאוניברסיטת תל-אביב נבחרו לאקדמיה הצעירה הישראלית

השניים נכללים ברשימה של שבעה מדענים ומדעניות בולטים בתחומם שנבחרו לאקדמיה הצעירה

11 יוני 2015

שבעה מדענים ומדעניות מובילים בתחומם, בהם פרופ' נעם אליעז וד"ר אודי זומר מאוניברסיטת תל-אביב, נבחרו החודש כחברים מן המניין לאקדמיה הצעירה הישראלית, הפועלת בגיבוי ובסיוע האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

 

כל שבעת המדענים שנבחרו הם אנשי מדע מצטיינים ובולטים בתחומם, חוקרים שהוכיחו הצטיינות במחקר וחשיבה מקורית.

 

שבעת חברי האקדמיה הצעירה שנבחרו הם:

  • ד"ר ניסים אוטמזגין, לימודי אסיה, האוניברסיטה העברית בירושלים
  • פרופ' נעם אליעז, המחלקה למדע והנדסה של חומרים, אוניברסיטת תל-אביב
  • ד"ר ערן בוכבינדר,  המחלקה לפיזיקה כימית, מכון ויצמן למדע
  • פרופ' נירית דודוביץ, המחלקה לפיזיקה של מערכות מורכבות, מכון ויצמן למדע
  • ד"ר אודי זומר, החוג למדע המדינה, אוניברסיטת תל-אביב
  • פרופ' מונא חורי-כסאברי, בית הספר לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית בירושלים
  • פרופ' תמר ציגלר, המחלקה למתמטיקה, האוניברסיטה העברית בירושלים

 

בהצטרפותם, מונה כיום האקדמיה הצעירה 38 חברים, שכל אחד ואחת מהם נבחרו לתקופה קצובה של ארבע שנים. האקדמיה הצעירה בוחרת מדי שנה ועל פי תקנון עד עשרה אנשי מדע הבולטים בתחום המחקר שלהם.

 

בין מטרותיה נמנים קידום מעמד המדען והמדענית הצעירים בישראל, קידום הקשר בין המדע לבין קובעי המדיניות ובין המדע לבין הציבור והחברה הישראלית, טיפוח הקשר ושיתוף הפעולה בין חוקרים צעירים מתחומי דעת שונים ועידוד מחקרים משותפים עם חוקרים צעירים בעולם. הפעילות במסגרת האקדמיה הצעירה היא התנדבותית ומחייבת מעורבות ציבורית-חברתית פעילה בנושאים הקשורים בענייניה של האקדמיה.

 

על פי תקנון האקדמיה החברים/ות מתמנים לתקופה של ארבע שנים. בהרכב האקדמיה הצעירה יש שאיפה לאיזון תחומי/דיסציפלינארי (מדעים מדויקים, מדעי החיים, מדעי הרוח, מדעי החברה), ולייצוג הולם של האוכלוסייה והקהילה המדעית בישראל, תוך כפיפות לעקרון המצוינות כתנאי קובע.

 

פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, אמרה כי יש חשיבות רבה לשילובם של מדענים צעירים ומצוינים בפעילותה של האקדמיה הצעירה, שכבר בשנתיים הראשונות להקמתה יזמה מגוון פעילויות לקידום מטרותיה. פרופ' ארנון בירכה את שבעת המדענים הצעירים הנבחרים ואיחלה למצטרפים הצלחה בפעילותם לטיפוח המחקר המדעי והמעורבות הציבורית-חברתית בנושאים הקשורים במערכת האקדמית בישראל.

 

פרופ' נעם אליעז הוא פרופסור מן המניין במחלקה למדע והנדסה של חומרים באוניברסיטת תל-אביב. פעילותו המדעית היא בין-תחומית ומשלבת מחקר מדעי בסיסי ומחקר יישומי, לדוגמה פיתוח ציפויי היידרוקסיאפטייט אלקטרוכימיים לשתלים אורתופדיים ודנטליים, פיתוח יכולות הפרדה מגנטית ביו-פרוגרפית של חלקיקי בלאי ותאים לצורך ניטור בלאי של מפרקים ביולוגיים ושל מפרקים מלאכותיים ולצורך אבחון מוקדם של סרטן, חקר קורוזיה בסביבות שונות (מתעופה וחלל לגוף האדם), פיתוח ציפויים אלקטרוכימיים פונקציונליים (כגון ציפויי רניום העמידים בטמפרטורות גבוהות ובסביבות אגרסיביות ליישומי תעופה, חלל וקטליזה), וחקר כשל. תוצרי מחקריו נמצאים בשימוש מערכת הביטחון וחברות שתלים. בימים אלה הוא מלווה תהליך גימלון (scale-up), כמדען ראשי של יצרנית שתלים דנטליים שרכשה את הידע שפיתח באת"א בתחום ציפויי היידרוקסיאפטייט.

 

ד"ר אודי זומר הוא מרצה בכיר בחוג למדע המדינה באוניברסיטת תל-אביב וחבר באקדמיה הצעירה הישראלית למדעים. זומר חוקר מוסדות פוליטיים בפרספקטיבה השוואתית. המומחיות שלו היא בפוליטיקה אמריקאית, משפט ציבורי, פוליטיקה של בתי המשפט וההתפתחות של מערכות חוקתיות וחוקיות. כמו כן, מתמחה זומר במתודולוגיה פוליטית, בדגש על מחקר כמותני.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>