"מורה הוא מי שמאמין בך": מצטייני הרקטור בהוראה לשנת תשע"ו

החלטנו לשאול את המורים הטובים ביותר באוניברסיטת תל אביב מה הסוד שלהם

22 פברואר 2017
פרופ' מיכל פלדמן, מרצה מצטיינת מבית הספר למדעי המחשב, מקבלת תעודת הערכה מהרקטור

מדי שנה מתבקשים ראשי הפקולטות באוניברסיטה להגיש את שמם של המרצים והמתרגלים אשר איכות ההוראה שלהם היא יוצאת דופן, חברי סגל אקדמי שמובילים בתחום יצירת העניין והמעורבות עם הסטודנטים. השנה החלטנו לבדוק מה מיוחד ב-40 המרצים והמתרגלים שזכו השנה לאות הוקרה כ-"מצטייני הוראה".

 

ליצור תחושה חיובית

ד"ר עודד הוד

 

ד"ר עודד הוד

בית הספר לכימיה

 

"מרצה טוב צריך להיות "בתהליך שיפור מתמיד" ולא לפחד להתייעץ עם התלמידים לגבי מה עוזר להם להבין ולהתחבר לחומר. ליצור ערוץ תקשורת איתם על מנת לוודא שהם בקיאים בחומר ומרגישים מאותגרים בצורה חיובית."

 

 

 

 

 

ד"ר יאיר שוקף

ביה"ס להנדסה מכנית

" הדבר החשוב הוא להבין מה התלמידים לא מבינים".

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר רון פלד

ביה"ס למדעי המתמטיקה

"אם המרצה אינו בטוח לגמרי לגבי איזה חלק בהסבר שואל הסטודנט, כדאי לו ראשית לעבור עם הסטודנט באופן מהיר על ההסבר מראשיתו, כדי לברר מהי בדיוק הנקודה בה ההסבר הפסיק להיות מובן. אמנם הדבר מאריך את תשובת המרצה, אך כך הסטודנטים מגיעים למצב שכל שאלותיהם נענות במדויק והדבר מוסיף ללמידתם, לתחושתם החיובית במהלך הקורס ולאווירה המעודדת שאילת שאלות נוספות והשתתפות פעילה בשיעור."

 

 

 

 

לספק תשובות בצורה שמייצרת שאלות

 

 

ד"ר ליה לוין 

ביה"ס לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל

"מבחינתי הוראה טובה היא הוראה שגם יש בה למידה. הוראה שבה המורה תופס גם את עצמו וגם את תלמידיו כלומדים תמידיים. עבורי, תפקידו החשוב ביותר של מורה הוא לספק תשובות בצורה שמייצרת שאלות."

 

 

 

 

 

פרופ' דנה רון-גולדרייך

ביה"ס להנדסת חשמל

"הכרחי שהמרצה תאהב את החומר שהיא מלמדת, אך באותה מידה הכרחי שהסטודנטים יהיו סקרנים. בדומה למערכות יחסים אחרות, נדרשת התאמה בין המרצה לכיתה. כאשר אין "כימיה", העצות הכי טובות לא תעזורנה. מצד שני, כאשר יש כימיה, הרי ששני הצדדים לא חייבים להיות מושלמים: המרצה יכולה לסטות מעט מהכללים של "הוראה נכונה", הסטודנטים יכולים קצת לפטפט ביניהם, ועדיין, ביחד מצליחים לבנות סביבת לימוד בריאה ופורייה."

 

 

 

נראה שלא משנה מה תחום הלימוד, מערכת היחסים בין המרצה לסטודנטים היא הדבר שעושה את ההבדל. מורים טובים מקשיבים לתלמידים ורואים את עצמם כנמצאים בתהליך למידה מתמיד, בעוד שאצל הסטודנטים גישה כזאת מייצרת בדרך כלל סקרנות ועניין כלפי החומר. 

 

כל המרצים והמתרגלים המצטיינים של הקמפוס לשנת תשע"ו

תמונות ושמות כל מצטייני הרקטור בהוראה - סגל בכיר

תמונות ושמות מצטייני הרקטור בהוראה - סגל זוטר

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>