עיצובים מיניאטוריים - כשרונות גדולים

תלמידות ותלמידי המסלול לעיצוב במה הציגו דגמים מרהיבים של במות תיאטרון, שעשו לנו חשק להתכווץ ולצלול לתוכם

02 אוגוסט 2018

כשהיינו ילדים, להזדהות ולהרגיש ממש כמו בובת לגו קטנה, חייל צעצוע או מיניאטורת חרסינה, במהלך משחקי הדמיון היומיומיים שלנו, היו דבר שבשגרה. מאז, קצת יותר קשה להיסחף אל תוך עולמות הדימיון המזעריים הללו, אך פה ושם, עוד ישנם רגעים שבהם הרצון להתכווץ, ממש כמו עליסה בארץ הפלאות, ולהישאב לתוך עולם מיניאטורי של חלום ודמיון, פוקדים אותנו. אחד מהרגעים האלו קרו בשבוע שעבר, בתצוגת פרוייקטי הגמר של התכנית למצטיינים בעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה.

 

במקרה של הסטודנטיות והסטודנטים לעיצוב במה, חלומות ועיצובים שמתחילים בקטן, צפויים לרקום עור וגידים ולצמוח למימדים גדולים בעתיד - על במות התיאטרון ועל מסכי הקולנוע והטלוויזיה.

 

הסטודנטים והסטודנטיות הציגו דגמים של במות מוקטנות (המכונים בעגה המקצועית "מקטים"), עם ירידה לפרטי פרטים ועיצובים מרהיבים. תלמידות ותלמידי שנה ב' הציגו עיצובי במה למחזה "המיזנטרופ" של מולייר, והתבקשו לבחור אחת משלוש תקופות: של המלך לואי ה-13, ה-14 או ה-15, תוך דגש על ריאליזם ואותנטיות בפרטים, שדרשו מחקר חזותי מקיף. תלמידי שנה ג' הציגו במות למחזה "הנפש הטובה מסצ'ואן" של ברכט.

 

חוויה רב תחומית

טל עמיר, סטודנטית בתכנית, שעולה לשנה ג', סיפרה לנו שאת התואר הראשון בחוג לתיאטרון עשתה כבר לפני 10 שנים. אחרי שעסקה בשנים האחרונות בעיצוב פנים, החליטה לחזור אל עולם התיאטרון, כי זהו המקום הטבעי שלה. כשראתה שנפתחה התכנית לעיצוב במה, קפצה על ההזדמנות.

 

"זה המקום ללמוד בו עיצוב במה, וגם לקבל תוך כדי תואר שני. המורים כאן הם בעלי שם עולמי בתחום: עידו דולב, במבי פרידמן ופרופ' מרים גורצקי, והלימודים איתם הם חוויה אמיתית. בנוסף, משולבות בתואר המון נגיעות רב תחומיות: קולנוע, תיאטרון, אמנות, יסודות העיצוב וגם אדריכלות ועיצוב הבגד."

 

בעתיד תשמח טל להשתלב בעולם התיאטרון כמעצבת תפאורה. "התיאטרון הוא התחום המועדף עלי, אבל גם עולם הקולנוע קורץ לי. הכי כיף הוא שאפשר להתנסות כאן בהכל". ומה פרויקט החלומות שלה? "לעצב תפאורה למחזה "האישה מן הים" של הנריק איבסן", היא משיבה.

 

 

 

 

שני תארים בארבע שנים

"אנו מקנים הכשרה מקצועית ברמה בינלאומית גבוהה ביותר ומעניקים שני תארים - ראשון ושני, בארבע שנים." אומרת פרופ' מרים גורצקי, ראש התכנית. "בוגרי התכנית הם לא רק אנשי מקצוע מעולים, אלא גם בעלי בסיס עיוני ושליטה בסביבות עבודה טכנולוגיות, המחונכים למקוריות ולחדשנות."

 

"התלמידים שלנו מתנסים בעבודות עיצוב תפאורה, תלבושות ותאורה בהפקות החוג לתיאטרון, שברשותו אחת הבמות הגדולות בארץ, ומעצבים בהפקות בית הספר לקולנוע, בסרטים המשתתפים בפסטיבלים בינלאומיים וזוכים בפרסים."

 

גם אתם חולמים לעצב ולבנות תפאורות על במות התיאטרון או על מסכי הקולנוע והטלוויזיה? קראו עוד על התכנית באתר ההרשמה למועמדים.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>