מהמלחמה באוקראינה ללימודים בתל אביב

אוניברסיטת תל אביב גאה לקלוט לשורותיה את החוקרת האוקראינית שנאלצה לעזוב את מדינתה בעקבות המלחמה

20 מרץ 2022
מריאנה סיטאר ופרופ' רונן אברהם, הפקולטה למשפטים
מריאנה סיטאר ופרופ' רונן אברהם, הפקולטה למשפטים

בסוף השבוע שעבר נחתה בארץ מריאנה סיטאר, הדוקטורנטית האוקראינית הראשונה שתבלה פה סמסטר שלם במסגרת תוכנית המלגות שהקימה אוניברסיטת תל אביב לאחרונה. סיטאר, דוקטורנטית למשפטים, תשתלב השבוע במחקר לצד סגל החוקרות והחוקרים באוניברסיטה.

 

שכר לימוד והוצאות מחיה לסמסטר שלם

קליטתה של מריאנה באוניברסיטה היא צעד ראשון במסגרת התגייסות האוניברסיטה למען הסטודנטים והחוקרים באוקראינה. לאור החרפת העימות בין רוסיה לאוקראינה, אוניברסיטת תל אביב הודיעה לאחרונה על החלטתה להעניק עשרות מלגות לימודים לסטודנטים וחוקרים אוקראינים שייקלטו באוניברסיטה למשך הסמסטר הקרוב. במסגרת זו, האוניברסיטה תאפשר לסטודנטים וחוקרים בדיסציפלינות השונות להמשיך את לימודיהם האקדמיים ואת המחקר שנעצרו עקב המלחמה. בכוונת האוניברסיטה לפנות בהקדם לשגרירויות בישראל ובאוקראינה וכן לעמיתיהם האקדמיים וזאת כדי להקדים את בואם של החוקרים לישראל כבר בימים הקרובים. המלגה תממן את שכר הלימוד וכן את הוצאות המחיה בישראל.

 

באוניברסיטת תל אביב מדגישים שהפלישה של רוסיה לאוקראינה היא תמרור אדום שמחייב התגייסות כללית למען העם האוקראיני שרבים ממנו הפכו בין לילה לפליטים וחסרי בית. בהחלטת האוניברסיטה נאמר: "כאוניברסיטה שחרתה על דגלה את קידום החופש האקדמי אנו רואים חשיבות רבה במתן סיוע מיידי לעמיתינו באוקראינה".

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת הדגיש: "הצעדים שבהם אנחנו נוקטים הם צנועים למדי אך לשמחתי גם מוסדות אקדמיים אחרים, בארץ ובעולם, הצטרפו לקריאה שלנו ויפעלו לטובת בני העם האוקראיני במצב הקשה כל כך אליו נקלעו".

 

במהלך השבוע הקרוב צפויים להצטרף למריאנה חוקרות וחוקרים נוספים שיגיעו מאזור המלחמה ואנחנו נעקוב אחר קליטתם בקמפוס באתר וברשתות החברתיות (אינסטגרם, פייסבוק ולינקדאין)

 

להגשת מועמדות למלגה

יש לשלוח את החומרים הבאים למייל > intlprojects@tauex.tau.ac.il :

  • הצהרה של עמוד אחד (עד 500 מילים) המתארת ​​את המחקר
  • מכתב המלצה מיועץ
  • מסמך המראה סטטוס פעיל באוניברסיטה הביתית באוקראינה

 

למידע נוסף > 

לתרומה לקרן > 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>