פרופ' מרק שטייף נבחר לתפקיד רקטור אוניברסיטת תל אביב

פרופ' שטייף מכהן בתפקידו מאוקטובר 2020

01 נובמבר 2020

פרופ' מרק שטייף נבחר לרקטור של אוניברסיטת תל אביב והוא מכהן בתפקידו מאוקטובר 2020. לאחר השלמת שלושת תאריו האקדמיים בפקולטה להנדסת חשמל בטכניון בשנת 1997, הוא עבד כחוקר בכיר במעבדות המחקר של חברת AT&T בארצות הברית (לשעבר מעבדות Bell) בתחום מדעי התקשורת. מאז שנת 2002 הוא חבר סגל בכיר בבית הספר להנדסת חשמל בפקולטה להנדסה של אוניברסיטת תל אביב, ובשנים 2017 עד 2020 שימש כראש בית הספר.

 

פרופ' שטייף הוא מדען בתחום טכנולוגיות התקשורת, ועיקר עבודתו עוסקת באופטיקת הסיבים ובתקשורת אופטית. במסגרת פעילותו המדעית הוא משלב בין שטחי האופטיקה, תורת הקוונטים, מערכות לא לינאריות, תורת התקשורת, תורת האינפורמציה ועיבוד אותות. עבודותיו פורסמו בכ-200 מאמרים בעיתונות המקצועית ובכנסים המובילים בתחומי עיסוקו. הוא הנחה מספר רב של תלמידי מחקר לתואר שני ולתואר שלישי בהנדסת חשמל, במחקרים אשר מומנו באמצעות זכיות רבות שלו בקרנות מחקר תחרותיות בארץ ובחו"ל. כהוקרה על תרומתו המדעית הוא נבחר להיות עמית (Fellow) באגודת האופטיקה האמריקאית (Optical Society of America) ובאגודה הבין לאומית החשובה ביותר בתחום הנדסת החשמל (IEEE).

 

חממה לפיתוח חשיבה מקורית, יצירתית וביקורתית

כרקטור אוניברסיטת תל אביב בכוונתו של פרופ' שטייף לפעול לקידום יעדיה של האוניברסיטה באופן שתהווה חממה לפיתוח חשיבה מקורית, יצירתית וביקורתית, ותעניק לבוגריה כלים המסייעים להתחרות ולהוביל בכל תחומי המדע, הטכנולוגיה, האמנות, הרוח והחברה בישראל ומחוצה לה. במסגרת השאיפה למצוינות מחקרית יפעל פרופ' שטייף לגייס חברי סגל צעירים בעלי פוטנציאל גבוה מאוד, ויתמוך בהם בתהליך הפיכתם לחוקרים בוגרים מן השורה הראשונה בעולם.

 

פרופ' שטייף מייחס חשיבות רבה לתפקידה של אוניברסיטה במיצוי הפוטנציאל של התלמידים שמגיעים אליה ובהבאתם לרמה האינטלקטואלית והמקצועית הגבוהה ביותר. כל זאת תוך תמיכה בסטודנטים ותוך יצירת התנאים שיאפשרו להם ללמוד ולבטא את עצמם באופן מיטבי. במסגרת זו הוא מבקש לפתח את האוניברסיטה על ידי בחינה ואימוץ של גישות מתקדמות להוראה ולהנגשה של חומרי לימוד.

 

אחד האתגרים הגדולים בשנתו הראשונה כרקטור האוניברסיטה, הוא ההתמודדות עם מציאות הקורונה. במעבר המאולץ ללמידה מקוונת הופקו לקחים מניסיון הסמסטר השני של שנת הלימודים הקודמת, והושקעו מאמצים רבים בשיפור מערך ההוראה המקוון. בנוסף הושקעו מאמצים בשיפור האווירה החברתית בקרב התלמידים וביצירת מסגרות מקוונות לפיצוי היעדר חווית הנוכחות הפיזית בקמפוס. 

 

פרופ' שטייף יחתור למתן שוויון ההזדמנויות לתלמידים מהפריפריה הסוציואקונומית ולקבוצות מוחלשות, ויפעל להידוק הקשר של האוניברסיטה עם הקהילה על-ידי עידוד הסטודנטים לפעילות חברתית בקרב אוכלוסיות הנזקקות לכך.

 

פרופ' שטייף מאחל לכולם שנת לימודים פורייה ומוצלחת, ובריאות איתנה לסטודנטים ולכל אנשי הסגל בקמפוס.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>