הסתיים המחזור הראשון של תכנית ייחודית לתואר שני בייעוץ ארגוני בפקולטה לניהול

בטקס מרשים הוענקו תעודות לבוגרי המחזור הראשון של תכנית התואר השני בייעוץ ארגוני בפקולטה לניהול ע"ש רקנאטי

01 יולי 2013

לפני שבועות אחדים התקיים באוניברסיטה טקס הענקת תעודות לבוגרי המחזור הראשון של התואר השני בלימודי ניהול - ייעוץ ארגוני. מדובר בתכנית חדשה וייחודית המתקיימת בפקולטה לניהול ע"ש רקנאטי ומיועדת למי שמבקשים לפתח קריירה בתחומי ניהול השינוי והייעוץ הארגוני. את המחזור הראשון, שנמשך שנתיים והסתיים לפני כשנה, סיימו 64 בוגרים ובוגרות, מתוכם ארבעה בהצטיינות.

 

שילוב בין תיאוריה לפרקטיקה

לדברי ראש התכנית, ד"ר יובל דרור, מספר דברים מייחדים את המסלול הזה. ראשית, התכנית משלבת בין תיאוריה לבין פרקטיקה, וזאת מתוך תפיסה שלפיה הובלת שינוי בארגון מהווה הן תחום ידע תיאורטי והן מקצוע מעשי. שנית, התכנית עצמה מהווה עבור הסטודנטים פלטפורמה להתנסות בחוויות ובתפקידים שהם צפויים להכיר בעתיד, כגון עבודה בצוותים קטנים, התמודדות עם מצבי עומס, התמודדות עם קביעת יעדים אישיים ושינוי שלהם תוך כדי תנועה.

 

בנוסף, אומר ד"ר דרור, התכנית מספקת לתלמידים הזדמנות לצמיחה אישית והיא כוללת, בין השאר, סדנאות של דינמיקה אישית וקבוצתית וקורסים שבהם מקבלים הסטודנטים הזדמנות לתרגל את עצמם בכל מיני מצבי חיים ולהכיר את עצמם לעומק. כמו כן, עצם הלימוד במסגרת כיתתית קבועה מייצר בין התלמידים נטוורקינג, רשת בעלת פוטנציאל לשיתופי פעולה עתידיים.

 

לומדים להיות סוכני שינוי

אבל לא רק לימודים יש בתכנית, והיבט חשוב אחר שלה הוא ההתנסות המעשית (פרקטיקום). במסגרת זו, חוברים הסטודנטים לתקופה של כתשעה חודשים לארגון קיים ועושים בו עבודת ייעוץ מתמשכת. "כך הם מתנסים בלהיות סוכני שינוי בארגונים אמיתיים," אומר ד"ר דרור, "וכל זאת תוך קבלת הדרכה אישית וקבוצתית".

 

"סגל ההוראה של התכנית משלב חברי סגל מקדמת המחקר והידע מתוך הפקולטות הרלוונטיות יחד עם צוות בכיר של אנשי שטח בעלי ניסיון של עשרות שנים בעבודה בארגונים", אומר ד"ר דרור. "השילוב של הידע האקדמי העמוק עם ניסיון השטח מייצר יכולת להבין לא רק תיאוריות ולא רק פרקטיקה, אלא גם את השילוב ביניהם".

 

אז מה זה בעצם ייעוץ ארגוני? ד"ר דרור מסביר: "מדובר בתפקיד ארגוני שנועד לסייע למנהלים ולארגונים לזהות אילו שינויים צריכים להיעשות, לבנות תהליכי ניהול של השינויים הללו וללוות את התהליכים, וזאת תוך שימוש בידע מתיאוריות ניהוליות וממדעי החברה והרוח".

 

המחזור הראשון, כאמור, כבר עושה בימים אלה את צעדיו הראשונים בשוק העבודה. המחזור השני של התכנית כבר נמצא בימים אלה לקראת סיום, המחזור השלישי מסיים שנה ראשונה, ואילו המחזור הרביעי בשלב גיוס התלמידים. שיהיה להם בהצלחה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>