המחזור השני של תכנית המתמחים לחדשנות אורבנית יצא לדרך

שלטון מקומי, הדור הבא: המחזור השני של תכנית המתמחים לחדשנות אורבנית בעיריית תל-אביב-יפו יצא לפני שבועות אחדים לדרך

30 יוני 2013

תכנית המתמחים לחדשנות אורבנית בעיריית תל-אביב-יפו, ששמונה מבין 12 משתתפיה הם בוגרי האוניברסיטה או תלמידיה, היא פרויקט משותף של המכון לשלטון מקומי והמרכז לפיתוח קריירה באוניברסיטה יחד עם בית הצעירים של עיריית תל-אביב-יפו.

 

במהלך התכנית, שאורכה כשלושה חודשים, משולבים המתמחים בפרויקטים של היחידות השונות של עיריית תל-אביב-יפו בדגש על פרויקטים העוסקים בחדשנות בעבודה הציבורית, כמו פיתוח שירותים חדשים, שימוש בטכנולוגיות חדשות ויישום תהליכי עבודה חדשים.

 

תכנית המתמחים, שמבוססת על תכניות דומות בעולם, נועדה להקנות למשתתפים ניסיון רלוונטי בעבודה בשלטון המקומי, כמו גם ידע אקדמי בתחום, ובמסגרתה נוטלים המתמחים חלק בסדנאות ובהרצאות בנושא. המשתתפים הם סטודנטים מצטיינים החל משנה ג' לתואר ראשון ואילך, שנבחרו לאחר מיון קפדני (כ-250 הגישו מועמדות).

 

"מטרת התכנית היא לאפשר לסטודנטים מצטיינים מכל הפקולטות להתנסות ולהתמחות במסגרת של עירייה כמו עיריית תל-אביב, תוך שהם מפוזרים באגפים השונים לפי בחירתם ולפי בחירת מנהלי האגפים", אומר אופיר פז-פינס, לשעבר שר הפנים, העומד בראש המכון לחקר השלטון המקומי, הפועל במסגרת הפקולטה למדעי החברה. "השתדלנו להתאים את יכולתם ורצונותיהם לצורכי העירייה, כדי שזו לא תהיה רק חוויה, אלא גם ערך מוסף של תרומה לארגון, וכדי שהמתמחים ייקחו איתם תובנות להמשך הדרך", הוא אומר. פז-פינס מוסיף, כי מצד אחד הרצון הוא לחשוף בפני המתמחים את השלטון המקומי כבר בשלב מוקדם של הקריירה שלהם, ובה בעת לפתוח בפניהם אפשרות תעסוקה. לדבריו, כמה מבוגרי המחזור הקודם של התכנית כבר מועסקים בעירייה.

 

בנוסף להתמחות במחלקות העירייה, משתתפים המתמחים ביום עיון במכון לשלטון מקומי, המועבר על ידי פז-פינס עצמו וכן על-ידי פרופ' איסי רוזן-צבי מהפקולטה למשפטים ופרופ' אסף מידני מהמכללה האקדמית תל-אביב-יפו. פז-פינס: "ביום העיון המתמחים מקבלים באופן דחוס את כל המבוא לשלטון מקומי, כדי שיבינו מה תפקידה של עירייה, איך עירייה עובדת מול הממשלה, מול הציבור, מה כולל הנושא התקציבי, המשפטי וכו'".

 

השנה, כאמור, משתתפים בתכנית 12 מתמחים, אבל אופיר פז-פינס אופטימי: "אני מקווה שבשנה הבאה ייתנו לנו עשרים מקומות עבור מתמחים", הוא אומר.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>