התכנית "כלים שלובים" יצאה לדרך

במסגרת התכנית ישתתפו תלמידי התואר הראשון מכל הפקולטות בקורסי יסוד שאינם קשורים לתחום הלימודים המסוים שבו הם מתמקדים

28 אוקטובר 2012
התכנית "כלים שלובים" יצאה לדרך

מהנדסים שיכירו יצירות אמנות והיסטוריונים שיבינו תיאוריות פיזיקליות - זה החזון העומד מאחורי התכנית "כלים שלובים", שיוצאת השנה לדרך באוניברסיטת תל-אביב. במטרה להרחיב את ההשכלה הרב-תחומית לבוגרי התואר הראשון, יחויבו הסטודנטים בכל הפקולטות להשתתף בקורסי יסוד שאינם קשורים לתחום הלימודים המסוים שבו הם מתמקדים.

 

כלים בינתחומיים

"התכנית 'כלים שלובים' נועדה להרחיב את אופקיו של הסטודנט על-ידי חשיפתו לתחומי ידע החורגים מתחום התמחותו או מקצועו," מסבירה פרופ' דינה פריאלניק, סגנית הרקטור ומי שעומדת בראש התכנית. היא מציינת, כי עם ההצטברות המואצת של הידע האנושי בכל התחומים, נעשות תכניות הלימודים לתואר הראשון ממוקדות יותר ויותר בתחום מדעי או תרבותי צר. בשל כך, הרעיון שבבסיס התכנית הוא לפעול בכיוון הפוך, כלומר, להרחיב את מגוון תחומי הידע של כל סטודנט, וזאת כחלק ממגמה כלל-עולמית ששמה דגש על לימודים בינתחומיים (אינטר-דיסציפלינאריים).

 

לדברי פרופ' פריאלניק, במסגרת התכנית ייחשפו סטודנטים במדעים המדויקים, מדעי החיים, ההנדסה או הרפואה לנושאים מגוונים במדעי הרוח והאמנויות, ואילו סטודנטים במדעי הרוח, מדעי החברה והאמנויות ירכשו ידע בסיסי ושיטות חשיבה בנושאים הנחשבים לחוד החנית בתחומי הפיזיקה, הביולוגיה, הרפואה, המתמטיקה ודומיהם.

 

קורסים ייחודיים של מיטב המרצים

התכנית כוללת מגוון של קורסים ייחודיים, שפותחו והותאמו במיוחד לצרכיה, תוך שימת דגש על נושאים כמו חידושים במדע, אושיות התרבות המערבית, היסטוריה כללית ויהודית, יצירות מופת בספרות ובאמנות, וכן תרבות ישראלית ויהודית. את הלימודים יעבירו מיטב החוקרים והחוקרות באוניברסיטה, כולם מצטיינים בהוראה, שלדברי פרופ' פריאלניק "נענו בהתלהבות למילוי המשימה הלא-פשוטה של בניית קורס מעמיק, ברמה גבוהה, עבור קהל שנושא הקורס זר לו לחלוטין".

 

סגנית הרקטור מציינת עוד, כי יש כוונה לחדש את מאגר הקורסים במהלך השנים הקרובות ולהרחיבו לתחומים נוספים כגון משפטים, ניהול, חינוך, מדעי המוח וביולוגיה. חלקם גם יהפכו לקורסים מקוונים.

 

לאתר התכנית "כלים שלובים" >>

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>