מתהדקים הקשרים עם הודו: אוניברסיטת תל אביב תפתח מרכז משותף ללימודי ישראל במומביי

בשני כנסים מוצלחים בסימן 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל להודו, הוחלט על המשך שיתוף פעולה מוצלח בין אוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטאות מומביי וג'ינדל

29 מאי 2017
מתהדקים הקשרים עם הודו: אוניברסיטת תל אביב תפתח מרכז משותף ללימודי ישראל במומביי

לציון 25 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל להודו, קיימה אוניברסיטת תל אביב בחודש מרץ שני כנסים אקדמיים משותפים – הראשון עם אוניברסיטת מומביי, שנערך במומביי, והשני עם אוניברסיטת ג'ינדל, שנערך בבירה דלהי.

 

בכנס עם אוניברסיטת מומביי הוכרז על פתיחת מרכז משותף ללימודי ישראל. בנוסף, בחודש מאי התארחו ראשי אוניברסיטת מומביי באוניברסיטת תל אביב. הכנס שנערך באוניברסיטת ג'ינדל, אשר תוכנן כאירוע חד-פעמי, ייערך מעתה מדי שנה בעקבות הצלחתו.

 

"את הכנס בדלהי, שהיה בן יומיים, פתחתי יחד עם יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט ההודי", מספר סגן נשיא האוניברסיטה, פרופ' רענן ריין. "השתתפו בו אנשי סגל מאוניברסיטת תל אביב ואנשי סגל מאוניברסיטת ג'ינדל, כמו גם פרופסורים מאוניברסיטאות הודיות נוספות, בדלהי ומחוצה לה. הכנס הצליח עד כדי כך שכבר במושב האחרון שלו הכרזנו שהוא יהפוך לאירוע שנתי קבוע, המשותף לשתי האוניברסיטאות. בנוסף, ראשי אוניברסיטת ג'ינדל יגיעו ביוני לאוניברסיטת תל אביב במטרה לדון באפשרויות שונות של שיתוף פעולה, כמו תכניות לימוד משותפות וחילופי סגל וסטודנטים".

 

את הכנס המשותף עם אוניברסיטת מומביי פתח פרופ' ריין יחד עם סגן נשיא האוניברסיטה ההודית הציבורית (במסורת הבריטית, ה-vice-chancellor הוא מנהל האוניברסיטה בפועל). בכנס זה הכריזו שתי האוניברסיטאות, כאמור, על הקמת מרכז משותף ללימודי ישראל באוניברסיטת מומביי.

 

בבוליווד התרשמו מההצלחות

"זה יהיה המרכז הישראלי השני מסוגו בכל הודו", אומר פרופ' ריין, "כשהכוונה היא לערוך שם אירוע שבועי שנוגע לחברה, לתרבות או לכלכלה הישראלית. ראשי אוניברסיטת מומביי יגיעו לתל אביב בחודש מאי, כדי לחתום על ההסכם החגיגי, ואם הכול ילך כשורה – המרכז יתחיל לפעול כבר במהלך 2017. אוניברסיטת מומביי גם שוקלת לשתף פעולה עם בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, שכן הם עומדים לפתוח בית ספר לקולנוע. אחד ממשתתפי הכנס, מאושיות תעשיית הקולנוע של בוליווד, הביע עניין רב בהצלחות בית הספר שלנו".

 

הידוק נוסף של היחסים האקדמיים בין שתי האוניברסיטאות נוגע ללימודי שפות. לאחרונה החלה אוניברסיטת תל אביב ללמד מראהטית, השפה הרשמית של מדינת מהאראשטרה, אשר מומביי היא בירתה; ובמומביי יתחילו ללמד עברית החל מהשנה הבאה – המוסד השני בהודו שמציע לסטודנטים לימודי עברית.

 

"אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הישראלית הבולטת והנוכחת ביותר בהודו", מסכם פרופ' ריין. "זה מספר שנים שאנחנו משקיעים מאמצים רבים בפיתוח ובהידוק הקשרים עם מוסדות אקדמיים ועם חברות כלכליות בהודו, ומאמצים אלה החלו לשאת פירות".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>