שרת החינוך, האוניברסיטאות והמחקר האיטלקית, פרופ' מריה קייארה קארוצה, ביקרה היום באוניברסיטת תל-אביב

במשלחת השרה נכחו גם שגריר איטליה בישראל, פרנצ'סקו מריה טאלו, וכן אנשי מחקר וחינוך בכירים מאיטליה

09 פברואר 2014
פרופ' מריה קייארה קארוצה עם נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר (צילום: מיכל קידרון)

שרת החינוך, האוניברסיטאות והמחקר האיטלקית, פרופ' מריה קייארה קארוצה ביקרה באוניברסיטת תל-אביב. במשלחת השרה נכחו גם שגריר איטליה בישראל, פרנצ'סקו מריה טאלו וכן אנשי מחקר וחינוך בכירים מאיטליה.

 

נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ציין את הקשרים האקדמיים הענפים הקיימים בין האוניברסיטה למוסדות האקדמיים באיטליה, ביניהם שיתופי פעולה מחקריים, תכניות לחילופי חוקרים וסטודנטים ולימודים מקוונים. "אנו מקווים כי ביקור השרה ישמש מנוף להרחבת שיתוף הפעולה המחקרי בין אוניברסיטת תל-אביב לאיטליה בפרט ועם הקהילה האירופית בכלל", אמר.

 

רקטור האוניברסיטה, פרופ' אהרן שי, סיפר לשרה החינוך האיטלקייה כי אוניברסיטאות תל-אביב ופרוג'ה (איטליה), בוחנות את האפשרות לשיתוף פעולה בהוראת השפה האיטלקית. הוא הזכיר כי אוניברסיטת תל-אביב שותפה בניהול האוניברסיטה הבינלאומית בוונציה, ביחד עם עשר אוניברסיטאות נוספות מכל העולם. התכנית מאפשרת לסטודנטים מהאוניברסיטאות השותפות ללמוד סמסטר באוניברסיטת ונציה.

 

פרופ' רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל-אביב, ציין כי האוניברסיטה מובילה ביוזמות ובשיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים ברחבי העולם. שיתופי הפעולה כוללים לימודים מקוונים, מחקר משותף, חילופי חוקרים וסטודנטים וקיום סדנאות משותפות. פרופ' ריין הזכיר, כי במסגרת מדיניות הגלובליזציה של אוניברסיטת תל-אביב היא שמה דגש על קיום תכניות לימוד רבות באנגלית, בהן שתי תכניות לקראת תואר ראשון באנגלית. הוא הביע תקווה, כי יתרחב שיתוף הפעולה של האוניברסיטה עם מוסדות אקדמיים באיטליה.

 

סגן הנשיא למחקר ופיתוח, פרופ' יואב הניס, הציג את תנופת המחקר ואת הפרויקטים הרבים המתבצעים בקמפוס. הוא סיפר על 'רמות', חברת המסחור של האוניברסיטה ועל הפטנטים הרבים ושיתופי הפעולה שהיא מקיימת עם התעשייה וחברות הסטארט-אפ. השרה גילתה התעניינות רבה בנושא הפטנטים והסדרת הקניין הרוחני.  "אנו מצפים להגדיל את שיתוף הפעולה שלנו עם אוניברסיטת תל-אביב בתחומי המחקר והחינוך", אמרה השרה בתום הביקור.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>