פרס מפעל הפיס ע"ש לנדאו בתחום מדעי החיים הוענק לפרופ' אילנה גוזס

הפרס ע"ש לנדאו הוענק לפרופ' גוזס על פעילותה המחקרית המשלבת מחקר ביולוגי וביוכימי בסיסי ברמה ובאיכות מצטיינים, עם פעילות לפיתוח תרופות חדשניות למחלות ניווניות ופסיכיאטריות

22 ינואר 2014
פרס מפעל הפיס ע"ש לנדאו בתחום מדעי החיים יוענק לפרופ' אילנה גוזס
פרופ' אילנה גוזס מהחוג לגנטיקה מולקולארית של האדם ולביוכימיה בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר היא אחת הזוכות בפרס מפעל הפיס ע"ש לנדאו לשנת 2013. הפרס הוענק לפרופ' גוזס בתחום מדעי החיים בקטגוריית כימיה רפואית ופרמקולוגיה באירוע שהתקיים בתל אביב-יפו בראשון בינואר 2014.

 

פרס מפעל הפיס למדעים ולמחקר ע"ש לנדאו, שנחשב לאחד הפרסים היוקרתיים בתחום המחקר בישראל, הוענק זו השנה השתיים-עשרה לחוקרי מדע ישראליים שהגיעו להישגים ראויים בתחומם ותרמו תרומה רבת-ערך לקידום המדע והמחקר. הפרס, שנקרא על-שמו של מייסד מפעל הפיס, מיכאל לנדאו, כולל מענק כספי בסך מאה אלף שקלים לכל אחד משניים-עשר הזוכים. בסך-הכל הוענקו השנה בטקס שניים-עשר פרסים: שבעה בתחומי אמנויות הבמה (בהם שניים חדשים – בתחום השירה ובתחום האמנות החזותית) וחמישה בתחומי המדעים והמחקר.

 

חוקרת יצירתית ופורצת דרך

בנימוקי השופטים נכתב כי הפרס ניתן לפרופ' גוזס על: "פעילותה המחקרית הבולטת, המשלבת מחקר ביולוגי וביוכימי בסיסי ברמה ובאיכות מצטיינים, ביחד עם פעילות לפיתוח תרופות חדשניות למחלות ניווניות ופסיכיאטריות". עוד נכתב כי פרופ' גוזס, המכהנת גם כראש מרכז-העל ע"ש אדמס לחקר המוח וכמופקדת הקתדרה ע"ש לילי ואברהם גילדור לחקר גורמי גידול "הינה חוקרת פורייה, יצירתית ופורצת-דרך אשר תרמה תרומה מרכזית ומהותית לתחום מדעי החיים והכימיה התרופתית ואשר מובילה פעילות רבה בהעברת תוצאות מהמחקר האקדמי לתעשייתי. מחקריה בתחום הפרמקולוגיה והכימיה התרופתית  זוכים לפרסום נרחב והיא חוקרת מוערכת מאוד בקהיליה המדעית הבינלאומית. לפרופ' גוזס תפקיד מרכזי בפיתוח תרופות המגנות על האיבר החיוני בגופנו – מוח האדם".

 

"התחושה נהדרת," סיפרה פרופ' גוזס אחרי היוודע דבר הזכייה. "כשסיימתי את הדוקטורט שלי קיבלתי את פרס מפעל הפיס ע"ש לנדאו לסטודנטים מצטיינים לתואר שלישי ואבי המנוח זכה לראות אותי מקבלת את הפרס הזה - אבל לא  זכה לראות אותי מסיימת את הדוקטורט, כך שכעת אני סוגרת סוג של מעגל וזה מאוד מרגש".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>