פורסמו שמות הזוכים בתארי דוקטור לשם כבוד של אוניברסיטת תל אביב לשנת 2016

חוקרים פורצי דרך, פילנתרופים ויזמים ברשימת מקבלי תארי ד"ר כבוד של אוניברסיטת תל אביב לשנת 2016

08 מאי 2016

חוקרים פורצי דרך, פילנתרופים ויזמים ברשימת מקבלי תארי ד"ר כבוד של אוניברסיטת תל אביב לשנת 2016. התואר יוענק לזוכים בטקס חגיגי שיערך באוניברסיטה בתאריך 19.05.16 בשעה 20:00.

 

בין מקבלי התארים:

 

הרב לורד יונתן זקס, אנגליה – מנהיג דתי, פילוסוף ואיש אשכולות

הרב לורד יונתן זקס כיהן כרב הראשי של הקהילות העבריות המאוחדות בחבר העמים הבריטי בין השנים 2013-1991. הוא מוכר בארצו ובעולם כהוגה דעות רב-השפעה המקדם דיאלוג בין-דתי, וזכה על כך להוקרה ולכבוד רב: תואר אבירות מידי מלכת אנגליה בשנת 2005  וחברות לכל החיים בבית הלורדים, החל משנת 2009. הרב לורד זקס קידם את מעמדה של הקהילה היהודית באנגליה והעלה המודעות ליהדות ולחשיבותה בעולם כולו. הוא כתב 25 ספרים, ומחזיק במספר משרות אקדמיות, בהן פרופסור עולמי נכבד למחשבה יהודית באוניברסיטת ניו יורק, ופרופסור למשפטים, אתיקה ותנ"ך בקינג'ס קולג' בלונדון.

 

התואר יוענק לו על מעמדו הרם בעולם כמנהיג דתי, כפילוסוף, כסופר וכאיש אשכולות; על מחויבותו הבלתי מתפשרת לקידום ידידות וכבוד הדדי בין בני דתות ואמונות שונות; על יכולותיו בהנחלה ובהוראה של המורשת, ההיסטוריה והערכים של היהדות ועל תמיכתו האיתנה ואמונתו היוקדת במדינת ישראל ובעם היהודי.

 

מיכל רובנר – אמנית מולטימדיה בעלת שם עולמי

מיכל רובנר הינה אמנית מולטימדיה ישראלית בעלת שם עולמי, המשלבת בעבודתה מרכיבים של וידאו, מדיה דיגיטלית, פיסול, איור, צילום, קול ומבנים אדריכליים. יצירותיה הוצגו, בין השאר, במוזיאון הלובר ובגלריה הלאומית ז'ה דה פום בפריס. לרובנר תואר באמנות מבצלאל ותארים בפילוסופיה ובקולנוע מאוניברסיטת תל-אביב. נמנית בין מייסדי קמרה אובסקורה בית הספר לאמנות. ב-2006 השיקה רובנר סדרת מבנים מונומנטליים בשם 'מקום', אשר אבניהם נלקחו מבתים ישראליים ופלסטיניים הרוסים; ב-2013 יצרה את המיצג 'עקבות חיים' במוזיאון אושוויץ-בירקנאו, לזכר 1.5 מיליון הילדים היהודים שנרצחו בשואה.

 

את התואר תקבל כהוקרה על השפעתה התרבותית העמוקה כאמנית ישראלית מצליחה ופורייה במיוחד; על שפע יצירותיה החלוציות והמקוריות, שזיכו אותה בהכרה בין-לאומית רחבה והוצגו באתרים היוקרתיים ביותר בעולם; על תעוזתה בשילוב מגוון תחומי מדיה ותפיסות פילוסופיות לכלל יצירות אמנות מעוררות השראה ומחשבה; ועל קשריה החמים עם קהילת חוקרי האמנות בישראל.

 

סטיב טיש, ארה"ב – הישגים יוצאי דופן כמפיק קולנוע

סטיב טיש הינו איש עסקים ומפיק סרטים אמריקאי רב זכויות ופעלים, וכן יו"ר, סגן נשיא בכיר ואחד מבעליה של קבוצת הפוטבול 'ניו יורק ג'איינטס'. טיש הוא האדם היחיד בעולם שזכה הן בפרס האוסקר - על סרטו הנודע 'פורסט גאמפ', והן בסופרבול. הוא מכהן בדירקטוריונים של המוזיאון לאמנות של מחוז לוס אנג'לס ושל המרכז לסרטן המוח באוניברסיטת דיוק. טיש

 

העניק את שמו ואת חסותו למרכז הספורט והכושר באוניברסיטת טאפטס ולתכנית 'בריינספורט' באוניברסיטת קליפורניה (UCLA) – התכנית המתקדמת בעולם לאבחון ולטיפול בספורטאים ובצעירים אחרים הסובלים מפגיעה מוחית.

 

את התואר יקבל על הישגיו יוצאי הדופן כמפיק סרטי קולנוע, כאיש עסקים וכדמות מובילה בעולם הספורט; על קריירה פורייה בת 40 שנה בתחום הקולנוע, שהניבה כמה מהסרטים המקוריים והאהובים ביותר של דורנו וזיכתה אותו בפרס האוסקר; על פעילותו הפילנתרופית הנרחבת בתחומי המחקר הרפואי, אמנויות הבמה, התרבות והספורט; ועל השותפות עם אוניברסיטת תל אביב, כתורם וכפטרון של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על שם סטיב טיש.

 

ד"ר סגנט קלמו, אתיופיה - תרומה יוצאת דופן כמנהיגה, מורה ומנטורית

ד"ר סגנט קלמו הינה מומחית לפתולוגיה מולקולרית של הצמח, ומנכ"ל המרכז לאקולוגיה ופיזיולוגיה של חרקים בקניה. ד"ר קלמו נולדה באתיופיה, ובמהלך חייה חוותה על בשרה את שלל האתגרים וההצלחות של החקלאות באפריקה – החל מעבודה קשה בשדה וכלה בניהול מעבדות ברמה בינלאומית. פועלה הרב זכה להוקרה נרחבת, והביא לה פרסים ותארים רבים, ביניהם: פרס ל'וריאל-אונסקו לנשים במדע לשנת 2014 ואחת מ-100 הנשים המשפיעות באפריקה מטעם פורבס אפריקה. ד"ר קלמו סיימה את מחקר הפוסט-דוקטורט שלה באוניברסיטת קורנל בשנת 1992. כיום היא חברה בוועדה המדעית הבינלאומית של התוכנית לבטיחות ולביטחון תזונתי במרכז מנה לצמחים של אוניברסיטת תל אביב.   

 

את התואר תקבל על תרומתה יוצאת הדופן כמדענית, כמנהיגה, כמורה וכמנטורית בתחום הפתולוגיה המולקולרית של הצמח; על חזונה ופועלה בקידום פתרונות חדשניים ואקולוגיים לגידול יבולי מזון; על מחויבותה לפיתוח החקלאות באפריקה - כאישה הראשונה בתפקיד. מנכ"ל המרכז הבין-לאומי של קניה לפיזיולוגיה ואקולוגיה של חרקים, וכמנהלת המרכז למדעי החיים של מזרח ומרכז אפריקה; ועל קשריה ההדוקים, הפוריים ורבי-הערך עם התכנית לבטיחות ולביטחון תזונתי במרכז מנה של אוניברסיטת תל אביב,

 

בעז דותן, ישראל - יזם ישראלי מוביל

בעז דותן הינו יליד הארץ, בוגר קיבוץ, בוגר אוניברסיטת תל-אביב במתמטיקה, ומראשוני אנשי התוכנה בישראל. בשנות השמונים יזם את הקמת אמדוקס, חברת התוכנה הישראלית הראשונה שייצאה את מוצריה לשווקים בין-לאומיים בהיקפים נרחבים. בעז דותן ניהל את החברה במשך למעלה מעשור, ייצב אותה, ועיצב את אופייה. כיום מעסיקה אמדוקס כ- 25,000 עובדים, ועוד ידה נטויה. בעקבות קשר שהתהווה עם עולם הרפואה, תרמה משפחת דותן סכומים נכבדים למערכת הבריאות בישראל. כיום מקדיש דותן חלק ניכר מזמנו ומיכולותיו למגזר השלישי.

 

את התואר יקבל על הישגיו הרבים כיזם ישראלי מוביל; על מעורבותו במגוון יוזמות טכנולוגיות המחזקות את מעמדה של ישראל כמוקד חדשנות עולמי; על פעילותו למען שיפור השירותים לנוער בישראל; על תמיכתו הבלתי נלאית, בשיתוף עם רעייתו ורדה, ברפואה ובחקר הסרטן – תמיכה שבאה לאחרונה לידי ביטוי בהקמתו של מרכז דותן לחקר המטו-אונקולוגי באוניברסיטת תל אביב, המכשיר דור חדש של חוקרי סרטן ישראלים ומאפשר שיתוף פעולה חסר תקדים עם בתי החולים ועל תרומתו מזמנו ומיכולותיו למגזר השלישי - הן כתורם, והן כאיש מעשה המעורב בפעילותן של מספר עמותות.

 

תואר עמית כבוד

 

ד"ר בוריס מינץ - הישגים כבירים בתחום האקדמיה,העסקים והפילנתרופיה

בוריס מינץ הינו המייסד, היו"ר והנשיא של קבוצת 01, חברת החזקות פרטית המשקיעה בענפי הנדל"ן, התעשייה והפיננסים. ד"ר מינץ, המחזיק בתואר דוקטור במדעי ההנדסה, שימש במשך שבע שנים כמרצה למתמטיקה מתקדמת וכיהן כעשור במגוון תפקידים עירוניים וממשלתיים במוסקבה. בנוסף, הינו מקדם נושאים הקשורים ליהדות ולישראל - בין היתר במסגרת תפקידיו כיו"ר הועד הפטרוני של ועידת רבני אירופה, כחבר דירקטוריון באיגוד הרוסי של תעשיינים ויזמים. לאחרונה תרם אוסף אישי ייחודי של אמנות מודרנית למוזיאון החדש לאימפרסיוניזם רוסי במוסקבה.  

 

את התואר יקבל על הישגיו הכבירים בתחומי האקדמיה, העסקים והפילנתרופיה; על מנהיגותו בזירה האזרחית והיהודית בפדרציה הרוסית ובמדינות אירופה; על הרוח האנושית הגלומה בתמיכתו במגוון מפעלים יהודיים ותרבותיים וברווחת הילד ברוסיה ובישראל; על ידידותו החמה עם מדינת ישראל; ועל החזון שהוביל לייסודו של מכון בוריס מינץ לפתרונות אסטרטגיים לאתגרים גלובליים באוניברסיטת תל אביב, אשר ירתום את כוחות היצירה והתבונה המצויים בישראל לטובת שינוי חיובי בעולם.

 

מדליית ג'ורג' ס' ווייז

 

מורטימר ב' צוקרמן – הישגים יוצאי דופן בתחום הנדל"ן והתקשורת

מורטימר ב' צוקרמן הינו היושב ראש והעורך הראשי של המגזין U.S. News & World Report, היו"ר והמוציא לאור של העיתון היומי New York Daily News, ומייסד שותף ויושב ראש של חברת הנדל"ן בוסטון פרופרטיז אינקורפורייטד. הוא מכהן כנאמן במרכז הסרטן על שם סלואן קטרינג, כסגן יושב ראש וכגזבר של המכון הבין-לאומי לשלום, וכחבר במגוון ועדות וגופים בניהם : הוועדה לניהול הון והשקעות גלובליים של בנק אוף אמריקה, מכון וושינגטון ללימודי המזרח התיכון, בית הספר לתארים מתקדמים בעיתונאות של אוניברסיטת העיר ניו יורק (CUNY). בנוסף הוא נתן את חסותו לבית הספר לממשל על שם קנדי באוניברסיטת הרווארד. כמו כן כיהן כיושב ראש ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית, וכנשיא הליגה לידידות אמריקה-ישראל. לצוקרמן תואר מוסמך במנהל עסקים (MBA) מבית הספר וורטון לתארים מתקדמים, ותואר מוסמך במשפטים (LLM) מאוניברסיטת הרווארד.

 

את המדליה יקבל על מעמדו הרם כמנהיג בזירה העסקית, האזרחית והיהודית; על הישגיו יוצאי הדופן כיזם בענפי הנדל"ן והתקשורת אשר בנה את עסקיו במו ידיו; על מאמריו רבי ההשפעה בדבר הסוגיות המוסריות שעמן מתמודדות ארצות הברית, ישראל והקהילה הגלובלית; על פעילותו הפילנתרופית הנרחבת שחוללה מפנה משמעותי במגוון תחומים, החל ברווחת הילד וכלה במחקר רפואי מתקדם – כולל הגשמת תכנית צוקרמן למנהיגות בתחומי המדעים, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה למען חיזוק שיתוף הפעולה המדעי בין ארצות הברית לישראל; ועל מחויבותו, מסירותו ונאמנותו האיתנה למדינת ישראל.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>