אירוע חגיגי להשקת מיצב ענק של האמן רולנד פישר בקמפוס יתקיים ביום ראשון ה-15.5.2016

המיצב של האמן רולנד פישר (בגודל 10.5 על 18 מטרים) בכיכר אנטין, מכיל כ-1,000 צילומי פורטרט של סטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ויוצב בכניסה הראשית לאוניברסיטה

10 מאי 2016

לרגל חגיגות 60 שנה לאוניברסיטת תל אביב, יתקיים ביום ראשון ה-15.5.2016, בשעה 18:30, אירוע חגיגי להשקת מיצב ענק של האמן רולנד פישר (בגודל 10.5 על 18 מטרים) בכיכר אנטין, ובו כ-1,000 צילומי פורטרט של סטודנטים של אוניברסיטת תל אביב. המיצג יוצב בכניסה הראשית לאוניברסיטה, מיקום המעמיד את הסטודנטים שלה ואת הפלורליזם החברתי בקדמת בימתה של האוניברסיטה כמקור השראה לדור העתיד, ויישאר תלוי מספר חודשים.

 

השקת המיצב תלווה בהרצאתו של פרופ' משה צוקרמן בנושא: "אינדיווידואליות וקולקטיביות בחברה הישראלית" ומיד לאחר ההרצאה יתקיים שיח אמן עם הצלם רולנד פישר. למעוניינים ייערך סיור מודרך בתערוכות המתקיימות בגלריה האוניברסיטאית ע"ש גניה שרייבר.

 

הכנת צילומי הפורטרט החלה בינואר 2015, אז הופץ על ידי הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ קול קורא ל-35,000 סטודנטים לקחת חלק ביצירת דיוקן קולקטיבי ישראלי של הצלם הגרמני רולנד פישר.

 

הפרויקט נערך לרגל כינון 50 שנה ליחסים הדיפלומטים בין ישראל וגרמניה. פישר הידוע בעבודותיו בסדרת דיוקנאות קולקטיבים ממדינות שונות בעולם מזה למעלה מעשור, מעמת את הצופה עם בעיית היחסים שבין האינדיבידואל והקולקטיב בהקשרו החברתי והפוליטי, הציע לבחון מערכת יחסים זו עם "פלח" צעיר מתוך האוכלוסייה הישראלית אזרחית וסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב.

 

בניין הפקולטה לאמנויות הפך בין לילה לחלל סטודיו לצילום, אליו התקבצו במשך עשרה ימים סטודנטים מכל המחלקות השונות של הקמפוס, סטודנטים מאוכלוסיות שונות ללא הבדל בין דת, גזע  ומגדר.

 

פישר צילם 1,000 פורטרטים של סטודנטים. כל סטודנט צולם מספר פעמים במטרה להשיג הבעה ניטרלית וישירה של הפנים, ללא אביזרים נלווים או תפאורה מסביב, מתוך רציונל לנסות ולחדור לתודעתם של המצולמים. פרופ' משה צוקרמן, מהמכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים  באוניברסיטת תל אביב, ציין בקטלוג המלווה את המיצב, שפישר הצליח לתעד בעבודתו את מכלול הפלורליסטיות של ישראל בכך שידע לשמר את יחודו של הפרט, ובו זמנית לחשוף את הטמעתו בתוך הקולקטיב.

 

למאמרו של צוקרמן >  

 

הכנת הדיוקן הקולקטיבי נעשית כל פעם מחדש כ-site specific. מתחת לכל פורטרט מופיע שמו המלא של הסטודנט או הסטודנטית ולו חשיבות רבה בשמירת הייחודיות של הפרט. המיצב הוצג לראשונה בנובמבר 2015, במינכן (גודל 5X5 מ')  ולאחר מכן בחודש מרץ 2016, הוצג על קיר חיצוני של מוזיאון ישראל (גודל 16X3 מ') בנוכחות שגרירות גרמניה. המיצג שיוצב עתה בכניסה הראשית של האוניברסיטה יהיה הגדול ביותר.

 

למידע נוסף על אירוע ההשקה >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>