34 סטודנטים מצטייני הרקטור קיבלו תעודות הערכה

בטקס חגיגי הוענקו מלגות ותעודות הערכה ל-34 סטודנטים וסטודנטיות הלומדים לקראת תואר ראשון והגיעו להישגים יוצאי דופן בלימודיהם

04 פברואר 2013
סטפן סניגרוב ויואב קראוז מהתכנית לקידום תלמידים מצטיינים במתמטיקה (צילום: אסף שילה - ישראל סאן)

בטקס מרגש ומרשים שהתקיים החודש באוניברסיטה הוענקו מלגות ותעודות הערכה ל-34 מצטייני הרקטור - סטודנטים וסטודנטיות הלומדים לקראת תואר ראשון והגיעו להישגים יוצאי דופן בלימודיהם.

 

אנשי אשכולות

במהלך הטקס הצביעה דקאן הפקולטה למדעי החברה, פרופ' תמי רונן, על נקודה מעניינת. היא סיפרה על מחקר שבו נעשה ניסיון לבדוק מה מאפיין אנשים אשר הגיעו, כל אחד בתחומו, להישגים בולטים במיוחד, כגון זכייה בפרס נובל. המסקנה הייתה שכל המצטיינים הללו, ללא יוצא מן הכלל, היו אנשים רחבי אופקים, בעלי תחומי עניין רבים ורחבים, לבד מעבודתם; למשל, פיזיקאי שכתב שירה וכימאי שעסק בפילוסופיה. "כשפגשתי את מצטייני הפקולטה למדעי החברה חשבתי על המחקר", סיפרה פרופ' רונן, "שכן כל אחד מהם התאים לדפוס זה. כל אחד מהם הצטיין בחוג שלו והגיע להישגים גבוהים, אך כל אחד מהם גם עסק בפעילות חברתית והתנדבותית, בפעילות ספורט וביצירה".

 

ואכן, במהלך הטקס התברר, כי לרוב הגדול של הסטודנטים המצטיינים היו עיסוקים מגוונים בנוסף ללימודיהם, וכי הם היו פעילים חברתית ועסקו בתחביבים שונים או בפרויקטים של התנדבות. אחת המצטיינות היא גל שמאי מהתכנית לתלמידים מצטיינים מהפריפריה - תכנית שנועדה לסייע לתלמידים מעולים מן הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל ללמוד באוניברסיטה. שמאי לומדת זו השנה השנייה מדעי המדינה ולימודי מזרח תיכון, ובנוסף היא מתנדבת באופן קבוע. "הופתעתי כששמעתי על הזכייה", היא מספרת, "אפילו לא ידעתי שהפרס הזה קיים. השקעתי המון, ולכן זה שימח אותי. כל אחד שמשקיע הרבה יכול להצטיין", אומרת שמאי בצניעות וגם מציעה טיפ: לא לדחות מטלות לרגע האחרון.

 

צמיחה והגשמה עצמית

ראובן (רובי) אלקלעי, תלמיד השנה השלישית בבית הספר לאדריכלות, הגיע ללימודי הארכיטקטורה לאחר שסיים בעבר את לימודי הרפואה ועסק מספר שנים בתחום. "מקצוע הרפואה מילא אותי סיפוק רב", סיפר אלקלעי בטקס, "אך לאורך השנים הלכה וגברה בי הכמיהה ללמוד אדריכלות. הותרתי לי מהרפואה נישה צרה, שאהובה עלי במיוחד - העבודה בחדר הניתוח - והתחלתי ללמוד אדריכלות מתוך התלהבות אדירה ובהנאה צרופה. הראייה הבוגרת, שלפיה מהות הלימודים אינה הרדיפה אחר הציונים והשגת תואר אקדמי, אלא העשרה, צמיחה והגשמה עצמית אמיתית, היא שמובילה אותי", סיכם אלקלעי.

 

המצטיינים הצעירים

עם מצטייני הרקטור נמנו גם שני סטודנטים צעירים מן התכנית לקידום תלמידים מצטיינים במתמטיקה, המנוהלת על-ידי פרופ' בנו ארבל. מדובר בתכנית של בית הספר למתמטיקה, המאפשרת לתלמידי תיכון מצטיינים ללמוד לתואר אוניברסיטאי במקביל לסיום לימודיהם לבגרות. אחד מהם הוא סטפן סניגרוב ממודיעין, אשר חוץ  מלימודים לבחינת הבגרות ולתואר ראשון במתמטיקה הוא גם חובב סרטים, טניס ואימונים בחדר כושר. בנוסף, הוא פעיל בתכנית "פרח", שם הוא חונך ילד בכיתה ה' ומסייע לו בלימודים. עם סיום לימודיו, עתיד סניגרוב להתגייס לצה"ל, והוא מקווה להמשיך במקביל ללימודי התואר השני במתמטיקה.

 

חברו לתכנית ומצטיין רקטור נוסף הוא יואב קראוז, שהעיד על עצמו כי הוא אוהב תכנוּת, מתמטיקה ובמיוחד חידונים מתמטיים. בשנתיים האחרונות היה קראוז חלק מנבחרת ישראל באולימפיאדה הבינלאומית למתמטיקה, וזכה איתה במדליות כסף וארד. גם הוא מקווה להמשיך ללימודי התואר השני במקביל לשירותו הצבאי.
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>