מרצים מצטיינים בתשע"א

39 מרצים מבין חברי הסגל האקדמי קיבלו בחודש שעבר תעודות הערכה על הצטיינותם בהוראה בשנת הלימודים תשע"א

16 אפריל 2012
מרצים מצטיינים בתשע"א
"הרגע הייחודי של ההוראה הטובה הוא הרגע שבו התלמיד חווה את החומר הנלמד כדבר שמשמעותי לחייו" פרופ' דפנה ברק-ארז
39 מרצים מבין חברי הסגל האקדמי הבכיר והזוטר קיבלו בחודש שעבר תעודות הערכה על הצטיינותם בהוראה בשנת הלימודים תשע"א.
 
 
כמדי שנה, המרצים המצטיינים נבחרו על סמך המלצה של הפקולטה שבה הם מלמדים, וכן לפי הדירוג שהתקבל בסקר הערכת ההוראה שאותו ממלאים הסטודנטים. בסקר זה נמדדים ומשוקללים פרמטרים שונים, כגון התואר שבמסגרתו מועבר הקורס, רמתו של הסטודנט המדרג, המוטיבציה ללימודים בקורס, גודל הכיתות ואופי השיעור.
 
 
בטקס הענקת התעודות החגיגי הדגיש רקטור האוניברסיטה, פרופ' אהרן שי, את החשיבות הרבה שהאוניברסיטה מייחסת לרמת ההוראה במוסד ולשביעות רצון הסטודנטים ממנה, וציין כי ישמח להרחיב את קבוצת המצטיינים בשנה הבאה.
 
 
סוד ההוראה הטובה
 
בשם מקבלי הפרס נשאה השנה דברים פרופ' דפנה ברק-ארז, הדקאנית היוצאת של הפקולטה למשפטים, אשר נבחרה לאחרונה לכהן כשופטת בבית המשפט העליון. "מהו סודה של ההוראה הטובה?" שאלה פרופ' ברק-ארז, אשר לה זו הפעם השלישית שהיא נבחרת כמרצה מצטיינת. "מבחינתי, ייחודה של ההוראה הוא הכוח לשנות – להשפיע על הבנה, על תפיסת עולם, על חוויית חיים. הרגע הייחודי של ההוראה הטובה הוא הרגע שבו התלמיד חווה את החומר הנלמד כדבר שמשמעותי לחייו".
 
 
בהתייחס למגמות הרווחות כיום בחברה, ואשר מתיימרות לכמת הכל לכדי מספרים, הדגישה פרופ' ברק-ארז, כי "אנו חיים בעולם שבו דברים נדרשים להיות מדידים. לדבריה, "מדדים הם דבר חשוב, אבל התפיסה של הוראה כבסיס לשינוי מחייבת אותנו להתעקש על שמירת מרחבים של ידע והשכלה שלא יהיו כפופים רק למדדים מסוג זה." 
 
 
"כאן, באוניברסיטת תל-אביב," הוסיפה פרופ' ברק-ארז, "אנו רוצים לשמר את הידע, את ההוראה, את האקדמיה, לא רק כמחוז של יעילות, אלא גם כמקום של חוויה אנושית. [...] תפקידנו באוניברסיטה לנסות ולהגן על המרחב הבלתי מדיד של חוויית ההשכלה והלמידה. רק כך נוכל לנסות ולשמר את הרגע הנדיר של השינוי."

 

ראוי לציין כי פרופ' ברק-ארז לא היתה המרצה היחידה שכבר זכתה בעבר בתעודת הערכה עבור מצוינות בהוראה. בין הזוכים ה"סדרתיים" הנוספים ניתן למצוא את פרופ' גלית יובל, פרופ' ליאו ליידרמן ופרופ' אריה ירדאור.

 

לרשימה המלאה של המרצות והמרצים המצטיינים >>

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>