בראש הכותרות: המגזין החדש של החוג לתקשורת

כותרת, המגזין המקוון החדש של החוג לתקשורת, רוצה להשמיע את קולם של אלו המתקשים להישמע ולתקוף סוגיות מוכרות מזוויות חדשות ורעננות

26 אפריל 2017
"כותרת", המגזין החדש של החוג לתקשורת

מה זה אומר להיות אושיית פייסבוק? מדוע מבקשי מקלט בדרום תל אביב מעדיפים "מחסני ילדים" על פני גנים מוסדרים? ושאלון אינטראקטיבי שבו תוכלו לבחון את עצמכם עד כמה אתם מכירים את תל אביב. כל הנושאים האלו ועוד עלו לאחרונה למגזין המקוון החדש של החוג לתקשורת ע"ש דן - "כותרת". המטרה המוצהרת של המגזין היא לעסוק בכל מה שחשוב, רלוונטי ומעניין, להשמיע את קולם של אלו המתקשים להישמע, ולתקוף סוגיות מוכרות מזוויות חדשות ורעננות.

 

לפרוץ את גבולות המסגרת

לכל התכנים במגזין החדש אחראים סטודנטים מהחוג לתקשורת. שיר הדר, אחת מכותבות במגזין, שאחראית בין היתר לכתבה המסקרנת על "אושיות הפייסבוק", היא סטודנטית שנה שנייה לתקשורת ולמדעי המדינה. "בתור מי שהייתה כתבת צבאית בעבר, אני יכולה להגיד שיש הרבה יתרונות לפלטפורמה פנימית, שמאפשרת לפרוץ גבולות," היא אומרת. "עצם העובדה שלא מדובר בגוף עיתונאי ציבורי, שכפוף לרגולציות כאלו ואחרות, מאפשר לי להתעסק בכל מה שעולה על דעתי ומעניין אותי. יש פה סביבה תומכת שנותנת לי אופציה להתקדם, ללמוד, לצבור ניסיון."

 

"התחומים שאני אוהבת להתעסק בהם ולכתוב עליהם הם לרוב בעלי ערך חברתי. בין אם ישנה עוולה חברתית גדולה שמתקיימת, נושא בוער או תחום שאני מרגישה שחובה לדבר עליו - אני אוהבת להיכנס לעומק הדברים. אני חושבת שנושאים חברתיים נדחקים הצידה בעיתונים הגדולים או באתרים הגדולים, לטובת חדשות ומקרים מיידיים שמחייבים דיווח."

 

מעטפת עיתונאית תומכת

כותב נוסף הוא ניר ישראלי, גם הוא סטודנט שנה שנייה לתקשורת ולמדעי המדינה. בין הנושאים שהכי מעניינים אותו אפשר למצוא: זכויות עובדים, מאבקי עובדים, אתגרי המערכת הביורוקרטית, תנועות מחאה, וסיפורים חברתיים מעוררי השראה. 

 

"היתרון הגדול בכתיבה למגזין "כותרת" של החוג לתקשורת, הוא שבניגוד למקורות חיצוניים אתה מקבל המון חופש מערכתי לכתוב כתבה כמעט על כל נושא שאתה מתעניין בו או שאתה חושב שהוא חשוב." אומר ניר, "יש הבנה שגם נושאים שלא שייכים למיינסטרים יכולים להיות מעניינים וחשובים ויש נכונות להכין גם כתבות כאלו. בנוסף, העובדה שכל כתבי המגזין הם סטודנטים כמוך מייצרת מעטפת עיתונאית, שבה אתה מרגיש בנוח להתנסות בכיוונים חדשים וללמוד מהם, כי אתה לא צריך כל הזמן להוכיח שאתה ברמה של עובדים ותיקים ומנוסים ממך."  

 

עיתונות יצירתית וחדשנית

בכך מצטרף החוג לשורה של מוסדות אקדמיים מובילים בעולם שהציבו בחזיתם גוף תקשורת משמעותי ועצמאי, אשר בזכות מעמדו הייחודי, משוחרר מכל לחצים מסחריים או אחרים. לדברי ראש החוג ד"ר דניאל דור "בתקופה זו, שבה חווה המדיה אי ודאות כלכלית ופוליטית, אי אפשר אחרת: המהפכה הטכנולוגית של האינטרנט והכרסום במודל הכלכלי הישן של העיתונות הביאו לקריסה כלכלית בחלקים נרחבים של עולם העיתונות. עובדה זו יצרה צורך דחוף בבניית מודלים חדשים של עיתונות שיאפשרו גם לייצר תוכן איכותי ועצמאי. המסגרת האקדמית מונעת פגיעה בחופש המידע והביטוי, ומאפשרת יצירתיות וחדשנות."

 

עורך המגזין הוא איתי זיו, בוגר החוג לתקשורת, בעל ניסיון של מעל עשור כעורך בפרינט, בין היתר של מגזין בעיתון "העיר", וגם היה סגן עורך מוסף "הארץ". איתי כותב ב"עין השביעית", עובד בתאגיד השידור הציבורי כתסריטאי ועורך ספרי עיון. הוא מזמין בחום את כל תלמידי ומורי האוניברסיטה שמעוניינים לפרסם חומרים במגזין לפנות לדוא"ל המערכת. לכולם מובטחת התייחסות, והחומרים המתאימים יתפרסמו בכפוף לשיקולי המערכת. "אנחנו נתעסק בהכל מהכל, בלי להגביל את עצמנו מבחינת הנושאים, כל זמן שיש בכך ערך עיתונאי." מסכם איתי.

 

בין הכתבות שתוכלו כבר עכשיו לקרוא במגזין:

 

לאתר המגזין >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>