"פרפרים" של יונה רוזנקיאר יתחרה בפסטיבל קאן

הסרט "פרפרים" של בוגר בית הספר לקולנוע יוקרן במסגרת התחרות הרשמית לסרטים קצרים בפסטיבל קאן

29 אפריל 2019

נדמה ששנת 2018 הייתה השנה שלו, אבל זו כמובן הייתה רק ההתחלה. אחרי שסרטו "הצלילה" זכה להערכה רבה, סרטו החדש של בוגר בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, יונה רוזנקיאר, יוקרן במסגרת התחרות הרשמית של הסרטים הקצרים בפסטיבל קאן.

 

הסרט הקצר "פרפרים" מגולל סיפור קטן על רגע יפה של עצב גדול. אב חולה ואשתו נוסעים עם בנם לבית החולים לטיפול ובדרך נתקלים בנחיל של אלפי פרפרים נודדים. במהלך הנסיעה יבין הבן כי מהנסיעה הזו אביו לא יחזור, אבל אותו הרגע עצמו, הרגע בו הבין זאת, יישאר בראשו לעד. זהו סיפור על נסיעה אחרונה של אדם, ועל בנו שאהב אותו מאוד, ועל הרגע שהבינו כי דרכיהם נפרדות.

 

את הסרט הפיק קובי מזרחי, צילם עודד אשכנזי, ערך אור לי-טל, ומשחקים בו יואל רוזנקיאר, אברהם סלקטר וורדה בן חור. הסרט נתמך ע"י קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה.

 

יונה יציג סרט קצר נוסף שכתב וביים במסגרת ה״פקטורי״ - פרויקט של חמישה סרטים קצרים הנעשים בזוגות, בכל פעם במדינה אחרת, והשנה הופקו בסארייבו. חמשת הסרטים מהווים למעשה את סרט הפתיחה של ״שבועיים של במאים״ - אחת ממסגרות הצד של הפסטיבל.

 

יונה כתב וביים את הפיצ'ר "הצלילה" שזכה בקרן סטיב טיש לפיצ'ר ראשון והופק ע"י חברת ההפקות של בית הספר - "גאודאמוס הפקות". הסרט זכה בארבעה פרסים בפסטיבל ירושלים (פרס הסרט הטוב ביותר, סרט ביכורים, צלם ושחקן), והוקרן בעשות פסטיבלים בעולם בהם לוקרנו וטורונטו.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>