הפסנתרן בוריס גילטבורג מבית הספר למוזיקה זכה בפרס בינלאומי יוקרתי

בוגר בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, הפסנתרן בוריס גילטבורג, זכה בפרס הראשון בתחרות "המלכה אליזבת" בבריסל

04 יולי 2013
פרס בינלאומי יוקרתי לפסנתרן בוריס גילטבורג מבית הספר למוזיקה
הפסנתרן בוריס גילטבורג (צילום: Bruno Vessie)

הפסנתרן בוריס גילטבורג, בוגר בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, זכה בתחילת החודש בפרס הראשון בתחרות "המלכה אליזבת" בבריסל, אחת מתחרויות המוזיקה היוקרתיות ביותר בעולם.

 

כוכב עולה

גילטבורג, בן 28, נולד במוסקווה וחי מגיל צעיר בתל-אביב. כבר בגיל עשרים הוא הופיע כסולן עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ומזה שנים מנגן עם תזמורות חשובות בארץ ובחו"ל, בהן הפילהרמונית של לונדון, הסימפונית של ה-BBC, הפילהרמונית של הונג-קונג והסימפונית של פראג. כמו כן, הוא מנגן באופן קבוע בתזמורת הקאמרית הישראלית, ולפני שנתיים זכה במקום השני בתחרות הבינלאומית ע"ש ארתור רובינשטיין.

 

בתחרות בבריסל, שציינה השנה 75 שנים להיווסדה, נדרשו המשתתפים בתחילה לנגן יצירות מתוך מבחר שנקבע עבורם. לשלב הסופי של התחרות הגיעו שישה משתתפים ממדינות שונות, שביצעו סונטה מאת בטהובן, את הקונצ'רטו לפסנתר מספר 3 מאת רחמנינוב וכן יצירה שנכתבה במיוחד לתחרות. לצד היוקרה הרבה, הזכייה בתחרות הנוכחית זיכתה את גילטבורג גם בפרס כספי בסך 25 אלף יורו.

 

"מדובר באחד ההישגים הגדולים שניתנו אי-פעם לאמן ישראלי צעיר", אומר פרופ' עמנואל קרסובסקי, ראש מחלקת הפסנתר בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, שמדגיש כי מדובר באחת משתיים או שלוש התחרויות החשובות ביותר בעולם המוזיקה. "בוריס למד במחלקה כל הזמן", הוא מוסיף, "למעשה זה המקום היחידי שבו למד, ופרופ' אריה ורדי היה המורה שלו. למרות האפשרויות שהיו לו, הוא לא התפתה לנסוע למקומות אחרים. הוא נשאר בתל-אביב ולמד בבית הספר את כל המקצועות. מדובר בבחור מאוד צנוע וחברותי".

 

בשל, מקורי, עמוק ומעניין

מה הביא לו את הזכייה? פרופ' קרסובסקי אומר: "הוא כנראה שכנע את חבר השופטים שהוא הכי בשל, מקורי, עמוק ומעניין - כל מה שאנחנו נהנים ממנו בביצוע של קונצרט קלאסי. לפעמים קשה לכמת את הפרמטרים ולהפריד ביניהם. בכל מקרה, הוא הוכיח שיש לו אישיות ועומק מחשבה וכמובן - שליטה מרבית ביצירה".

 

תל-אביב על המפה

"הזכייה הנוכחית הופכת את ישראל למעצמת-על במלוא מובן המילה", מציין פרופ' קרסובסקי, "כי עכשיו תלמידים מבתי הספר הכי חשובים בעולם מתעניינים לדעת מאיפה הוא בא, ורואים בחור מתל-אביב, שגדל והתפתח פה. בתחום המקצועי הזה לא יכול להיות משהו עם יותר הערכה והישגיות. כל הכבוד לו, למורה שלו וגם לבית הספר שממנו הוא בא".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>