פרופ' אריאל פורת מהפקולטה למשפטים זכה בפרס א.מ.ת לשנת 2014

פרופ' אריאל פורת, מומחה בתחומי דיני נזיקין ודיני חוזים, נבחר גם לחבר באקדמיה הלאומית למדעים

13 יולי 2014
פרופ' אריאל פורת מהפקולטה למשפטים זכה בפרס א.מ.ת לשנת 2014

פרופ' אריאל פורת מהפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן באוניברסיטת תל-אביב, זכה בפרס א.מ.ת לשנת 2014 בתחום חקר מדעי החברה. כמו כן נבחר פרופ' פורת לחבר באקדמיה הלאומית למדעים.

 

למען תלמידי הפריפריה

פרופ' פורת, מומחה בתחום דיני נזיקין ודיני חוזים, החל את דרכו בתואר ישיר לדוקטורט בפקולטה למשפטים. בשנת 1990 הוא הצטרף לסגל הפקולטה ובשנים 2002-2006 שימש כדקאן הפקולטה. בשנות כהונתו כדקאן הקים פרופ' פורת את תכנית הקבלה המיוחדת של תלמידים מצטיינים מן הפריפריה, אשר החלה את דרכה בפקולטה למשפטים ואומצה על ידי שאר הפקולטות. בנוסף לכך הוא ייסד את תכנית התואר השני המשותפת של אוניברסיטת תל-אביב עם אוניברסיטת ברקלי, והניח את התשתית להקמת תכנית התואר השני המשותפת של אוניברסיטת תל-אביב עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן. לאחרונה כיהן פרופ' פורת כראש וועדת ההיגוי האסטרטגי של אוניברסיטת תל-אביב, שהתוותה תכנית פעולה אסטרטגית לאוניברסיטה.

 

פרופ' פורת כתב ארבעה ספרים ולמעלה מ-70 מאמרים, בעיקר בתחום דיני הנזיקין, דיני החוזים והניתוח הכלכלי של המשפט. רבים ממאמריו פורסמו בכתבי עת מובילים בעולם ואף השפיעו בעניינים שונים על פסיקתו של בית המשפט העליון בישראל. בשנים 2011-2012 פרסם פורת שלושה מאמרים בכתב העת Yale Law Journal, הנחשב לטוב בעולם בתחומו.

 

פרופ' פורת הוא מחזיק הקתדרה למשפט פרטי ע"ש הלן פוהר ומשמש פרופסור אורח קבוע (במעמד מיוחד) באוניברסיטת שיקגו מזה יותר מעשר שנים. הוא אף שימש כפרופסור אורח באוניברסיטאות קולומביה, ניו יורק, ברקלי ווירג'יניה. הוא חבר ב-American Law Institute והיה לחבר הראשון מחוץ לארה"ב וקנדה בהנהלת האגודה האמריקאית למשפט וכלכלה. פרופ' פורת שימש ראש מרכז-על צגלה למחקר בינתחומי של המשפט והיה העורך הראשי המייסד של כתב העת Theoretical Inquiries in Law, אשר מדורג כאחד משני כתבי העת המשפטיים הטובים בעולם מחוץ לארצות הברית.

 

פרס א.מ.ת מוענק בכל שנה על הצטיינות והישגים אקדמאיים או מקצועיים בעלי השפעה מרחיקת לכת ותרומה מיוחדת לחברה. הפרס, בגובה מיליון דולר, מתחלק בין כלות וחתני הפרס, והוא ממומן על ידי קרן א.מ.נ. לקידום המדע התרבות והאמנות בישראל, בחסות ראש ממשלת ישראל.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>