אוניברסיטת תל אביב מצטרפת לרשת הבלוקצ'יין הגלובלית של אלגוראנד (Algorand)

תהיה השחקנית הישראלית הראשונה לצד מוסדות אקדמיים מובילים בעולם ברשת הבינלאומית, ותיקח חלק ביוזמה המחקרית שלה

19 יוני 2019

אוניברסיטת תל אביב הינה המוסד האקדמי הראשון בישראל המצטרף לרשת הבלוקצ'יין הבינלאומית אלגוראנד, בה משתתפים עשרה מוסדות אקדמיים מובילים, בהם אוניברסיטת MIT, אוניברסיטת ברקלי ואוניברסיטת צ'ינגואה הסינית, במטרה לקדם את המחקר בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין. כחלק מהצטרפותה ליוזמה המחקרית, תהפוך אוניברסיטת תל אביב לשחקנית פעילה על רשת הבלוקציין של אלגוראנד, תתפעל צומת node)) בלוקצ׳יין וכן תעשה שימוש במטבעות וירטואלייםtokens) ) הנקראים אלגוס.

 

להיות חלק מרשת חדשנית

אלגוראנד נוסדה על ידי פרופ' סילביו מיקלי(Silvio Micali)  מאוניברסיטתMIT , הנחשב למומחה בעל שם עולמי במדעי המחשב ומהדמויות המשפיעות בקריפטוגרפיה המודרנית. היא פועלת לבנייתה של רשת בלוקצ'יין חדשנית ופורצת דרך, מבוזרת ומאובטחת, במטרה לקדם כלכלה שיתופית וחסרת גבולות בעידן הדיגיטלי. אחד המאפיינים העיקריים שמבדילים אותה מרשתות אחרות הוא העובדה שהיא צורכת פחות משאבי אנרגיה ולכן נחשבת לידידותית הרבה יותר לסביבה.

 

כחלק מפעילותה המחקרית פורצת הדרך הזמינה אלגוראנד לאחרונה מספר קטן של אוניברסיטאות מובילות להצטרף לרשת הבלוקצ׳יין שלה, במטרה לרתום את הכוחות המחקריים באוניברסיטאות אלה לבניית הרשת ולקידומו של מחקר חדשני בתחומי הבלוקצ׳יין על נגזרותיו.

 

לדברי פרופ׳ בני שור ראש בית הספר למדעי המחשב ע"ש בלווטניק, "עצם שילובם של מוסדות אקדמיים כמשתתפים פעילים ברשת בלוקצ'יין, כשהחוקרים והסטודנטים מעורבים בפעילות קהילת אלגוראנד ובמחקר הנלווה, מהווה מהפכה", ומוסיף כי "הפוטנציאל לקידומו של מחקר בלוקצ׳יין, ולשיתופי פעולה חוצי גבולות הוא עצום. זוהי הזדמנות חסרת תקדים עבורנו לשלב את הידע ואת המומחיות שנצברו באוניברסיטת תל אביב בתחומים הטכנולוגיים והקריפטוגרפיים השונים, במסגרת פרויקט יישומי גלובלי כזה".

 

לדברי גל לנדאו-יערי מנהלת המחקר של המכון לחקר יישומי הבלוקצ׳יין בפקולטה לניהול ע"ש קולר, "לטכנולוגיית הבלוקצ'יין פוטנציאל עצום לקדם דמוקרטיזציה של המערכות הפיננסיות בכללותן, ולשנות את התשתית עליה בנויים יסודות הכלכלה, כפי שאנו מכירים  אותם היום. אני מברכת וגאה על הצטרפותנו לקהילת אלגוראנד ועל היותנו חלק מנבחרת של כוחות אקדמיים גלובליים מובילים, שייקחו חלק משמעותי בבניה ובמחקר של רשת בלוקצ'יין פעילה. הצטרפותנו למיזם תאפשר לנו להעמיק את יכולות המחקר הבין-תחומיות שביקשנו לבנות בתוך מכון הבלוקצ׳יין, שכן לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל השפעה על כל מרחב חיינו".

 

ד״ר טל רבין ראשת המחקר הקריפטוגרפי בקרן אלגוראנד אומרת כי "כקהילה בעלת שורשים עמוקים באקדמיה, אנחנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם כמה מהאוניברסיטאות הבולטות בעולם ובמיוחד עם אוניברסיטת תל אביב. זוהי רמת תמיכה חסרת תקדים עבור פלטפורמת בלוקצ'יין לקראת השקתה והיא מעידה על האיכות הייחודית של הטכנולוגיה ועל חשיבות המשימה שלנו".

 

פרופ׳ בני שור ראש בית הספר למדעי המחשב ע"ש בלווטניק

 

גל לנדאו-יערי מנהלת המחקר של המכון

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>