פרופ' אדריאנה קמפ מונתה לראשת בית הספר ללימודי חברה ומדיניות

היא תחליף בתפקידה את פרופ' איתי סנד

17 ספטמבר 2020
פרופ' אדריאנה קמפ
פרופ' אדריאנה קמפ

אדריאנה קמפ כיהנה כראשת החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב. היא מרצה מוערכת אשר זכתה פעמים רבות בתואר "המרצה המצטיינת". פרופ׳ קמפ חוקרת מובילה של הגירת עבודה גלובלית ובעלת שם בינלאומי שמחקריה פורסמו בבמות הבולטות בתחומה. תחומי מחקרה כוללים סוציולוגיה של הגירה, סוציולוגיה פוליטית וסוציולוגיה אורבנית. בין השאר, במחקרה היא עוסקת במהגרי עבודה ואזרחות, ארגונים לא ממשלתיים, ובהשפעת תהליכי נאו-ליברליזציה על פוליטיקה ומדיניות. בשנים 2010–2014 שימשה קמפ כיושבת ראש שותפה של האגודה לזכויות האזרח בישראל. לצד פעילותה המחקרית והציבורית  הענפה, פרופ׳ קמפ ייסדה את מסלול התואר השני בסוציולוגיה של ארגוני שינוי חברתי והייתה בצוות האקדמי והניהולי המייסד של התכנית בינלאומית בהגירה גלובלית ומדיניות. זוהי תכנית ייחודית במינה בארץ המשלבת סטודנטים מישראל ומחו״ל.

 

ביה״ס ללימודי חברה ומדיניות הוא ביה״ס השני בגודלו באוניברסיטת תל אביב. הוא מורכב מ-4 חוגים ו-3 תכניות לתואר שני, שכל אחד מהם ניצב בחזית המחקר והעשייה בתחומי ליבה של מדעי החברה - עולם העבודה, תקשורת, מדיניות ציבורית וחברה ותרבות. 

 

המשך המצויינות המחקרית וההובלה האקדמית בתחומים אלה הוא יעד מרכזי של ביה״ס. אבל כידוע הדברים המעניינים, המחדשים והמרגשים מתרחשים בתווך שבין דיסציפלינות. אופיו הרב תחומי של ביה״ס מספק פלטפורמה אנושית וארגונית יחידה במינה לייצור ידע חדשני ״מחוץ לקופסה״, לחשיבה ביקורתית בלתי מתפשרת ולצורות של עשייה ומעורבות בעלות רלוונטיות, קשב ותרומה לקהילה ולחברה על חלקיה ורבדיה השונים. להיות בעת ובעונה אחת בחוד החנית של מדעי החברה ונטועים עמוק במקום הוא איפוא יעד נוסף של ביה״ס. 

 

לבסוף, מילה על צוק העתים. העת הזאת היא עת של תמורות עומק טקטוניקת שמגיחות בצורה של ״משברים״ - חברתיים, כלכליים, פוליטיים, בריאותיים, סביבתיים, זהותיים ואישיים. האקדמיה לא יכולה להגביל את תפקידה ל״ניהול משברים״. עלינו להסתכל על ״משברים״ ביושרה אינטלקטואלית ואומץ חקרני; להבין את תהליכי העומק שמניעים אותם, את הגורמים והשחקנים שמשמרים אותם, אך גם להצביע על אלה שיכולים להוביל לשינוי. האתגר של ביה״ס הוא להגשים שאיפות אלו.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>