מסכמים תשע שנות כהונה של פרופ' רענן ריין כסגן נשיא האוניברסיטה

במסגרת תפקידו קידם פרופ' ריין את קשריה הבינלאומיים של האוניברסיטה בכל רחבי העולם

14 ספטמבר 2020

פרופ' רענן ריין מסיים את כהונתו כסגן נשיא האוניברסיטה אחרי תשע שנים. בשנות כהונתו הורחבו והועמקו באורח משמעותי קשריה הבינלאומיים של האוניברסיטה, וגדל מאוד מספר הסטודנטים הבינלאומיים הבאים אליה לתכניות לימודים קצרות או לתכניות לתואר מלא.

 

פרופ' ריין הביא לחתימת הסכמים של שיתופי פעולה עם מספר גדול של אוניברסיטאות ומכוני מחקר ברחבי העולם, ותמך בארגון סדנאות מחקר משותפות עם מוסדות אלה כדי להעמיק את שיתוף הפעולה איתם. ריין  פעל לקידומן של תוכניות לימודים משותפות של אוניברסיטת תל אביב עם אוניברסיטאות שונות בעולם ולהרחבת ההיצע של קורסים באנגלית לסטודנטים ישראלים.

 

שיתופי פעולה חוצי יבשות

בארה"ב תרם פרופ' ריין, בין השאר, ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם אוניברסיטת ניו יורק, אוניברסיטת קליפורניה-אירווין, נורת'ווסטרן ואוניברסיטת קולומביה. עם זו האחרונה יצר ריין תכנית לימודים משותפת לתואר ראשון, יחידה במינה בישראל, אשר במסגרתה לומדים הסטודנטים שנתיים בישראל ואז עוברים ללמוד שנתיים בניו יורק. בתום לימודיהם מקבלים הסטודנטים תעודת סיום מכל אחד מן המוסדות. בהובלת פרופ' ריין הפכה אוניברסיטת ת"א לשותף הבינלאומי הראשון ביוזמה להקמת מרכז לחדשנות ויזמות בשיקגו, יחד עם אוניברסיטת אילינוי, אוניברסיטת שיקגו ונורת'ווסטרן.

 

דגש מיוחד בפעילותו של פרופ' ריין היה בהרחבת קשריה של אוניברסיטת ת"א באסיה. כמי שהוביל בעת כהונתו כסגן רקטור להקמת מכון קונפוציוס באוניברסיטה,  נהנה ריין מיוקרה ומאמון בסין, והדבר תרם ליצירת שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות שונות שם, בראש ובראשונה אוניברסיטת רנמין ואוניברסיטת צ'ינגואה. עם זו האחרונה נחתם הסכם להקמת מרכז משותף בתחומי הננו-טכנולוגיה.

 

פיתוח הקשרים בסין ובהודו הוביל לגידול במספר הסטודנטים המגיעים ממדינות אלה ללמוד לתארים שונים באוניברסיטת תל אביב ולשיתופי פעולה עם מספר גדול של אוניברסיטאות, ציבוריות ופרטיות כאחד. עם אוניברסיטת ת'פאר שבחבל פונג'אב, למשל, נוצר קשר הדוק, במיוחד בתחומי הנדסה ומדעי החיים.

 

שיתופי הפעולה עם גרמניה קיבלו תנופה גדולה ופרופ' ריין, שזכה שם לפרסים ומענקי מחקר, הוביל לשיתוף פעולה אסטרטגי עם אוניברסיטת גתה בפרנקפורט והאוניברסיטה החופשית של ברלין, לתכנית דוקטורט משותפת עם האוניברסיטה הטכנית של ברלין ולתכנית פוסט-דוקטורט משותפת עם אוניברסיטת פוטסדאם. גם שיתופי הפעולה עם מדינות כמו איטליה וספרד הועמקו, והממשלות של שתי מדינות אלה העניקו לו אותות של כבוד על תרומתו לקידום קשרי המדע והתרבות עם מוסדות שם.

 

במהלך נסיעותיו לחו"ל ניצל פרופ' ריין את קשריו גם כדי לסייע בהבאת תרומות לאוניברסיטה. כך, למשל, בעת נסיעתו לאוסטרליה, יחד עם נשיא האוניברסיטה, הביא לא רק לשת"פ משמעותי עם אוניברסיטת מונאש, אלא גם לתרומה משמעותית של מארק ביסן לבית הספר להיסטוריה אשר נקרא עתה ע"ש חבר נעוריו של ביסן ואחר ממייסדי אוניברסיטת ת"א, צבי יעבץ.

 

קידום דיאלוג יהודי-ערבי

פרופ' ריין קידם פרויקטים של דיאלוג יהודי-ערבי, ובין השאר הביא לאוניברסיטת תל אביב את התכנית לתואר שני בלימודי אירופה, המתנהלת במשותף עם אוניברסיטת אל-קודס שבמזרח ירושלים, המכון המדעי של עמאן בירדן ואוניברסיטת היינריך היינה שבדיזלדורף; הוא גם הוביל בחמש השנים האחרונות את תחרות הסיפורים והמחזות סביב יחסי יהודים-ערבים, ע"ש מתין ארדיטי, בהשתתפות מאות סטודנטים מרחבי הארץ.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>