מרכז ראשון מסוגו למחקר והוראה יעסוק בפיתוח פתרונות חדשניים בתחום הגנת הצומח

חברת "אדמה" תתרום 12 מיליון שקל להקמת המרכז במסגרת שיתוף פעולה ייחודי שיכשיר את דור המומחים הבא

30 דצמבר 2019
נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, ומנכ"ל "אדמה", חן ליכטנשטיין, בטקס השקת המרכז (צילום: דיאגו מיטלברג)

אוניברסיטת תל אביב ו"אדמה", מהחברות המובילות בתחום הגנת הצומח, השיקו תוכנית מחקר והוראה ייחודית בתחום הדליברי (שלב הובלת והצמדת החומר הפעיל לאתר המטרה שלו בעשב או במזיק לצומח) והפורמולציה, המהווה מנוע צמיחה וחדשנות בתחומי המזון, החקלאות וההגנה על הצומח. תוכנית הלימודים החדשנית תתקיים ב"מרכז אדמה למערכות הובלה מתקדמות לתכשירים להגנת הצומח", בבית הספר לכימיה, בשיתוף בית הספר למדעי הצמח והפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב. במסגרת התוכנית, יוכשרו חוקרים וסטודנטים בתארים מתקדמים בתחום מהארץ ומחו"ל.

 

מסלול הלימודים הייחודי שפותח על ידי אוניברסיטת תל אביב וצוות המחקר והפיתוח של חברת אדמה, ישלב בין עולם התעשייה לאקדמיה, יחשוף את הסטודנטים לתחום הדליברי והפורמולציה ויכשיר את דור המומחים הבא. בנוסף, אדמה תשקיע במעבדת מחקר מהמתקדמות בעולם, שתוקם בבית הספר לכימיה, שם יתבצעו המחקרים והניסויים במסגרת הלימודים. אדמה תעניק מלגות לכ-25 סטודנטים ממגוון תחומים כגון כימיה, הנדסת חומרים, מדעי הצמח ועוד, שירכשו תארים מתקדמים עם התמחות בתחום הדליברי והפורמולציות. הסטודנטים יקבלו גישה למעבדות המתקדמות של אדמה לצורך ביצוע ניסויים ויעברו הדרכות מעשיות על ידי חוקרים מהחברה.

 

"אדמה" מציעה לחקלאים פתרונות ושירותים יעילים להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים ולשיפור יבוליהם. לפני כשנה, חנכה חברת אדמה מרכז מחקר ופיתוח חדשני בנאות חובב, המאכלס למעלה מ-100 חוקרים. עשרות שיתופי פעולה נעשים במרכז עם חוקרים ואקדמאים המתמחים בכימיה, אגרונומיה, חקלאות ותחומים נוספים. ד"ר אלעד שבתאי, סמנכ"ל חדשנות, מחקר, פיתוח ורישוי בחברת אדמה, מסביר שעד עתה, המומחיות בתחום הדליברי והפורמולציה נרכשה לרוב רק בעת השתלבות בעבודה בתעשייה עצמה, ולא ניתן היה ללמוד את המקצוע ולרכוש ניסיון במסגרות אקדמאיות בעולם. הדבר יצר מחסור הולך וגדל של מומחים בתחום.

 

קשר משמעותי בין האקדמיה לתעשייה

אתמול, בטקס חתימת ההסכם, שנערך במרכז המחקר והפיתוח של החברה בנאות חובב, אמר חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל "אדמה": "אדמה מבינה כי ההצלחה שלה בשוק הגלובלי והתחרותי נשענת על יכולות מחקר ופיתוח כמנוע לצמיחה אסטרטגית. מרכז המחקר הבינ"ל בתחום הדליברי והפורמולציות, שאנו חונכים באוניברסיטת תל אביב, יאפשר לנו להכשיר יחד את החוקרים הטובים ביותר בתחום ולהכין אותם לכניסה לתעשיית האגרוכימיה, לטובת פיתוח מוצרים שנותנים מענה לאתגרי החקלאות בעולם".

 

פרופ' אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב, אמר בטקס:"אוניברסיטת תל אביב מייחסת חשיבות רבה לפיתוח מחקר יישומי, בצד המחקר הבסיסי. לשם כך היא משתפת פעולה עם התעשייה בתחומים שונים. שיתוף הפעולה עם חברת אדמה, שעליו אנחנו שמחים מאד, יתרום רבות לקידום המחקר וההוראה בתחומי הכימיה, המזון, החקלאות וההגנה על הצומח, ויניב תועלת למדינת ישראל".

 

ד"ר אלעד שבתאי, סמנכ"ל חדשנות, מחקר, פיתוח ורישוי באדמה הדגיש כי "הקשר והחיבור בין האקדמיה לתעשייה הוא משמעותי ומרכזי בהקשר של מחקר ופיתוח. עלינו לפעול להכשרה ולחיזוק של חוקרים ומדענים בתחום, כבר משלב האקדמיה, כדי לאפשר בסיס להמצאות ופיתוח מוצרים חדשניים בתחום, אשר יתנו מענה לצרכים היחודיים של תעשיית האגרוכימיה".

 

פרופ' רועי אמיר, מבית הספר לכימיה וראש מרכז אדמה למערכות הובלה מתקדמות לתכשירים להגנת הצומח באוניברסיטת תל אביב הוסיף ואמר כי "בשנים האחרונות עולה הדרישה לפיתוח של חקלאות חכמה, אשר תאפשר למזער את כמות חומרי הגנת הצומח תוך שיפור פעולתם ע״י מערכות הובלה מתקדמות בדומה לנעשה במחקר ביו-רפואי. פתיחת המרכז תאפשר לנו לעבוד יחד עם חברת אדמה לשם הכשרת דור העתיד של המדענים אשר יובילו את התחום בארץ ובעולם".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>