פרופ' איל בנבנישתי ופרופ' אנדרו פלקס נבחרו לאקדמיה הלאומית למדעים

שניים מששת החברים החדשים באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים – מאוניברסיטת תל אביב

18 פברואר 2018

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בחרה השנה שישה חברים חדשים, ובהם שני חוקרים מאוניברסיטת תל אביב: פרופ' איל בנבנישתי ופרופ' אנדרו פלקס. השניים הצטרפו לאקדמיה באופן רשמי בטקס שנערך בערב נר שמיני של חנוכה, 19 בדצמבר 2017, בבית האקדמיה בירושלים.

 

פרופ' איל בנבנישתי מלמד בפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן ומופקד בה על הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אני ופול ינוביץ'. בנוסף, מלמד פרופ' בנבנישתי בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת קיימברידג' ומופקד שם על הקתדרה למשפט בין-לאומי ע"ש Whewell. בד בבד עם הוראה ומחקר בישראל, שימש פרופ' בנבנישתי מרצה אורח באוניברסיטאות כגון: הרווארד, ייל, קולומביה, מישיגן, פנסילבניה, טורונטו והמבורג. משנת 2003 נמנה פרופ' בנבנישתי עם סגל המרצים הגלובלי של בית הספר למשפטים של אוניברסיטת ניו יורק. פרופ' בנבנישתי זכה במספר פרסים יוקרתיים, בהם פרס לנדאו ופרס הומבולדט. תחומי מומחיותו הם משפט בין-לאומי, משפט חוקתי ומשפט מנהלי. בשנים האחרונות הוא חוקר את רעיון הריבונות כנאמנות כלפי האנושות, שמכוחה חבות מדינות חובות לזרים המצויים מחוץ לגבולות המדינה. מחקר זה זכה למימון ה-ERC כ-Advanced Grant.

 

פרופ' אנדרו פלקס מהחוג למזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית בירושלים, הוא מגדולי החוקרים של סין והמזרח הרחוק בדורנו, ומומחה בעל שם עולמי לספרות הסינית הקלאסית. פרופ' פלקס לימד בחוג למזרח אסיה ובחוג לספרות השוואתית באוניברסיטת פרינסטון במשך 34 שנה, ובנוסף כיהן כמרצה אורח באוניברסיטאות רבות בארה"ב, באירופה ובמזרח הרחוק.

 

במרוצת השנים, נעתק מרכז התעניינותו מיצירות המופת הספרותיות לטקסטים היסודיים של ההגות הסינית, מן העת העתיקה ועד שלהי הקיסרות. עם פרסומיו הבולטים באנגלית, עברית וסינית נמנים ספרו על "ארבעת ספרי המופת של הרומן הסיני בתקופת מינג" - אוספים מקיפים של החומר הפרשני על טקסטים סיניים לדורותיהם - ותרגומים של שניים מ"ארבעת הספרים" הקנוניים במסורת הקונפוציאנית. בימים אלה קרוב פרופ' פלקס לסיום תרגומה לעברית של היצירה המונומנטלית "חלום המשכנות האדומים".

 

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים היא הגוף הבכיר בקהילה המדעית בישראל. היא נוסדה על פי חוק ב-1961, במטרה לרכז את מיטב אנשי המדע, לטפח ולקדם מחקר מדעי בישראל ולייעץ לממשלות ישראל בנושאי מחקר ופיתוח מדעי בעלי חשיבות לאומית. עם הצטרפות החברים החדשים, מנה האקדמיה 120 איש. נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' נילי כהן, בירכה את חברי האקדמיה החדשים ואמרה כי הצטרפותם מחזקת את שורות האקדמיה למדעים בחוקרים מן המעלה העליונה, וכי הם יסייעו לאקדמיה להשיג את יעדיה ולפתח את הפעילות המדעית הענפה בישראל גם בשנים הבאות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>