פרופ' רות ברמן נבחרה כחברה באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

אוניברסיטת תל-אביב מברכת את פרופ' רות ברמן, פרופסור אמריטוס לבלשנות, על היבחרה לחברה באקדמיה הלאומית למדעים

02 דצמבר 2013
פרופ' רות ברמן נבחרה כחברה באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

רות ברמן, פרופסור אמריטוס לבלשנות באוניברסיטת תל-אביב, היא אחת מחמישה אנשי מדע בכירים ובחירים שמצטרפים השנה לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. הטקס המסורתי החגיגי של הענקת תעודות חבר האקדמיה יתקיים ביום שלישי ערב נר שביעי של חנוכה, ל' בכסלו תשע"ד (3 בדצמבר 2013) בבית האקדמיה בירושלים בישיבה הפתוחה של האספה הכללית. את הישיבה תיפתח נשיאת האקדמיה פרופ' רות ארנון. אחריה יציגו יושבי ראש החטיבות את החברות והחברים המצטרפים, והם יישאו את הרצאות הבכורה שלהם באקדמיה.

 

החברים, מדענים בכירים מאוניברסיטאות המחקר בישראל, נבחרו באספה הכללית של האקדמיה בהמלצת חברי האקדמיה משתי חטיבותיה – החטיבה למדעי הטבע והחטיבה למדעי הרוח (הכוללת גם את מדעי החברה). באקדמיה למדעים חברים כיום 108 מדענים ומדעניות. החברים נבחרים לכל ימי חייהם. האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים היא הגוף הבכיר בקהילת המדע בישראל. היא נוסדה על פי חוק בשנת תשכ"א (1961) במטרה לרכז בתוכה מטובי אנשי המדע בישראל, לטפח ולקדם פעילות מדעית בארץ ולייעץ לממשלות ישראל בנוגע למחקר ולתכנון מדעי בעלי חשיבות לאומית.

 

פרופ' רות ברמן היא בלשנית בעלת שם בינלאומי העוסקת במגוון היבטים של הבלשנות. בין תחומי מחקריה: המורפולוגיה, התחביר והלקסיקון של העברית החדשה, ניתוח השוואתי של עברית ואנגלית, רכישת שפה במבט בין-לשוני בדגש על העברית כשפת אם, התפתחות שפה מאוחרת בשנות בית הספר, התפתחות יכולת השיח הנרטיבי וכישורי הפקת טקסטים מן הילדות לאורך ההתבגרות. פרסמה כמאתיים מאמרים ופרקים בספרים מדעיים. בין ספריה: English for Speakers of Hebrew, סדרת ספרי לימוד ללשון ולקריאה באנגלית כשפה זרה; Modern Hebrew Structure; Acquisition of Hebrew; Relating Events in Narrative: A Crosslinguistic Developmental Study (עם דן סלובין). כמו כן ערכה ספרים וכרכים מיוחדים של כתבי עת. היא זכתה בעשרות מענקי מחקר בארץ ובעולם.

 

פרופ' ברמן כיהנה כמופקדת הקתדרה "התפתחות הלשון לאורך החיים" באוניברסיטת תל-אביב וכנשיאת האגודה הבינלאומית לחקר לשון הילדים (IASCL). היא חברת כבוד בחברת הבלשנות של ארצות הברית (LSA) ובאגודה הספרדית לרכישת שפה, כלת פרס א.מ.ת בבלשנות (2012) ובעלת תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה (2013).

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>