אוניברסיטת ת"א, אוניברסיטת צ'ינגואחה וקבוצת מורנינגסייד ייסדו את הפורום השנתי 'חדשנות סין-ישראל' (CIIF)

הפורום נועד לחזק את הקשרים ההדדיים בין ישראל לסין. קבוצת עילית של חוקרים, ממציאים, מנהיגים עסקיים וקובעי מדיניות מישראל ומסין מתכנסת בסוף השבוע בביג'ינג

06 ספטמבר 2016
אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת צ'ינגואחה וקבוצת מורנינגסייד ייסדו את הפורום השנתי 'חדשנות סין-ישראל' (CIIF)
(משמאל לימין): פרופ' יונג צ'ו, נשיא אוניברסיטת צ'ינגואחה; פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה; ורוני צ'ן, מנכ"ל חברת מורנינגסייד

אתמול ננעל בביג'ינג, סין, 'פורום החדשנות סין-ישראל' (CIIF) שהוקם על ידי אוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם צ'ינגואחה, הנמנית עם האוניברסיטאות המובילות בסין, וקבוצת מורנינגסייד מהונג קונג. מטרת הפורום להפגיש בין אנשים בעלי השפעה מתחומי האקדמיה, הממשל והתעשייה בסין ובישראל, על מנת שיעסקו יחדיו בפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ביותר ובחדשנות המונעת על ידי אוניברסיטאות.

 

"פורום החדשנות סין-ישראל משקף את משימתן של אוניברסיטאות מובילות כמו תל אביב וצ'ינגואחה להוות כוחות גלובליים למען השכלה גבוהה וקדמה טכנולוגית," אמר פרופ' יוסי קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב. פרופ' קלפטר כיהן כיו"ר שותף של האירוע, בשיתוף עם פרופ' יונג צ'ו, נשיא אוניברסיטת צ'ינגואחה , ומר רוני צ'אן, מייסד שותף של מורנינגסייד ויו"ר חברת האנג לונג נכסים.

 

"החיבור שמבטיח הפורום בין האקדמיה, הממשל והתעשייה בישראל ובסין הוא משמעותי ביותר, "הפורום הזה עוסק, הלכה למעשה, בנושאים המעניינים את שתי המדינות בממשק שבין אקדמיה, תעשייה וחברה", הוסיף פרופ' קלפטר. לדבריו, בעקבות הפאנלים והדיונים נוצרו שיתופי פעולה חדשים בין אנשי אקדמיה ואנשי עסקים בין שתי המדינות.

 

הפורום החדש מהווה המשך לשיתוף הפעולה ההדוק בין אוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטת צ'ינגואחה. ב-2014 השיקו שתי האוניברסיטאות את מרכז שין (XIN), כמוקד מחקר וחדשנות שמטרתו להתמודד עם אתגרים גלובליים.

 

לשנות את העולם על ידי חדשנות

"אחרי שנים של שיתוף פעולה פורה עם אוניברסיטת תל אביב, הפורום מעלה את השותפות שלנו לדרגה גבוהה יותר," אמר נשיא אוניברסיטת צ'ינגואחה, פרופ' יונג צ'ו. "צ'ינגואחה פעלה תמיד לטיפוח כישרונות חדשניים, המסוגלים להתמודד עם אתגרים גלובליים. הפורום הזה, המכנס לראשונה במקום אחד את מנהיגי המגזרים הפרטיים, הציבוריים והאקדמיים בסין ובישראל, יסייע להפוך הבטחה לאפשרויות ורעיונות למציאות."

 

"אנו רואים כאן שתיים מהתרבויות העתיקות ביותר בעולם, שמשלבות ידיים כדי לשנות את העולם באמצעות חדשנות," אמר היו"ר השותף של הפורום, מר רוני צ'אן, מאנשי העסקים המשפיעים ביותר בסין, וידיד ותיק של מדינת ישראל ושל אוניברסיטת תל אביב – שאף העניקה לו תואר דוקטור כבוד בשנת 2014. "הפלטפורמה הזאת מציעה הזדמנות לרתום את כוח קשריה של סין עם ישראל למען העשרת האנושות כולה."

 

ההרצאה המרכזית ניתנה על ידי השגריר דן גילרמן, בעבר נציג ישראל באו"ם. מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין, פתח את האירוע. השתתפותם של דיפלומטים בכירים אלה, לצד דיפלומטים ונציגי ממשל בכירים נוספים, משקפת את החשיבות שמייחסות שתי המדינות להתכנסות חסרת התקדים של מנהיגים ושחקנים בעלי עוצמה.

 

מושבי הפורום כללו סיעורי מוחות בסוגיות כמו גלובליזציה, אבטחת סייבר והאינטרנט של הדברים. בין המנחים: דני ימין, סמנכ"ל מיקרוסופט אנטרפרייז סטרטג'י בסין; האלוף במיל' פרופ' יצחק בן ישראל, מנהל המרכז הרב-תחומי לחקר הסייבר ע"ש בלווטניק באוניברסיטת תל אביב; וד"ר יהושע גלייטמן, לשעבר המדען הראשי של ישראל, וקונסול כבוד של סינגפור בישראל.

 

הפורום יתכנס פעם בשנה, בסין ובישראל לסירוגין, ויספק פלטפורמה ייחודית להעמקת שיתוף הפעולה האקדמי ולחיזוק הקשרים הכלכליים והדיפלומטיים. הוא מהווה המשך לפעילותה הנרחבת של אוניברסיטת תל אביב בסין, הכוללת תכניות אקדמיות משותפות, חילופי אנשי סגל, מחקרים משותפים עם 30 מהאוניברסיטאות המובילות במדינה, תכניות הכשרה, סיורים לימודיים, העברת טכנולוגיות ועוד.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>