כ-29,000 סטודנטים וסטודנטיות התחילו את שנה"ל תשע"ו באוניברסיטת תל-אביב

כ-8,300 תלמידים מתחילים השנה את לימודיהם לתואר ראשון ולתואר שני, לצד למעלה מ-300 חוקרים חדשים שנקלטו בשנים האחרונות

27 אוקטובר 2015
כ-29,000 סטודנטים וסטודנטיות התחילו את שנה"ל תשע"ו באוניברסיטת תל-אביב

אוניברסיטת תל-אביב שומרת על מעמדה כאוניברסיטת המחקר הגדולה והמבוקשת ביותר בישראל: כ-29,000 סטודנטיות וסטודנטים ילמדו בשנת הלימודים תשע"ו בתכניות הלימודים לתואר ראשון ולתארים השני והשלישי, בלימודי התעודה, בתכניות בינלאומיות ובתכניות מיוחדות. מספר זה דומה למספר הסטודנטים שלמדו בה בשנת הלימודים הקודמת.

 

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, ציין כי השנה נקלטו באוניברסיטה כ-50 חברי סגל חדשים, מהמעולים בתחומם, רבים מהם חוקרים חוזרים מפוסט-דוקטורט באוניברסיטאות עילית בחו"ל. סך הכל נקלטו בשנים האחרונות למעלה מ-300 חוקרים חדשים, ואין ספק כי יחד עם החוקרים הוותיקים בקמפוס, הם יצעידו קדימה את המחקר בישראל, ויתרמו למיצובה הגבוה של אוניברסיטת תל-אביב בזירה העולמית.

 

הפקולטה למדעים מדויקים היא המבוקשת ביותר, מדעי המחשב היא תכנית הלימודים המבוקשת ביותר

כ-8,300 תלמידים מתחילים השנה ללמוד לתואר ראשון ולתואר שני. מ-5,000 הסטודנטים המתחילים לימודים לתואר ראשון – כ-58% הן נשים. תכניות הלימודים המבוקשות ביותר (עם מספר הנרשמים הגבוה ביותר) לתואר הראשון הן: מדעי המחשב עם כ-2,100 נרשמים, והנדסת חשמל עם כ-1,600 נרשמים. אחריהן בביקוש: רפואה, סיעוד, משפטים וכלכלה.

 

הפקולטה למדעים מדויקים היא הפקולטה המבוקשת ביותר - כ-4,300 סטודנטים נרשמו אליה לשנת הלימודים הנוכחית. השנייה ברשימת המבוקשות היא הפקולטה לרפואה, אליה נרשמו כ-4,100 סטודנטים.

 

תכניות לימודים חדשות

 

תואר ראשון

 

 תקשורת - שילוב ייחודי של לימודים עיוניים ומעשיים ברמה אקדמית

המהפכה התקשורתית חסרת התקדים שאנחנו חווים בשנים האחרונות, יצרה את הצורך במהפכה מקבילה בחוג לתקשורת של אוניברסיטת תל-אביב. לפיכך משלבת תכנית הלימודים החדשה קורסים עיוניים מעודכנים עם סדנאות מעשיות. הלימודים העיוניים עוסקים במהותה של התקשורת האנושית, באינטרנט וחברת הרשת, בשפה וברטוריקה, ביחסי הון-שלטון-תקשורת, בכלכלת מידע, בשיטות מחקר, באתיקה עיתונאית ועוד.

 

הסדנאות המעשיות מונחות על-ידי טובי אנשי המקצוע, מורי בית הספר לעיתונאות "כותרת" שהתאחד השנה עם החוג לתקשורת של אוניברסיטת תל-אביב. הסדנאות כוללות, בין היתר, התמחות בתקשורת דיגיטלית, עיתונות חוקרת, כתבות וידאו, כתיבה ועריכה, ייעוץ תקשורת, דוברות ויחסי ציבור, שיווק, רדיו ועוד. 

 

 התכנית למצטיינים בעיצוב במה, קולנוע וטלוויזיה (תוכנית משלבת לתואר ראשון ושני)

זוהי תכנית חדשה ומיוחדת, המשלבת לימודי עיצוב לבמה, לקולנוע ולטלוויזיה, ומציעה התמחות מקצועית ברמה הגבוהה ביותר בתחומים אלה. התכנית הייחודית מתבססת על מגוון עשיר של נושאים עיוניים הנלמדים בפקולטה לאמנויות, וכן על הוראה מקצועית מעמיקה ועל פעילות הפקתית בפקולטה ומחוצה לה. התכנית עונה על צורך לאומי, הנובע מביקוש לאנשי מקצוע ברמה גבוהה בתחומים אלה, תוך שימת דגש על יצירתיות אישית, התפתחות והתמחות בפיתוח שפה אישית אסתטית.

 

 מסלול יום לימודים קצר של התכנית הכללית להסמכת אח/ות מוסמכ/ת

מטרת התכנית להסמיך אח/ות מוסמכ/ת ברמה אקדמית, ולהכין את הסטודנט לתפקד בשירותי הבריאות השונים (בית חולים, קהילה, מערכת החינוך וכו'), על בסיס ידע עיוני ומעשי נרחב בסיעוד ובמדעי הבריאות, החברה וההתנהגויות. התכנית מיועדת למועמדים אשר מעוניינים ביום לימודים קצר, כגון: הורים לילדים צעירים, אנשים עובדים ומועמדים אחרים המעוניינים בתכנית ייחודית זו.

 

 רפורמה בתכנית הלימודים בפקולטה למשפטים

החל משנת הלימודים הנוכחית מיושמת רפורמה מקיפה בתכנית הלימודים לתואר הראשון, במטרה לצייד את בוגרי הפקולטה בכלים ובידע הנדרשים להתמודדות עם מציאות משפטית דינמית ורבת חזיתות. השאיפה היא להכשיר את מנהיגות העתיד של המקצוע המשפטי בחברה הישראלית.

 

במרכז הרפורמה עומדת סדרה של קורסים חדשים, שחלקם יילמד בשיטות הוראה חדשות, מתוך כוונה לבנות את הידע ואת המיומנויות המשפטיות. בין היתר, יילמדו בתכנית קורסים חדשים בנושאים מגוונים כגון: חקיקה ורגולציה; קורס רוחבי בפרוצדורה; פוליטיקה, כלכלה וחברה; מיומנות כתיבה. כמו כן, יוצעו לסטודנטיות ולסטודנטים קורסים מחודשים בתיאוריה משפטית ובמשפט ישראלי.

 

לאחרונה אף פותחו מסגרות לימוד ייחודיות למשא ומתן, חלקן בשיתוף פעולה עם בתי ספר מובילים למשפטים בחו"ל. הרפורמה הייחודית מפנה מקום ללימוד התנסותי במסגרות שונות ולהתמודדות עם סוגיות פרקטיות, שאינן מוגבלות לתחום משפטי יחיד, אלא חוצות את הגבולות של הדוקטרינה המשפטית המסורתית.  חידוש נוסף הוא שכל הקורסים (למעט סמינריונים ולימוד קליני) יילמדו במתכונת סמסטריאלית, שתאפשר יתר גמישות לסטודנטיות ולסטודנטים.

 

תואר שני

 

מנהל עסקים עם התמחות בניהול נתוני עתק ובינה עסקית

בעולם המקוון של ימינו, חברות, שווקים וצרכנים מייצרים מיליארדי ג'יגה-בייט של מידע בכל יום. תחום האנליטיקה של נתונים עסקיים (Business Data Analytics) עוסק בשימוש בכלי Data Science לצורך הפיכת הכמויות הגדולות של הנתונים למידע ברור ושימושי, לצורך קבלת החלטות עסקיות. בין הדוגמאות הרבות לשימושים ב-Business Data Analytics ניתן למנות: חיזוי התנהגות צרכנים, התאמה אישית בהיקף נרחב של פרסומות והצעות עסקיות, מסחר אלגוריתמי בניירות ערך, זיהוי אנומליות בדו"חות כספיים, ניתוח וזיהוי מוקדם של דעות לקוחות, מגמות ופעילות מתחרים מבוסס על מדיה חברתית, זיהוי מקדים של נטישת לקוחות ועובדים, ועוד.

 

מטרתה של תכנית הלימודים לתת בסיס מקצועי בתחום זה. לשם כך, היא משלבת לימודי מתודולוגיות וכלים של Data Science וכריית מידע, עבודה עם שיטות מתקדמות לטיפול בנתונים ולימודים מעולם התוכן הניהולי.

 

  מנהל עסקים עם התמחות בניהול נדל"ן

תכנית ההתמחות בניהול נדל"ן שמה דגש על שילוב של כלים תיאורטיים ומעשיים, הנדרשים להשתלבותם של הבוגרים במגוון רחב של מסלולי קריירה. אלה כוללים, בין השאר, את תחומי ההשקעות הפיזיות והפיננסיות בנדל"ן, חברות יזמות ופיתוח נדל"ן, ניהול נדל"ן וייעוץ נדל"ני.

 

  מנהל עסקים עם התמחות בניהול בינלאומי

התחזקות הגלובליזציה בעשורים האחרונים, לצד התמורות הכלכליות, המוניטריות, הדמוגרפיות, הפוליטיות והגיאופוליטיות שמאפיינות את העולם המודרני - הביאו לעלייה משמעותית בהיקף הפעילות של חברות גלובליות, במספר השחקניות הגלובליות, בשינוי מהותי במבנה השווקים והתחרות הגלובלית, ובצורך בפיתוח יכולות ניהול ומנהיגות שמתאימות לרמת המורכבות ואי-הוודאות, איתן צריכות להתמודד חברות רב-לאומיות.

 

התכנית עוסקת בהיבטים העסקיים (International Business) והניהוליים (International Management) של הפעילות הגלובלית, ותכשיר את הלומדים להבנה אינטרדיסציפלינרית של הפעילות הגלובלית ברמה המערכתית, הארגונית והמנהיגותית.

 

הסתיים פרויקט בניית עיר הסטודנטים: נפתחו במלואם כל בנייני המעונות החדשים

לקראת תחילת שנת הלימודים תשע"ו נפתח במלואו מתחם פרויקט המעונות הענק של אוניברסיטת תל-אביב, המכונה "עיר הסטודנטים". המתחם מאכלס עכשיו ­­­­­­­­­­­­­­­1,800 סטודנטים, חוקרים ואורחים.

 

מדובר בפרויקט הבנייה הגדול בתולדות המוסד, והוא משתרע על שטח כולל של 35 אלף מ"ר, הכולל שמונה בנייני מעונות חדשים בני שמונה עד 15 קומות; לצד מרחבים ירוקים ומרכז מסחרי ובו חנויות, בתי קפה, מסעדות, מועדון סטודנטים ועוד.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>