אוניברסיטת תל-אביב דורגה בין מאה האוניברסיטאות החדשניות בעולם

אוניברסיטת תל-אביב הגיעה למקום ה-75 בדירוג סוכנות הידיעות רויטרס והראשון בישראל, בדירוג ראשון מסוגו של 100 האוניברסיטאות החדשניות

20 ספטמבר 2015
אוניברסיטת תל-אביב דורגה בין מאה האוניברסיטאות החדשניות בעולם

דירוג בינלאומי חדש של חברת רויטרס בדק מיהן האוניברסיטאות החדשניות בעולם במטרה "לזהות את המוסדות שיש להם התרומה הגדולה ביותר למדע ולטכנולוגיה, ואת האימפקט הרב ביותר על הכלכלה הגלובלית". בדירוג נבחנו 500 המוסדות שפרסמו את מספר המאמרים האקדמיים הגדול ביותר על-פי 10 מדדים אובייקטיביים ובהם: מספר המאמרים, מספר הפטנטים שהוגשו ואושרו, האימפקט של הפטנטים והיקף ציטוטם, וכן שיעור המאמרים המשותפים עם התעשייה.

 

אוניברסיטת תל-אביב מדורגת במקום ה-75 בעולם ברשימה המכובדת של האוניברסיטאות החדשניות בעולם, שאותה מובילה אוניברסיטאות סטנפורד, MIT והרווארד. בין המאה הראשונות מדורג גם הטכניון במקום ה-76.

 

בלשון חברת רויטס "100 האוניברסיטאות החדשניות ביותר בעולם מגיעות לתמצית המשמעות של היותן חדשניות באמת; המוסדות האלה מייצרים מחקר מקורי יחד עם טכנולוגיה שימושית ויש להן את ההשפעה הכלכלית הגדולה ביותר. הן ההימור הבטוח ביותר למי שמחפש להשקיע ולייצר חדשנות אמיתית".

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, ציין שהוא "שמח על ההכרה הבינלאומית באיכות ובפוטנציאל של המחקר הבסיסי והיישומי שנעשה באוניברסיטה. ההכרה הזו הינה פרי עבודה מאומצת של מאות חוקרים, ובהם הרבה חברי סגל חדשים ששבו לישראל מאוניברסיטאות מובילות בחו"ל, יחד עם חברת 'רמות' האמונה על מסחור הידע הנוצר באוניברסיטה".

 

מקומה המרכזי של החדשנות באוניברסיטת תל-אביב קיבל לאחרונה ביטוי גם בדו"ח של חברת PitchBook,  שמצא כי אוניברסיטת תל-אביב מדורגת במקום ה-9 בעולם בין האוניברסיטאות שבוגריהן גייסו הון למיזמים שהקימו. האוניברסיטה שוקדת בימים אלה על הקמת "מאיץ וחממת מיזמים", שאליו יחברו חברת רמות ו- STARTAU המשותפת לאוניברסיטה ולאגודת הסטודנטים שלה. במקביל, מטפחת האוניברסיטה את לימודי היזמות במסגרות רבות ובהן בפקולטה לניהול ובביה"ס הבינלאומי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>