מה עושים עם תואר בהיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה?

תכירו את אלה שה"שכונה" שלהם קצת יותר גדולה מרדיוס של כמה רחובות תל אביביים

מכירים את השכנים האלו שיודעים הכל על השכונה שלכם? אלו שכולם שואלים אותם איפה הקפה הכי טוב, או איזו מכבסה לא תהרוס את הבגדים בניקוי יבש? הבוגרים של לימודי המזרח התיכון ואפריקה בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין הם בדיוק כאלו. כולם מתייעצים ושואלים אותם, אבל בעבורם המושג "שכונה" קיבל משמעות קצת יותר רחבה – מדובר בשכונה הים תיכונית שכולנו חיים בה.

 

אי אפשר להבין את מה שקורה בלי להבין את מה שקרה

את בוגרי החוג  ניתן למצוא במגוון תפקידי מפתח, בכל תחום שבו יש יתרון להיכרות אינטימית עם הנפשות הפועלות והכוחות המניעים תהליכים באזורנו, בין אם בתקשורת, במערכת הביטחון, בשירות המדינה וכמובן בחינוך ובמחקר.

 

נורית יוחנן, כתבת פלסטינים ב"כאן", היא בוגרת החוג ובחשבון הטוויטר שלה היא מכנה את עצמה: "סטודנטית נצחית למזרח תיכון". על הקשר בין הלימודים לעבודתה בתקשורת היא אומרת: "הלימודים והעבודה משלימים זה את זה. התקשורת היא "כאן ועכשיו", הקצב שלה מהיר מאוד וכל ניסוח מוגבל לדקות. האקדמיה נותנת הקשר רחב, דורשת העמקה. הלימודים בחוג למזרח התיכון מאפשרים לי להבין את ההקשר של האירוע העכשווי והמקומי, ואיך ההווה נובע מהעבר".

 

דברים דומים שמענו מרועי קיס, לשעבר כתב לענייני ערבים ב- Ynetוכיום כתב לענייני ערבים ב"כאן", שהוא בוגר תואר ראשון ושני בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה. "אי אפשר להבין את מה שקורה בלי להבין את מה שקרה. כשאתה רוצה להבין ארגון כמו דאע"ש, אתה צריך להסתכל על תקופת מוחמד והחליפים הראשונים; וכדי להבין את שאיפות הציר השיעי שמזוהה עם איראן, חייבים להכיר את המטען ההיסטורי שגורם לאנשיו להתנהג כך ולא אחרת".

 

גם פוליטיקאים נדרשים לא פעם לקבל החלטות שיש להן השלכה על האופן שבו אנחנו, כישראלים, פועלים באזור שלנו, ואין ספק שידע מעמיק יכול להוות יתרון ענק. חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו ('יש עתיד') גם הוא בוגר החוג. "הידע והכלים שרכשתי בתואר מאפשרים לי להתמצא בסוגיות הליבה של ישראל. הבנה מעמיקה של האתגרים המיוחדים למזרח התיכון היא קריטית לח"כ ולאיש ציבור בישראל".

 

בתואר הראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון תכירו את הכוחות שעיצבו את האזור ההפכפך והמרתק שלנו, ותוכלו להמריא לקריירה בחינוך, בתחום ביטחון, בתקשורת, בפוליטיקה ובעוד אפיקים מרתקים רבים.

 

"להתמצא בסוגיות הליבה של ישראל". ח"כ יוראי להב-הרצנו (צילום: אורן בן חקוק)

 

סקרנים? שריינו את התאריך!

ב-12.5.20 יתקיים אירוע היכרות לכל המתעניינים בחוג.

פרטים נוספים אפשר לקבל במזכירות החוג בטל'  03-6409450 או במייל anatgr@tauex.tau.ac.il   

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>