ד"ר יונתן יוסף וונונו

סגל אקדמי בכיר בהפקולטה לניהול ע"ש קולר
הפקולטה לניהול ע"ש קולר סגל אקדמי בכיר
ד"ר יונתן יוסף וונונו
משרד: לורי לוקיי, 2072

מידע כללי

ד"ר יונתן ונונו הוא מרצה בכיר לשיווק בבית הספר למנהל עסקים ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, עם שיוך כפול גם לבית הספר סגול למדעי המוח.
הוא השלים את הדוקטורט שלו בפסיכולוגיה קוגניטיבית באוניברסיטת UNSW בסידני, ולאחר מכן ביצע שני פוסט-דוקטורטים — האחד במעבדה לקוגניציה והזדקנות בOhio State University, והשני במחלקה לשיווק בבית הספר למנהל עסקים Booth של אוניברסיטת שיקגו.

המחקר של יונתן מתמקד באופן שבו צרכנים מעריכים מוצרים ומקבלים החלטות תחת מגבלות קוגניטיביות. הוא משתמש בשיטות אמפיריות ובטכניקות למעקב אחר תהליכי חשיבה, כגון מעקב עיניים ומודלים חישוביים, כדי לחשוף את המנגנונים העומדים בבסיס ההתנהגות הצרכנית ואת ההטיות שעשויות להיווצר כאשר עיבוד מלא של המידע הקיים הופך למאתגר — תופעה נפוצה בשוק של היום.

הגישה התיאורטית שלו מדגישה את האופי האדפטיבי של קבלת החלטות, וטוענת כי אנשים עושים שימוש בקשב סלקטיבי כדי לתעדף את המידע הרלוונטי או הבולט ביותר, באופן שמשפיע על ההתנהגות. עבודותיו של יונתן פורסמו בכתבי עת מובילים כגון PNAS, ‏Psychology and Aging, ‏Cognitive Psychology ו-Psychonomic Bulletin & Review.

תחומי מחקר

Marketing, Cognitive Psychology, Consumer Behavior, Judgment and Decision Making, Attention, Perception, Computational Modeling

פרסומים

Publications:

Vanunu, Y., & Ratcliff, R. (2025). The interplay between selective attention and summary statistics. Behavioral and Brain Sciences. https://doi.org/10.1017/S0140525X25000342

 

Vanunu, Y., & Ratcliff, R. (2025). A selective sampling account of forming numerosity representations. Psychological Review, 132(5), 1178–1208. https://doi.org/10.1037/rev0000575

 

Vanunu, Y.,& Newell, B. R. (2025). The impact of sampling bias on preferences for skewed distributions in decisions from experience. Proceedings of the National Academy of Sciences, 122(15), e2418336122. https://doi.org/10.1073/pnas.2418336122

 

Vanunu, Y.,& Ratcliff, R. (2023). The effect of speed-stress on driving behavior: a diffusion model analysis. Psychonomic Bulletin & Review. https://doi.org/10.3758/s13423- 022-02200-2

 

Ratcliff, R.,& Vanunu, Y. (2022). The effect of aging on decision-making while driving: A diffusion model analysis. Psychology and Aging. 37(4), 441–455. https://doi.org/10.1037/pag0000690

 

Vanunu, Y., Hotaling, J. M., Le Pelley, M. E. & Newell, B. R. (2021). How top-down and bottom-up attention modulate risky choice. Proceeding of the National Academy of Science. 118 (39). https://doi.org/10.1073/pnas.2025646118

 

Vanunu, Y., Hotaling, J. M. & Newell, B. R. (2020). Elucidating the differential impact of extreme-outcomes in perceptual and preferential choice. Cognitive Psychology, 11S, 101274. https://doi.org/10.101c/j.cogpsych.2020.101274

 

Vanunu, Y., Pachur, T. & Usher, M. (2019). Constructing preference from sequential samples: the impact of evaluation format on risk attitudes. Decision, 6(3), 223-236.http://dx.doi.org/10.1037/dec0000098

 

Brusovansky, M., Vanunu, Y., & Usher, M. (2019). Why we should quit while we’re ahead: When do averages matter more than sums? Decision, c(1), 1.http://dx.doi.org/10.1037/dec0000087

 

Work in Progress:

Vanunu, Y.,& Donnelly, K. (R&R in Journal of Marketing Research). Center of attention: Spatial position affects quantity judgments and product preference. https://doi.org/10.31234/osf.io/mn24r

 

Vanunu, Y., Urminsky, O.,& Bartels, B. (Working Paper). Coping with complexity: A selective sampling account of how people form consideration sets of product bundles. https://doi.org/10.31234/osf.io/5t6cv

 

Vanunu, Y., Zhang, G. & Urminsky, O. (in prep.). The quantity-discount fallacy.

 

Vanunu, Y., Donnelly K. & Sussman A. B. (in prep.). Evaluating banking statements based on the characteristics of deposits and withdrawals.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>