ד"ר סיגלית ורשבסקי

סגל אקדמי בכיר בחוג לסיעוד-תכנית כללית
חוג לסיעוד-תכנית כללית סגל אקדמי בכיר
ד"ר סיגלית ורשבסקי
טלפון פנימי: 03-6408394
משרד: מקצוע הבריאות, 302

מידע כללי

ד''ר סיגלית ורשבסקי היא מרצה בחוג לסיעוד. בין השנים 2016-2018 כהנה כראש תוכנית מסלול ''פסגה'', מסלול העתודה באוניברסיטת תל אביב בשיתוף חיל הרפואה בצה''ל. בין השנים 2018-2022 כהנה כראש התוכנית הכללית לקראת תואר BA ואח/ות מוסמכת , בחוג לסיעוד, ביה''ס למקצועות הבריאות. 
סיגלית הינה בוגרת ביה''ס לסיעוד ''דינה'' במרכז הרפואי רבין, פ''ת כעתודאית. בצבא שרתה כקצינה בחיל הרפואה ועם שחרורה השתלבה כאחות במחלקה כירורגית רב-תחומית.
במקביל לעבודתה סיימה תואר שני בחוג לסיעוד באוניברסיטת תל אביב וקורס על בסיסי בטיפול נמרץ ילדים ופגים. סיגלית עבדה כמדריכה קלינית במחלקות הילדים של ביה''ח לילדים דנה-מרכז רפואי איכילוב ורכזה את חטיבת סיעוד הילד והמתבגר בביה''ס האקדמי לאחיות ''שיינברון'', איכילוב. במהלך עבודתה בביה''ס לאחיות רכזה קורסים שונים והייתה שותפה לפיתוח תוכניות לימודים במגוון מסלולים.
סיגלית סיימה את  לימודי הדוקטורט בנושא ''שיתוף פעולה רב מקצועי בצוותי בריאות'' במחלקה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון שבנגב. מחקרה בתחום היה בין הראשונים בישראל שבחן את הנושא בקרב צוותי מקצועות הבריאות במחלקות אשפוז.

ד''ר ורשבסקי עוסקת במחקרים אשר משלבים שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות, העוסקים בחינוך לסיעוד ובשילוב טכנולוגיות חדישות בהוראת הסיעוד. מחקריה בוחנים את אוכלוסיית הסטודנטים לסיעוד כמו גם את הצוותים הסיעודיים במטרה ללמוד ולהעמיק בהבנת תהליכי הלמידה בתוכנית הלימודים והכישורים הנרכשים בה. בד בבד, בשנים האחרונות השתתפה ד'''ר ורשבסקי בפיתוח וביישום של קורס ''יחד'' הקורס להוראת שיתוף פעולה בין מקצועי המיועד לכלל הסטודנטים בפקולטה לרפואה.

תחומי מחקר

חינוך בסיעוד

אינפורמטיקה בסיעוד

שילוב טכנולוגיות חדישות בסיעוד

אלימות כנגד צוותי בריאות

Publications

Warshwaski S. The state of collaborative work with nurses in Israel: a mixed method study. The International Journal of Health Planning and Management. 2016, 31, 396–413.


Warshawski S, Barnoy S & Itzhaki M. Factors associated with nursing students' resilience: Communication skills course, use of social media and satisfaction with clinical placement. Journal of Professional Nursing. 2016, 33, 153-161.


Warshwaski S, Barnoy S & Kagan I. Professional, generational, and gender differences in perception of organizational values among Israeli physicians and nurses: Implications for retention. Journal of Interprofessional care. 2017, 31, 696-704.


Avrech Bar M, Katz Leurer M, Warshawski S & Itzhaki M. The role of personal resilience and personality traits of healthcare students on their attitudes towards interprofessional collaboration. Nurse Education Today. 2017,61, 36-42. 
   

Warshawski S, Bar-Lev O & Barnoy S. The role of Academic Self-Efficacy and Social Support on Nursing Students' Test Anxiety. Nurse Educator. 2018, doi: 10.1097/NNE.0000000000000552.


Warshawski S, Itzhaki M & Barnoy S. The associations between peer caring behaviors and social support to nurse students' caring perceptions. Nurse Education in Practice. 2018, 31, 88-94.


Warshawski S, Itzhaki M & Barnoy S. Nurse and nurse student attitudes and perceived self-efficacy in use of information and communication technologies: professional and cultural differences.(Accepted for publication). CIN: Computers, Informatics, Nursing.DOI: 
 10.1097/CIN.0000000000000470, 2018.

 Warshawski S, Amit Aharon A & Itzhaki M. It takes two to tango: Public attitudes toward prevention of workplace violence against healthcare staff: A mixed methods study. Journal of Interpersonal Violence. DOI:10.1177%2F0886260519846865, 2019
 

Amit Aharon, A*, Warshawski, S.* & Itzhaki, M. The Public's knowledge, attitudes,  and violence behavior tendency regarding violence directed towards healthcare  teams. Nursing Outlook. 2019 .
    *Equally contributing authors

Itzhaki, M, Katz Leurer, M, Warshawski, S, Avrech Bar, M. Preparedness of Health Professions Students for Interprofessional Collaboration: A Mixed Method Study. Teaching in Higher Education. 2020 

Bar-Tal, Y, Barnoy, S, Warshawski, S, Theilla, M. Factors influencing patient perceptions of nutritionists' epistemic authority and their decision to comply with treatment recommendations. Current Psychology. 2020.

Amit Aharon, A*,Warshawski, S*, Itzhaki, M. Association between witnessing and justifying workplace violence towards nurses in Israel. Journal of Nursing Scholarship. 2020.     *Equally contributing authors

Amit Aharon, A, Melnikov, S, Warshawski, S.. The effect of Evidence-Based Practice perception, information literacy self-efficacy, and academic motivation on nursing students' future implementation of Evidence-Based Practice. Journal of Professional Nursing, Vol 36 (6),pp. 497-502, 2020.  

Warshawski, S. Israeli nursing students’ acceptance of information and communication technology in clinical placements. Journal of Professional    Nursing, Vol 36 (6), pp. 543-550, 2020     

Warshawski, S, Amit Aharon, A, Itzhaki, M. The public’s mixed emotional responses to violence directed at nurses: a mixed methods study. Journal of Clinical Nursing, 2021. http://doi.org/10.1111/jocn.16039 

Warshawski, S. Workplace violence directed at nursing and medical students - what can students tell us about it. Journal of Professional Nursing,37, pp. 1110-1118, 2021 

Warshawski, S. Academic self-efficacy, resilience and social support among first-year Israeli nursing students learning in online environments during covid-19 pandemic. Nurse Education Today, 2022. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2022.105267 

Suliman, M., Warshawski, s. Nursing students’ satisfaction with clinical placements: the contribution of role modeling, epistemic authority, and resilience- a cross- sectional study. Nurse Education Today, 2022. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2022.105404

M. Asher- Slimak, S. Warshawski#, S. Barnoy#. The role of motivation in the intention of  

      nurse clinical instructors to persevere in their role: a cross-sectional study. Nurse

      Education in Practice, 2022. (IF 3.43, Nursing, 11/125, Q1)

      #Equally contributing authors

 

MORE PUBLICATIONS (HEBREW)

Warshwaski S, Kreitler S & Eranfeld M. Cognitive orientation and coping styles as predictors of life quality perception among Chron's disease patients. Body of Knowledge.  2005, 1, 57-63.


Warshwaski S. Pediatric patient's involvement in decision making during hospitalization.  
  The Israeli Nurse. 2009,180, 28-31.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>