ד"ר אורנה ראובן

עמית הוראה בלימודים כלליים
עמית הוראה בביה"ס למדעי הפסיכולוגיה
לימודים כלליים עמית הוראה
ניווט מהיר:
ד"ר אורנה ראובן

אודות

אני פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית חברת מכון תל-אביב לפסיכואנליזה בת זמננו (TAICP). עבודת הדוקטורט שלי עסקה בתהליכי השליטה האופייניים להפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD), והמשיגה את הדינמיקה בין שליטה באירועים פנימיים (כמו מחשבות ורגשות) ואירועים חיצוניים. אני מלמדת במגמה הקלינית באוניברסיטת תל-אביב, ומרצה בתוכניות שונות באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת רייכמן הבינתחומי הרצליה. ב- 2016 יצא לאור "המכתב" (הוצאת כתר), ספר פרוזה המביא התכתבות בדיונית בין פסיכולוגית ומטופל לשעבר, אשר התהווה בתהליך יצירה משותפת עם יאיר אלדן. אני כותבת ומלמדת על המורכבות של אהבה ותשוקה במרחב הטיפולי, מתעניינת בנקודות מפגש מגוונות בין פסיכואנליזה ואומנות, בהעברה בין דורית של טראומה ובהשפעות הנרחבות של חרדה על חיינו, תחומים בהם אני מתראיינת ומרצה לקהל המקצועי ולקהל הרחב.
 

 

פרסומים

ראובן, א. (2019). עדותנו על עדותו. בשביל הזיכרון (גיליון 33), הוצאת יד ושם.

 


ראובן, א. ואלדן, י. (2016). המכתב. הוצאת כתר.

 


ראובן, א. (2011). מחשבות על תהליך היצירה של 'בדרך הביתה': בין האובססיה להקפיא את הרגע, לבין התשוקה להיפגש לרגע אחד מלא וחי. תקריב: כתב עת לקולנוע דוקומנטרי (גיליון 3).

 

 

Reuven, O., Liberman, N., & Dar, R. (2013). The Effect of Physical Cleaning on Threatened Morality in Individuals with Obsessive-Compulsive Disorder. Clinical Psychological Science.

Shimshoni, Y., Reuven, O., Dar, R., & Hermesh, H. (2011). Insight in Obsessive-Compulsive Disorder: A Comparative Study of Insight Measures in an Israeli Clinical Sample. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry 42, 389-396.

 

Reuven-Magril, O., Rosenman, M., Liberman, N., & Dar, R. (2009). Manipulating Metacognitive Beliefs about the Difficulty to Suppress Scratching: Implications for Obsessive-Compulsive Disorder. International Journal of Cognitive Therapy 2(2), 144-152.

 

Reuven-Magril, O., Dar, R., & Liberman, N. (2008). Illusion of Control and Behavioral Control Attempts in Obsessive-Compulsive Disorder. Journal of Abnormal Psychology, Vol. 117(2), 334–341.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>