ד"ר ניצנה בן דוד

עמית הוראה במנהלת בי"ס לעב סוציאלית
מנהלת בי"ס לעב סוציאלית עמית הוראה
ד"ר ניצנה בן דוד
טלפון פנימי: 1754

ביוגרפיה:

ניצנה היא תלמידת מחקר לתואר שלישי במרכז צבי מיתר ללימודי משפט מתקדמים, וכותבת את המחקר שלה בנושא בית המשפט לנוער בישראל – עיצובו של מוסד משפטי , בהנחייתם של פרופ' נטע זיו ופרופ' ז'וזה ברונר.

עד לתחילת לימודי הדוקטורט ובמקביל אליהם, עסקה ניצנה כשלושה עשורים בפרקטיקה של זכויות ילדים ומתבגרים, בתחילה כיועצת משפטית באגודה הבינלאומית לזכויות הילד (DCI – ISRAEL), בהמשך כמנהלת מחלקת הנוער בסניגוריה הציבורית במחוז תל אביב, ומאז שנת 2000  היא מכהנת כשופטת בבית משפט השלום לנוער. במגוון התפקידים התמחתה ניצנה בין היתר בזכויות של הורים וילדים, ייצוג משפטי בשדה בין מקצועי, ההיסטוריה של שיפוט הנוער, והיחס בין מודל שיפוט הנוער לבין תורת המשפט הטיפולי.

משנת 2014  משמשת ניצנה כמרצה מן החוץ בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב.

ניצנה מחזיקה בתואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, ובתואר שני במשפטים מאוניברסיטת חיפה. טרם לימודי המשפטים השלימה ניצנה תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה חברתית (בהצטיינות) מהאוניברסיטה העברית בירושלים. עבודה שוות תזה כתבה ניצנה במסגרת בית הספר להיסטוריה בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב בהנחיית פרופ' ז'וזה ברונר ופרופ' אורית רוזין. בעבודה חקרה את  תהליך  מינויו של עובד סוציאלי כשופט הנוער הראשון במדינת ישראל, והשפעתו על עיצוב שדה שיפוט הנוער.

 

קורות חיים מלאים

Nitzanabd@gmail.com

מחקר:

 עבודת המחקר של ניצנה עוסקת בהבניית בית משפט לנוער כמוסד משפטי – חברתי. המחקר מתמקד בארבעה היבטים מרכזיים: עיצוב דגם שיפוט הנוער בארץ ישראל המנדטורית, השפעת המדיניות החברתית והפוליטית בעשור הראשון לאחר הקמת המדינה על הבניית שיפוט הנוער כדגם שיפוט מובדל ממערכת המשפט הכללית, השפעת היחסים הבין-פרופסיונליים בשדה על עיצוב דגם השיפוט, השפעת הידע המשפטי מול הידע של העבודה הסוציאלית על עיצוב החקיקה בשלשת העשורים הראשונים למדינה.

תחומי עניין:

היסטוריה של המשפט, זכויות ילדים, סוציולוגיה של המשפט, משפט וחברה, תורת המשפט הטיפולי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>